خودرو

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۹۰

مهلت ۶ ماهه ترخیص خودرو

مهر| با موافقت دولت مهلت ورود خودرو از سه ماه به ۶ ماه افزایش یافت. هیات وزیران در جلسه تیرماه 97 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی ایران، در مورد شرایط ترخیص خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر در زمان ورود خودرو تصمیمات جدیدی اتخاذ کرد. براین اساس؛ عبارت «سه ماه» به عبارت «تا شش ماه» تغییر کرد؛ به این معنا که مهلت ورود خودرو از سه ماه به شش ماه افزایش یافت. چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای از وزیر اقتصاد خواسته بود مهلت ترخیص جهت ترخیص خودروهای ثبت سفارش شده به ۶ ماه افزایش یابد.

خودرو «هن‌تنگ» مجوز پیش‌فروش ندارد

ایسنا| سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: خودرو «هن تنگ»مجوز پیش فروش ندارد. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با توجه به استعلام متقاضیان در ارتباط با صحت ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی پنج ساله جهت خودروی «هن تنگ» توسط شرکت «آرین موتور پویا»، این موضوع تکذیب می‌شود. طبق اعلام سازمان حمایت، تاکنون مجوز پیش‌فروش برای خودروی مذکور صادر نشده و این خودرو خدمات گارانتی از سوی شرکت آرین موتور پویا ندارد. بر اساس این گزارش، تبلیغات فروش این خودرو توسط یکی از شرکت‌های غیرنماینده، مورد تایید نیست.

صدور مجوز ۳ خودرو برای ورود به بازار

ایسنا| در مرحله دوم اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی، خط تولید هیچ خودرویی متوقف نشد و سه خودروی جدید نیز مجوز ورود به بازار دریافت کردند. در حالی اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی طی سه مرحله از سوی سازمان ملی استاندارد ایران کلید خورده است که ابتدای تیرماه سال جاری به عنوان دومین مرحله از اجرای طرح مذکور اعلام شده بود و خودروسازان مکلف بودند با رعایت ۶۳ استاندارد تعیین شده مجوز تولید عرضه به بازار دریافت کنند. این در حالی است که در مرحله اول اجرای طرح مذکور در ابتدای دیماه سال گذشته ۶۱ استاندارد توسط سازمان ملی استاندارد ایران تعیین شده بود که ۲۵ خودروی سواری و سنگین جاده‌یی موفق به رعایت استانداردهای مربوطه نشدند و خط تولید آنها با توقیف روبه‌رو شد.

حال بنابر اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، خط تولید هیچ خودرویی در مرحله دوم اجرای استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی متوقف نشده و علاوه بر این سه خودروی «سیتروئن»، «وانت آمیکو» و «FAW» مجوز ورود به بازار ایران را دریافت کردند و توانستند استانداردهای ۸۵گانه را پاس کنند. نکته قابل اشاره اینکه صرفا در مورد خودروهای تولیدی داخل کشور که از قبل خط تولید آنها وجود داشته، زمان‌بندی سه مرحله‌یی مدنظر قرار گرفته، که در این مرحله هیچ یک از این خودروها با توقف خط تولید روبه‌رو نشدند. هر چند در مرحله اول ۲۵ خودرو با توقف خط تولید روبه‌رو شدند. اما خودروهای وارداتی و خودروهای جدید تولیدی موظف به رعایت استانداردهای ۸۵ گانه از همان ابتدای دی ماه سال گذشته هستند که سه خودروی سیتروئن، وانت آمیکو و FAW در این مقطع زمانی موفق به دریافت مجوز جهت ورود به بازار ایران شدند.

 

ارسال نظر