اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۰۰

معادن مشکل‌دار تعطیل می‌شوند

فارس| رییس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: طبق اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت معادنی که مشکل ایمنی دارند یا باید مشکلات را به سرعت برطرف کنند یا در غیر این صورت تعطیل می‌شوند. نادعلی اسماعیلی‌دهج دیروز در نشست خبری گفت: بعد از حادثه معدن زغال‌سنگ یورت و به درخواست وزارتخانه در مدت یک ماه از 125معدن زغال‌سنگ بازرسی‌های ایمنی از جانب کارشناسان این سازمان صورت گرفت که تعداد محدودی از آنها مشکلاتی داشتند و قرار شد برای ادامه فعالیت به سرعت این مشکلات را برطرف کنند. او با بیان اینکه بخش معدن کمترین تاثیرپذیری را از تحریم‌ دارد، گفت: در تحریم‌های گذشته این بخش علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز کشور صادرات هم داشت. رییس سازمان نظام مهندسی معدن در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر بخش معدن کشور گفت: بخش معدن از جمله بخش‌های اقتصادی کشور است که تحریم‌ها تاثیر بسیار اندکی بر آن دارد. رییس سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد: علاوه بر تامین مواد مورد نیاز کشور در بخش‌های مختلفی از جمله سیمان و فولاد صادرات هم داشتیم.

اسماعیلی‌دهج در بخش دیگری با اشاره به پیگیری صورت گرفته از سوی سازمان نظام مهندسی برای مباحث گردشگری معدنی گفت: این سازمان در نامه‌یی به شریعتمداری وزیر صنعت جهت همکاری با سازمان گردشگری برای توسعه گردشگری و توریسم معدنی اعلام آمادگی کرده و وزیر صنعت هم از این موضوع حمایت کرده است. او با تاکید بر اینکه جایگاه قانونی این موضوع که جزو برنامه‌های توسعه‌یی کشور است باید مشخص شود، گفت: سازمان نظام مهندسی معدن بازوی اجرایی خوبی برای این مساله است ضمن اینکه در این بخش می‌توان اشتغال‌زایی هم داشت. اسماعیلی‌دهج اظهار کرد: در صورت اجرایی شدن گردشگری معدنی می‌توان در سه عرصه ژئوتوریسم، معادن متروکه و زمین‌شناسی معدنی فعالیت کرد. او در ادامه با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی کشور 36 هزار عضو دارد، گفت: 10هزار نفر از این تعداد تعیین صلاحیت شده‌اند.

ابطال پروانه استاندارد 8 فرآورده غذایی

ایسنا| مدیرکل استاندارد استان تهران از ابطال پروانه استاندارد 8فرآورده در ماه گذشته در استان تهران خبر داد. محمودرضا طاهری با تاکید بر نظارت جدی بر کیفیت مواد غذایی اظهار کرد: در جلسات کمیته علایم ماه گذشته این اداره ‌کل، کارشناسان استاندارد پروانه استاندارد 8فرآورده غذایی را ابطال کردند. او ادامه داد: توسط این کمیته پروانه استاندارد 8فرآورده غذایی به نام‌های مینارین با نام‌های تجارتی تولیکولاک (به علت کیفیت پایین تولیدات)، همبرگر و سوسیس و کالباس با نام تجارتی پرشین پودر آسیا (به علت تعطیلی واحد)، سوسیس و کالباس-کنسرو خوراک مرغ-کنسرو لوبیا چیتی از شرکت اطعمه پارس (به علت تعطیلی واحد)، کنسرو انواع پلو بدون گوشت و کنسرو پلو (شوید باقلاپلو-شویدپلو) با نام تجارتی گل‌وش (به علت تعطیلی واحد) باطل شد. به گفته مدیر کل استاندارد استان تهران در این جلسات همچنین برای 6فرآورده آب نارنج با نام تجارتی کوهک، زعفران رشته‌یی با نام تجارتی سرخوشه، نمک خوراکی یددار از واحد حسین کاظمی، پروتئین سویا-گندم پوست‌کنده- جو پوست‌کنده از واحد تولیدی مونا محمدی و مارال برخورداری، پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کردند. از این‌رو صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد جهت عرضه محصولات به بازار و نیز ابطال پروانه استاندارد به دلایل مختلف از جمله تعطیلی واحدها و نیز کیفیت پایین تولید از جمله وظایف سازمان استاندارد است که به صورت ماهانه نسبت به آن اقدام می‌کند.

افتتاح دومین مرکز تجاری ایران در چین

خبرگزاری صداوسیما| دومین مرکز تجاری ایران در چین با مساحت 300 مترمربع در شهر «نینگبو» در استان «ججیانگ» چین افتتاح شد. رایزن بازرگانی ایران در شانگهای در این خصوص گفت: در راستای معرفی کالاها و خدمات ایران برای افزایش توان صادراتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، دومین مرکز تجاری ایران در چین افتتاح شد. علی دهقانی با اشاره به سفر سال گذشته مسوولان این مرکز تجاری به تهران افزود: مسوولان پس از برگزاری جلسات با دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی و دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، صادرکنندگان برتر جهت ارائه محصول در این مرکز تجاری معرفی شدند.

بنگاه‌ها حق افزایش خودسرانه قیمت‌ها را ندارند

ایرنا| رییس اتاق اصناف ایران گفت: هیچ بنگاه تولیدی و صنفی حق ندارد، قیمت کالا و خدمات خود را به صورت خودسرانه افزایش دهد. علی فاضلی افزود: بر اساس قانون هرگونه افزایش قیمت باید از سوی مراجع قانونی آن تصمیم‌سازی و ابلاغ شود. او با بیان اینکه برخی بنگاه‌های تولیدی و صنفی نرخ کالا و خدمات خود را به بهانه افزایش قیمت ارز و دستمزد افزایش داده‌اند، افزود: این بنگاه‌ها باید نرخ‌های خود را به وضعیت گذشته برگردانند. رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: قیمت همه کالاها و خدمات در گروه‌های کالایی اول، دوم و سوم باید بعد از تایید مراجع حقوقی از جمله سازمان حمایت افزایش یابد. فاضلی اظهار کرد: بازرسان سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق اصناف با متخلفان برخورد می‌کنند. او در ادامه سخنان خود گفت: البته از طرف دیگر با توجه به افزایش نرخ دستمزد و برخی هزینه‌های دیگر، هوای بنگاه‌های اقتصادی را هم داشته باشیم. به گفته رییس اتاق اصناف ایران در پایان هر ماه، گزارش بازرسی از تخلفات و گرانفروشی و… اعلام خواهد شد. رییس اتاق اصناف ایران در ارتباط با اعتراض‌ها در بازار کفش تهران نیز گفت: این اعتراض‌ها کاملا صنفی بود و نباید با عینک سیاسی به آن نگریست.

 

ارسال نظر