قاچاق ۵۰۰ میلیون دلار کفش به کشور

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۶۱

فارس  رییس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران عنوان کرد: بر اساس آمار رسمی ارزش واردات کفش به صورت قانونی 34 میلیون دلار است اما ارزش واردات کفش به ایران بر اساس آمار سازمان اقتصاد جهانی 500 میلیون دلار است که اختلاف بین این دو رقم نشانه واردات قاچاق کفش به کشور است. رسول شجری با تاکید بر اینکه در ایران کفش با بهترین کیفیت می‌تواند تولید شود، گفت: در صورت حمایت از تولید کفش داخلی دیگر نیازی به واردات کفش نیست.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور وزیر برای تامین ارز تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه صنعت کفش، گفت: در صورت عدم تامین وزارت صنعت در این مورد پاسخگو است. او ادامه داد: پیرو مشکلات فراوانی که در مورد تولید در صنعت کفش رخ داد، واردکنندگان مواد اولیه کفش با مشکلاتی در مورد تامین ارز مواد اولیه و گشایش اعتبار مواجه شدند.

رییس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران افزود: بنابراین به دستور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت کارگروهی به ریاست صادق نجفی معاون وزیر صنعت و با حضور علی فاضلی رییس اتاق اصناف و سایر دستاندرکاران این صنعت، برای حل مشکلات این صنعت و صنف و تشریح مشکلات صنعت کفش تشکیل شد.

او بیان کرد: بنابراین به دنبال این جلسه نجفی معاون وزیر اعلام کرد، تولیدکنندگان و متقاضیان واردات مواد اولیه صنعت کفش هیچ گونه مشکلی برای تامین ارز و گشایش اعتبار برای واردات مواد اولیه نخواهند داشت و هر کسی در این زمینه مشکلی دارد، با مراجعه به اتحادیه و انتقال مشکل خود از طریق اتحادیه به وزارت صنعت مشکلش را حل خواهیم کرد.

شجری در ادامه گفت: بنابراین بر اساس دستور وزیر صنعت، هیچ گونه مشکلی در رابطه با تامین ارز برای واردات مواد اولیه صنعت کفش وجود ندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این رابطه مسوولیت مستقیم دارد.

او افزود: حتی معاون وزیر صنعت به ما اعلام کرده است در صورتی که فردی برای تخصیص ارز و ثبت سفارش واردات مواد اولیه مراجعه کرد، اما موفق به دریافت نشد، من به عنوان معاون وزیر صنعت بودجه در اختیار دارم و نیاز آن تولیدکننده و واردکننده مواد اولیه صنعت کفش را تامین خواهم کرد.

 

ارسال نظر