اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۹۱

افزایش 9.6 درصدی قیمت خودرو مجاز نیست!

شاتا  به ‌دنبال افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا که موجب اعتراض زیادی از سوی مصرف‌کنندگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شده است، وزیر صنعت اعلام کرد: افزایش بیش از 9.6درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست.

او در ادامه افزود: خودروسازان داخلی حق افزایش بیش از این میزان را ندارند و مردم باید تخلفات را گزارش کنند. وزیر صنعت همچنین تاکید کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارش‌ها را بررسی و با تخلف احتمالی برخورد کند.

افزایش قیمت خودرو آن هم بدون ضابطه و براساس سلیقه خودروساز باعث شد تا کمیسیون صنایع مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده و درصدد بررسی آن برآید.

نمایندگان کمیسیون صنایع معتقدند یکی از عوامل افزایش قیمت خودرو، نرخ تورم و نوسانات نرخ ارز است که باید این دو موضوع از همدیگر تفکیک داده شده و تاثیر آنها بر قیمت تمام‌ شده یک خودرو مورد ارزیابی قرار گیرد. برخی از نمایندگان معتقدند در مقطعی شرکت‌های خودروساز از توانمندی داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل صحبت می‌کنند اما وقتی ارز گران می‌شود، قطعات وارداتی را بهانه کرده و اقدام به افزایش قیمت‌ها می‌کنند که این موضع برای ما علامت سوال دارد. باید ارزبری خودروها نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد تا تکلیف مردم مشخص شود. علاوه بر این بیش از 15نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم اخیرا با ارسال نامه‌یی به محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار لغو افزایش قیمت خودرو ‌شده‌اند.

عرضه کالاهای اساسی با نرخ ثابت در ماه مبارک رمضان

رییس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌یی از عرضه کالاهای اساسی با نرخ ثابت و افزایش ساعت کار فروشگاه‌های زنجیره‌یی در ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌یی، امیر خسرو فخریان افزود: اعضای اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌یی هم راستا با دیگر صنوف، توزیع اقلام اساسی جهت رفاه حال مردم در ایام ماه مبارک رمضان را آغاز کرده‌اند.

رییس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌یی در ادامه تصریح کرد: در همین رابطه اقلام مورد عرضه شامل گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ، برنج، شکر، روغن، خرما و پنیر با تخفیف ویژه توزیع می‌شود.

او در مورد ساعت کار فروشگاه‌های زنجیره‌یی نیز گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌یی با افزایش ساعت کار خود آماده خدمت‌رسانی ویژه به روزه‌داران هستند. در همین راستا فروشگاه‌های زنجیره‌یی عرضه‌کننده مواد خوراکی و تغذیه نیز با تغییر ساعت کار بعد از اذان مغرب تا نیمه‌شب و عرضه غذا به صورت سرد و بیرون بر در طول روز در ایام ماه مباک رمضان فعالیت می‌کنند. فخریان تدارک جشنواره‎های مختلف و اعطای جوایز به روزه‌داران و تخفیفات ویژه را از دیگر خدمات فروشگاه‌های زنجیره‌یی عنوان کرد.

هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری تجارت با قطر

مهر  مشاور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در امور بین‌الملل از هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری تبادلات تجاری بین ایران و قطر خبر داد.

محمدرضا فیاض در زمینه دستاوردهای کمیسیون مشترک ایران و قطر با بیان اینکه سال گذشته حجم روابط تجاری دو کشور ۳۲۰میلیون دلار بود، افزود: کمیسیون مشترک ایران و قطر بعد از ۱۲سال توقف، دو روز کاری به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوحه قطر برگزار شد و توافقنامه این کمیسیون به امضای دو وزیر رسید. او تصریح کرد: هیات ایرانی در این کمیسیون شامل ۴۰نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و ۴۰نفر از بخش دولتی بود و درخصوص مسائل اقتصادی و تجاری گفت‌وگو شد گرچه حجم روابط تجاری دو کشور رشد خوبی داشته اما راضی‌کننده نبود و بعد از هدف‌گذاری جهش سه برابری جهش بالاتری را نیز هدف‌گذاری کردیم. فیاض یادآور شد: در کنار این تصمیمات بنا شد، کمیته ویژه‌یی نقشه راهبرد ۵ ساله ایران و قطر را طراحی کند که این هم جزو دستاوردهای اجلاس است.

به گفته وی تسهیل ورود تجار ایرانی، تسهیل صدور روادید برای هر دو طرف؛ بحث و گفت‌وگو درخصوص مسائل اقتصادی تجاری بانکی، سرمایه‌گذاری‌های متقابل، حمل‌ونقل و ارتباطات تکنولوژی، مناطق آزاد، کشاورزی و محیط زیست، انرژی صنعت، نفت و گاز و پتروشیمی، گردشگری و گردشگری سلامت حوزه‌هایی بود که در این اجلاس درخصوص آنها بحث و گفت‌وگو و تصمیمات خوبی گرفته شد.

فیاض در ادامه از امضای اسناد فی‌مابین درخصوص استاندارد متقابل دو کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بعد از ۱۲سال توقف برگزاری این کمیسیون گام مناسبی برای ساماندهی روابط دو کشور بود. وی در ادامه با اشاره به لزوم تسهیل حمل و نقل بین دو کشور گفت: درخصوص حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی و نیز تردد شناورهای دو کشور و استفاده از بنادر گفت‌وگو شد که امیدواریم در ماه‌های پیش رو گشایش بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

 

ارسال نظر