آغاز گفت‌وگوی صنعتی اروپا و ایران

۱۳۹۷/۰۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۵۹۰

سفیر بلغارستان در تهران که کشورش ریاست ‌دوره‌یی اتحادیه اروپا را برعهده دارد، از آغاز گفت‌وگوی صنعتی اروپا با ایران در ۱۰ روز آینده خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران،

«آریستو پولنداکوف» سفیر بلغارستان در ایران با غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران ملاقات کرد. در این نشست برنامه سفر و جزئیات دیدار وزیر اقتصاد این کشور به ایران مطرح شد و موضوع خروج امریکا در برجام نیز مورد توجه قرار گرفت. از این رو، سفیر بلغارستان در ایران، با اشاره به ریاست دوره بلغارستان در اتحادیه اروپا، از آغاز گفت‌وگوی صنعتی اروپا با ایران خبر داد که قرار است طی 10 روز آینده آغاز شود و اعضای کمیسیون انرژی و محیط زیست اروپا به ایران سفر کنند.

او تاکید کرد: اروپا در مورد چگونگی ارتباط مستقیم شرکت‌های فعال در این منطقه با شرکت‌های ایرانی وارد مذاکره می‌شود و این مهم در حوزه‌های ماشین‌سازی، داروسازی، تکنولوژی‌های اطلاعاتی و نساجی خواهد بود. او همچنین به اظهارات رییس‌جمهور امریکا در مورد خروج این کشور از توافقات هسته‌یی (برجام) اشاره کرد و گفت: اروپا و ایران باید در این شرایط حساس و مهم با واقع‌بینی و استفاده بهینه از موقعیت‌ها براساس حفظ منافع دوطرف حرکت کنند. «پولنداکوف» در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سفر وزیر اقتصاد بلغارستان به ایران و حضور او به همراه هیات اعزامی در اتاق ایران در تاریخ 24 اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: در این سفر علاوه بر فعالان اقتصادی، جمعی از نمایندگان پارلمان این کشور و استانداران سه منطقه مهم بلغارستان حضور خواهند داشت. در ادامه غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران، از موضع‌گیری منطقی اروپا و کشور بلغارستان در مورد برجام سپاسگزاری کرد و گفت: به باور ما کشور امریکا همزمان با حضور دونالد ترامپ به‌عنوان رییس‌جمهور امریکا این کشور از برجام خارج و حال این موضوع به صورت رسمی اعلام شد. او تاکید کرد: ما باور داریم که گذشته قابل تکرار نخواهد بود. اما مطمئن هستیم با کشورهای دوست روابط خود را ادامه می‌دهیم. همچنین شافعی، در مورد حضور وزیر اقتصاد بلغارستان در ایران نیز پیشنهاد تاسیس شورای مشترک ایران و بلغارستان را یادآوری کرد و افزود: همچنین در گذشته تفاهماتی با کنفدراسیون صنعتگران و کارفرمایان این کشور صورت گرفته بود که هنوز اجرایی نشده است که این موضوع باید پیگیری شود.

 

ارسال نظر