حمایت‌ها به‌نفع تولید نیست

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۳۵۶

محمدرضا اسماعیلی  عضو اتحادیه صنایع لبنی

جلوگیری از افزایش قیمت‌ها درحالی که هزینه‌های تولید بالا رفته است، اقدامی غیرمتعارف به شمار می‌آید چراکه بالا رفتن قیمت‌ها بعد از یک سال انجام شده و در این مدت افزایش قیمت مجددی وجود نداشته است. در حقیقت واکنش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدامی برخلاف حمایت از تولیدکنندگان و برای جلوگیری از تنش در بازار است.

برخی از تولیدکنندگان به علت فشار سازمان حمایت، به جای افزایش قیمت اقدام به کم فروشی می‌کنند. این اقدام عمدتا در وزن محصولات اتفاق می‌افتد، به طوری که بدون اطلاع و الصاق برچسب روی بسته‌بندی محصولات از وزن آنها کاسته شده است که این کار خلاف قانون است و باید با آن برخورد شود. افزایش قیمت‌ها تنها به دلیل افزایش هزینه‌های تولیدکنندگان ازجمله هزینه‌های بسته‌بندی، توزیع، آزمایشگاهی، افزایش دستمزد، بیمه و... است. تولید‌کننده‌یی که چند ماه است محصولات خود را نسبت به گذشته با هزینه‌یی بالاتر تولید می‌کند و دولت نیز از او حمایت نمی‌کند چرا نباید محصول خود را گران‌تر عرضه کند؟

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، با وجود عنوانی که دارد اما هیچ‌گونه حمایتی از تولیدکنندگان نمی‌کند و تنها برای جلوگیری از متشنج شدن جو روانی بازار از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کند. درحالی که این تولید‌کنندگان هستند که متضرر می‌شود. به طوری که از سال گذشته شاهد ورشکسته شدن برخی از شرکت‌ها و تولیدکنندگان بودیم. در این شرایط مصوبات دولت نیز علیه مردم با تشدید نظارت‌ها و سختگیرانه‌ترین شرایط اجرایی می‌شود اما مصوبات حمایتی و یارانه‌ایی پیگیری نمی‌شود و حتی در نحوه دریافت این حمایت‌ها با مانع تراشی ارگان‌ها برای تولیدکنندگان روبه‌رو می‌شویم. به جرات می‌توان گفت که دولت قانون را به درستی اجرا نمی‌کند.

 

ارسال نظر