اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۷۸

حقوق ورودی انواع سیگار به گمرکات ابلاغ شد

مهر |گمرک ایران حقوق ورودی انواع سیگار را برای اجرا به گمرکات ابلاغ کرد. حقوق ورودی انواع سیگار برای اجرا به گمرکات ابلاغ شد. براساس بخشنامه دفتر واردات گمرک و باتوجه به مکاتبه معاونت حقوقی رییس‌جمهور، حقوق ورودی سیگار و سیگار برگ، ۲۴درصد اعلام شد. بر این اساس سود بازرگانی سیگار ۲۰ و حقوق ورودی آن ۴درصد است به این ترتیب مجموع حقوق ورودی سیگار برگ ۲۴درصد خواهد بود. در ادامه این بخشنامه تاکید شده، گمرکات اجرایی درخصوص اظهارنامه‌هایی که حقوق ورودی کمتری پرداخت شده است، قبل از اتمام مهلت قانونی ذکر شده در ماده ۱۳۵ قانون امور گمرکی، برای صدور مطالبه نامه کسری دریافتی اقدام کنند.

ماموریت مناطق آزاد در سال 97

فرینا |مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اجرای برنامه‌های مرتبط با حمایت از تولید و کالای ایرانی در مناطق آزاد کشور تاکید کرد. مرتضی بانک در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: مناطق آزاد کشور از زمان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عملکردی مطلوب داشته‌اند و براساس نامگذاری امسال به نام «حمایت از کالای ایرانی» ساختارها و برنامه‌های جدید برای افزایش و توسعه تولید و صادرات در این مناطق اجرایی می‌شود.

او با اشاره به اینکه به‌کارگیری روش‌های نوین موجب درآمدزایی پایدار در مناطق آزاد می‌شود، گفت: تامین زیرساخت‌های اصلی و ضروری مناطق آزاد کشور که در دولت یازدهم اتفاق افتاد باعث جهش این مناطق و عبور از این مرحله و فرصت پرداختن به برنامه‌های مهم‌تر از جمله تجارت بین‌الملل، توسعه صادرات و ورود فناوری‌های نوین را مهیا کرد. باید برای تامین منابع مالی به دنبال روش‌های جدید باشیم. فاصله گرفتن از فروش زمین و چشم‌پوشی از دریافت عوارض با جایگزینی روش‌های نوین باعث امنیت فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری خواهد شد. مشاور رییس‌جمهور همچنین بر لزوم تدوین بسته‌ها و مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد که مطابق با نیاز هر منطقه و براساس استانداردها و چارچوب‌های تعریف شده در مناطق آزاد باشد، تاکید کرد و گفت: کمک به بخش خصوصی و اعتماد به توانمندی به سرمایه‌گذاران در این بخش در مناطق آزاد یکی از اولویت‌های این مناطق برای رسیدن به شاخص مطلوب در تولید کالای ایرانی و صادرات آن از طریق مناطق آزاد است. مرتضی بانک ادامه داد: راه‌اندازی پنجره واحد خدمات‌رسانی، ایجاد بورس بین‌الملل، تاسیس بانک‌های خارجی، افزایش تعاملات بین‌الملل و حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای رونق تولید و صادرات از برنامه‌های اولویت‌دار مناطق آزاد در سال جاری است که با هدف توسعه اقتصادی در دستور کار قرار دارد. دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد خواست با پاسخگویی به‌موقع به رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق از فعالیت‌ها و نیز حمایت از ایجاد پنجره واحد اطلاع‌رسانی در مناطق آزاد، به شفافیت روزافزون اقدامات و فعالیت‌های این مناطق کمک نمایند تا شاهد تحولات جدید در این مناطق باشیم. او از استقرار سامانه خدمات یکپارچه گمرکی در تمامی مناطق آزاد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: این سامانه هم‌اکنون در دو منطقه آزاد اروند و ارس از اواخر سال گذشته آغاز به کار کرده و تا تاریخ اعلام شده مابقی مناطق آزاد کشور نیز به این سامانه متصل شده و تمامی روند ورود و خروج کالاها در این سیستم ثبت و شائبه‌های احتمالی در این راستا رفع خواهد شد. دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق آزاد نیز گفت: رعایت نسبت اعتبارات عمرانی و جاری یکی از موفقیت‌های مناطق آزاد بوده به‌طوری‌که 70درصد اعتبارات صرف پروژه‌های عمرانی و 30درصد صرف هزینه‌های جاری شده که یکی از آرزوهای اقتصاد کشور رعایت این مساله است که در مناطق آزاد محقق شده است. مرتضی بانک همچنین از حمایت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری برای معرفی پروژه‌ها و طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای مناطق آزاد خبر داد تا امکان بهره‌مندی از تسهیلات ویژه این معاونت فراهم شود.

مزایای جنگ تجاری «چین و امریکا» برای ایران

دبیرکل اتاق ایران و عراق، با اشاره به اینکه چینی‌ها می‌دانستند که با امریکایی‌ها وارد جنگ اقتصادی خواهند شد، گفت: بنابراین توجه جدی به روش‌های جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تحریم‌های امریکا داشتند. حمید حسینی افزود: چینی‌ها زمان رقابت‌پذیری اقتصاد خود با اقتصاد امریکا را سال 2025 میلادی اعلام می‌کردند، اما جنگ اقتصادی آنها با امریکا آغاز شده است. این فعال اقتصادی در یک برنامه تلویزیونی بر این باور بود که باید از این جنگ اقتصادی خوشحال باشیم و بدانیم که امریکایی‌ها دیگر نمی‌توانند ضد ما اجماع جهانی ایجاد کنند. او با بیان اینکه باید از شکاف ایجاد شده، میان امریکا و چین استفاده کنیم، افزود: به‌طور قطع هیچ‌کس در دنیا نمی‌تواند با چینی‌ها در قیمت کالاها رقابت کند و این کشور شریک نخست تجاری همه کشورهاست. حسینی گفت: چین اگر بازار امریکا را از دست بدهد بازارهای دیگر را در دست خواهد داشت. وی افزود: دلیل عصبانیت امریکایی‌ها از چین به دلیل جایگزینی پول ملی این کشور به جای دلار در معاملات نفتی چین است. حسینی گفت: روزانه 5 میلیارد دلار معاملات نفتی انجام می‌شود که کمک بزرگی به اقتصاد امریکاست. وی افزود: ایران روزانه 600 هزار بشکه نفت و بیشتر محصولات پتروشیمی خود را به چین صادر می‌کند و باتوجه به شکاف ایجاد شده در روابط اقتصادی امریکا و چین، کشورمان می‌تواند سهم صادرات نفت امریکا به چین را دراختیار بگیرد. حسینی با بیان اینکه در حالی که سازمان تجارت جهانی نتیجه جنگ جهانی است و کشورها پس از آن گفتند باید به جای جنگ روابط اقتصادی را میان خود گسترش دهیم، گفت: امریکا قواعد این سازمان را اکنون زیر سوال برده است اما عقلای امریکایی و دیگر کشورها اجازه نمی‌دهند ‌دولت امریکا این روند را ادامه دهد.

 

 

ارسال نظر