عضویت ایران در مجمع فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۹۱۸

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بخش خصوصی ایران در انتخابات سال گذشته مجمع فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF) شرکت کرد و موفق شد که عضوی از اتاق بازرگانی ایران را در این مجمع وارد کند. غلامحسین شافعی در چهل‌ونهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوص خراسان‌رضوی اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه، بعد از حضور ترامپ در امریکا و نوع برخوردش با برجام به بخش خصوصی تاکید و محول شد که با توجه به شرایط موجود، بیش از هر زمانی لازم است که در جوامع بین‌المللی حضور داشته باشد و تلاش‌های بسیاری برای این کار انجام شد.

وی با بیان اینکه دو تا سه هفته گذشته نتایج خوبی را برای ما دربرداشت، افزود: بخش خصوصی ایران در انتخابات سال گذشته مجمع فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان (WCF) شرکت کرد و موفق شد که عضوی از اتاق بازرگانی ایران در این مجمع حضور داشته باشد و در نهایت ما نیز به این مجمع اتاق‌های بازرگانی جهان راه پیدا کردیم. در اجلاسی که در استرالیا برگزار شد، ایران پیشنهاد کرد که مجمع بعدی در ایران تشکیل شود. رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: دبیرکل مجمع اتاق‌های بازرگانی به ایران سفری داشت؛ وی تعجب خود در خصوص مشاهداتش از ایران، امنیت آن و مردمش داشته را ابراز و بیان کرد که با توجه به مطالعات انجام شده، ایران آمادگی لازم را برای برگزاری مجمع فدراسیون اتاق‌های بازرگانی جهان دارد.

شافعی با بیان اینکه اجلاس اتاق‌های اکو در هفته گذشته در ایران برگزار شد، تصریح کرد: در اجلاس اتاق‌های اکو در ترکیه، ایران پیشنهاد میزبانی مجمع عمومی و هیات اجرایی اتاق‌های اکو را مطرح کرد که در هفته گذشته این مجمع در ایران برگزار شد و از ۱۰کشور عضو، ۹کشور حضور پیدا کردند. او خاطرنشان کرد: اتاق‌های بازرگانی جاده ابریشم با حضور ۶۷کشور جهان تشکیل شد که کشور چین پایه‌گذار این مجمع بین‌المللی بود. اتاق بازرگانی ایران نیز در انتخابات جاده ابریشم شرکت کرد و نایب‌رییسی اتاق‌های بازرگانی جاده ابریشم نیز به ایران تعلق گرفت.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس اتاق‌های بازرگانی جاده ابریشم در ایران افزود: در همین راستا در سه ماهه آینده با اعلام آمادگی حضور ۶۰ کشور از ۶۷ کشور، اجلاس اتاق‌های بازرگانی جاده ابریشمی در ایران برگزار خواهد شد. شافعی اظهار کرد: کمیته‌یی در اتاق ایران از مدت‌ها پیش برای این کار در نظر گرفته شده که دبیرخانه شورای گفت‌وگو می‌تواند، بهترین مکان برای این کار باشد که قوای سه‌گانه و بخش خصوصی حضور دارند و باید با بخش بین‌الملل اتاق ایران هماهنگی لازم انجام شود. او تصریح کرد: یک تفاهمنامه با وزارت کشور با حضور تمام استاندارهای سراسر کشور به زودی رونمایی خواهد شد و فصل جدیدی از همکاری‌های نزدیک بخش خصوصی با وزارت کشور آغاز می‌شود. در نهایت جلسه نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر