اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۷۹

 هیچ کالایی گران نمی‌شود

ایسنا  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هیچ کالایی تا پایان فروردین سال ۹۷ گران نمی‌شود و مردم می‌توانند تخلف‌ها را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند. سیدمحمود نوابی در پنجمین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان هرمزگان با بیان اینکه عملیاتی شدن ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از کارهای خوبی است که این ماده قانونی در کل کشور باید اجرایی شود، اظهار کرد: اگر این قانون نهادینه شود، رقابت مثبتی را در ارائه خدمت مناسب به مصرف‌کنندگان شاهد خواهیم بود.

 حل مشکلات تجاری با روسیه در ۲ ماه آینده

صدا و سیما   رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: توافقنامه‌های امضا شده میان طرف ایرانی و روسی در سفر اخیر وزیر اقتصاد به این کشور مشکلات تجاری دو کشور را تا دو ماه آینده حل خواهد کرد. اسدالله عسگراولادی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی حل مشکلات تجاری را پیگیری می‌کنند، افزود: حمل ونقل، مسائل بانکی و روادید از مشکلات اصلی در روابط تجاری ایران و روسیه است که در این سفر با همتایان روسی مطرح شد ضمن اینکه در اتاق فدرال روسیه با فعالان بخش خصوصی و در ادامه با معاون نخست‌وزیر جلساتی برگزار شد و در آن قول حل مشکلات تجاری بین دو کشور داده شده است. او گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور 2.2میلیارد دلار است که بیشتر به واردات اختصاص پیدا می‌کند و صادرات ما کمتر است. از این رو قرار است در 6ماه آینده صادرات ما به روسیه دو برابر شود.

 سرمایه‌گذاری خارجی در ایران رکورد زد

ایرنا   مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بخش صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم با ثبت رکوردی جدید به مرز 3میلیارد و 200میلیون دلار رسید. افروز بهرامی افزود: این حجم سرمایه‌گذاری مربوط به 69 پروژه است که ثبت شرکت در ایران، خرید زمین و اخذ مجوز هیات سرمایه‌گذاری خارجی آنها انجام شده و عملیات اجرایی آنها با جدیت دنبال می‌شود. او خاطرنشان کرد: علاوه بر پروژه‌های ذکر شده، انعقاد بیش از 50 تفاهمنامه و قرارداد با سرمایه‌گذاران خارجی در مرحله نهایی شدن است. بهرامی ادامه داد: از سرمایه‌گذاری‌های درحال انجام دولت دوازدهم 50درصد با مشارکت شرکای داخلی و مابقی با 100درصد سهام سرمایه‌گذاران خارجی است. وی یادآوری کرد: سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت در سال 96 بیش از 4میلیارد دلار و در سال ٩٥ به میزان یک میلیارد و 900میلیون دلار بوده است؛ به عبارتی مقایسه میزان سرمایه‌گذاری خارجی سال ٩٦ نسبت به سال ٩٥ بیش از 2برابر رشد را در این حوزه نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر