ابهام در هزینه‌های اتاق اصناف تهران!

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۱۳۱

در اجلاس ماهانه اتاق اصناف تهران، ابهاماتی راجع به چگونگی هزینه‌کرد درآمد حاصل از نمایشگاه‌های بهاره همچنین پول فروش ساختمان ۲۰میلیارد تومانی این اتاق مطرح شد. رییس اتحادیه لوازم خانگی با انتقاد از عدم شفافیت درآمدهای اتاق اصناف تهران گفت: 4سال پیش یکی از ساختمان‌های متعلق به اتاق اصناف تهران به قیمت حدود 20میلیارد تومان فروخته شد در صورتی که این مبلغ در بانک سپرده‌گذاری شده باشد، سود حاصل از رقم ذکر شده سالانه باید 6 میلیارد تومان باشد و طی 4سال سود حاصل از آن پول 24میلیارد تومان است. محمد طحان‌پور با طرح این پرسش که اصل پول و سود حاصل از این پول کجاست و در کجا هزینه شده است؟ به درآمد حاصل از نمایشگاه‌های بهاره نیز اشاره کرد و گفت: در یک جلسه‌یی گفته شد، درآمد حاصل از این نمایشگاه‌ها 4میلیارد و 800 میلیون تومان است اما آقای فاضلی، رییس اتاق اصناف تهران در همان جلسه گفت که این درآمد 2میلیارد و 800 میلیون تومان است.

رییس اتاق اصناف تهران هم با بیان اینکه گزارشی از هزینه‌کرد این درآمدها هم تاکنون ارائه نشده، تصریح کرد: براساس این گزارش، بودجه 97 اتاق اصناف تهران رأی نیاورد و در نهایت روسای اتحادیه‌ها رأی به برگشتن لایحه بودجه 97 اتاق اصناف تهران برای بررسی در جلسه مشترک هیات رییسه دادند و مقرر شد، تمام ریز هزینه‌ها و مسائل بودجه در آنجا به بحث گذاشته شود و گزارشی پیش از این جلسه در مورد بودجه 97 برای روسای اتحادیه‌ها ارسال شود.  فاضلی در اجلاس ماهانه این اتاق به بررسی بودجه مصوب سال 1397 پرداخت، گفت: بودجه سالانه اتاق اصناف تهران برای سال 97 نسبت به سال 96 افزایش حدود 9درصدی داشته و این افزایش زیر نرخ تورم است. به گفته او 80 درصد بودجه صرف هزینه‌های پرسنلی اتاق می‌شود. فاضلی همچنین با بیان اینکه بودجه اتاق اصناف تهران باید بیش از 5.5 میلیارد تومان باشد، گفت: این درحالی است که این بودجه حدود 800 میلیون تومان است و این مساله ناشی از ضعف اتحادیه‌هاست. او با بیان اینکه تمام جزییات بودجه برای بررسی در اختیار اتحادیه‌ها قرار می‌گیرد، گفت: اتاق دستگاه ناظر به اتحادیه است و کمیسیون نظارت ناظر بر عملکرد اتاق و هر سال تمام هزینه‌ها و درآمدهای اتاق توسط مجموعه دولت بررسی سپس تایید می‌شود و هیچ سرفصلی از بودجه اتاق اصناف تهران خارج از این مجموعه نیست. فاضلی در مورد درآمد حاصل از نمایشگاه‌ها که در مورد شفافیت آن ابهاماتی از سوی روسای اتحادیه‌ها در این جلسه مطرح شد، گفت: درآمد حاصل از نمایشگاه‌ها دو بار در کمیسیون نظارت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس اتاق اصناف ایران همچنین در پاسخ به این پرسش فارس مبنی بر اینکه چرا در مورد نحوه هزینه‌کرد درآمد حاصل از برپایی این نمایشگاه‌ها ابهام وجود دارد، گفت: بحث این نمایشگاه‌ها نبود و بحث درآمد حاصل از نمایشگاه‌های اختصاصی بود. فاضلی توضیح داد که این موضوع به اتاق ربطی ندارد و شرکتی به نام مثلا شرکت صنوف تولیدی یا شرکت فجر اصناف است که اینها ربطی به اتاق اصناف تهران ندارد و اینها تقریبا از بین رفته‌اند و الان وجود ندارند که مجامعی دارند و آنها باید پاسخگو باشند درحالی که برگزاری نمایشگاه بهاره زیر نظر اتاق اصناف تهران است و نمایشگاه‌های تخصصی و درآمد حاصل از آن که امروز مطرح شد به اتاق اصناف مربوط نمی‌شود.

 

ارسال نظر