اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۶۷

 میزان ارزش صادرات ایران به عراق

ایرنا| رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: ارزش صادرات ایران به عراق به طور میانگین 10برابر صادرات به کشورهای مهم مقاصد صادراتی است. ناصر بهزاد با تشریح ظرفیت صادرات و سرمایه‌گذاری برای توسعه تعاملات ایران با عراق اظهار کرد: براساس آمار 90درصد صادرات ایران به 20کشور چین، عراق، امارات، کره جنوبی، افغانستان، هند، ترکیه، پاکستان، تایلند، اندونزی، عمان، تایوان، ترکمنستان، ژاپن، ویتنام، آذریایجان، ایتالیا، هنگ کنگ، آلمان و فدراسیون روسیه انجام می‌شود.  به گفته او؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال جاری ارزش صادرات ایران به عراق 2.5برابر صادرات ایران به افغانستان، 3برابر صادرات ایران به ترکیه، 9برابر صادرات ایران به پاکستان، 17برابر صادرات ایران به عمان و 18برابر صادرات به ترکمنستان است. بهزاد افزود: بیشترین روند افزایشی کالاهای صادراتی از ایران به عراق شامل صفحات و ورق‌های پلاستیکی، اشیا پلاستیکی، ظروف پت با پیش از 400درصد افزایش، آرد گندم با مخلوط چاودار بیش از یک هزار درصد، انواع شیرینی و شکلات 100درصد، خامه و شیر خشک صنعتی با 200درصد و اجزا و قطعات توربین با 300درصد افزایش بوده است.

 روند افزایشی صادرات فرش دستباف

ایسنا| رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: بعد از پذیرش برجام صادرات فرش دستباف ایران روند افزایشی داشته است؛ به طوری که بنابر آمار گمرک در ۱۰ماه امسال ۳۳۶میلیون دلار فرش دستباف صادر شده که رشد ۲۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. حمید کارگر اظهار کرد: فرش دستباف ایران یک هنر صنعت قدیمی و میراث ماندگار کشور است که همیشه در صدر بوده و امروز هم با وجود همه افت و خیزها و دشواری‌هایی که در فرآیند تولید و تجارت داشته همچنان در صدر مانده است.  

 گسترش همکاری سایپا و سیتروئن

ایسنا| مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا که به دعوت مدیران شرکت پژو سیتروئن به فرانسه سفر کرده است با کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه پژو سیتروئن دیدار و گفت‌وگو کرد. در جریان دیدار محسن جهرودی و تاوارس، دو طرف زمینه‌های توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری را مورد بررسی قرار داده و بر گسترش فعالیت‌ها تاکید کردند.

 

 چین بزرگ‌ترین واردکننده کفش و پوشاک جهان

فارس| نایب رییس اتاق مشترک ایران و چین با تاکید بر اینکه چین بزرگ‌ترین فرصت صادرات غیرنفتی برای ایران است، گفت: اگرچه چین به تمام نقاط دنیا پوشاک و کفش صادر می‌کند اما خود بزرگ‌ترین وارد‌کننده پوشاک و کفش در دنیاست. مجیدرضا حریری با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای صادرات به چین وجود ندارد، گفت: بازار چین بازار بزرگی است و سالانه 2هزار و 200میلیارد دلار به این کشور کالا وارد می‌شود که ایران می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و دیپلماسی اقتصادی حساب شده، بخشی از این بازار صادراتی غیرنفتی را به خود اختصاص دهد.

 فساد اداری گزارش کنید جایزه بگیرید

تسنیم| مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد: فساد اداری را در هر یک از بخش‌های مختلف مرتبط با این وزارتخانه اطلاع‌رسانی کنید و به ارائه‌دهندگان گزارش مناسب و صحیح از تخلفات وعده پاداش داده شده است.  مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد: برای مبارزه با فساد، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دریافت گزارش‌های تخلفات از جانب مردم شریف ایران و پرسنل محترم اداری در بخش‌های مختلف و ارسال آن به مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خدمت شما عزیزان است. بنا بر این گزارش راه‌های ارتباطی ستاد خبری این وزارتخانه به این شرح است: « شماره تلفن: 88809944-021، ‌آدرس ایمیل:

herasat. samt@chmail. ir پیامک به شماره: 09128191447» در این اطلاعیه همچنین آمده است که «مرکز حراست بنا دارد تا به ارائه‌دهندگان گزارش مناسب و صحیح از تخلفات، پاداشی شایسته اعطا کند.»

 

 

ارسال نظر