اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۶:۱۵
کد خبر: ۱۱۷۵۷۰

انتقاد نعمت‌زاده از واردات هیبریدی‌ها

 مهر| وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: برخی واردکنندگان خودروهای هیبریدی به جای واردات خودرو با ۸۰درصد صرفه‌جویی، خودرو با ۲۰ درصد صرفه‌جویی وارد کشور کردند.

محمدرضا نعمت‌زاده با بیان اینکه در خصوص تعرفه واردات خودروهای هیبریدی نباید دولت این طور رفتار می‌کرد، گفت: در راستای توسعه فرهنگ استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی در کشور، به پیشنهاد خود ما تعرفه این قبیل خودروها ۵درصد در نظر گرفته شد. او با بیان اینکه متاسفانه در عمل عده‌یی سوءاستفاده کردند، گفت: برخی افراد که در زمینه واردات خودرو فعالیت داشتند به جای واردات خودروهای هیبریدی با ۸۰درصد صرفه‌جویی، خودروهای هیبریدی با ۲۰درصد صرفه‌جویی وارد کشور کردند. نعمت‌زاده افزود: ادامه این روند به ضرر دولت بود و به نوعی کلاه سر دولت می‌رفت. او با تاکید بر اینکه دولت در خصوص وضع تعرفه جدید واردات خودروهای هیبریدی باید دقت بیشتری می‌کرد، گفت: باید در خصوص میزان خودروهای هیبریدی با صرفه‌جویی مختلف، تعرفه‌های متفاوتی و مرحله‌یی وضع می‌شد. وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه استدلال دوستان در وزارت صنعت مبنی بر افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی علمی نبوده است، تصریح کرد: تعرفه واردات خودروهای هیبریدی باید به روال قبل بازگردد.

تکذیب انتخاب مدیرعامل جدید شرکت ملی مس

تسنیم| عضو هیات‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران انتخاب مدیرعامل جدید برای این شرکت را تکذیب کرد. یک عضو هیات‌مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران تصمیم‌گیری هیات‌مدیره برای تغییر مدیرعامل این شرکت را تکذیب کرد و گفت: هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

افزایش قیمت 4 قلم کالایی در بازار عید

فارس| رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با بیان اینکه فقط قیمت پسته، بادام هندی و درختی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: فروشندگان آجیل و خشکبار برای رسیدن به نقدینگی ممکن است، پسته را زیر قیمت خرید یا با سود بسیار کم در روزهای پایانی سال عرضه کنند. مصطفی احمدی در مورد وضعیت قیمت آجیل و خشکبار شب عید گفت: در یکی، دو مورد از اقلام آجیل و خشکبار سبد عید افزایش قیمت داشته‌ایم که این افزایش قیمت‌ها مربوط به چند ماه گذشته بوده است و مرتبط با ایام پایانی سال نیست. رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با تاکید بر اینکه سایر اقلام افزایش قیمت نداشته است، افزود: پسته نسبت به سال گذشته به دلیل افت تولید افزایش قیمت داشت، اما این افزایش قیمت مربوط به اواسط امسال بود و از آن زمان تاکنون قیمت این محصول تقریبا ثابت بوده و افزایش نداشته است.

او بیان کرد: سال گذشته برخی باغات پسته دچار سرمازدگی شد به همین دلیل تا حدودی در تولید و کیفیت این محصول امسال با افت مواجه شدیم و طبیعی است که در این شرایط محصول با کیفیت‌تر و با قیمت بالاتری عرضه شود و این اتفاق افزایش قیمت پسته را رقم زد. احمدی همچنین با اشاره به افزایش نرخ دلار گفت: بادام هندی و بادام درختی دو کالای وارداتی است که با افزایش قیمت دلار در دو ماه گذشته علاوه بر پسته افزایش قیمت داشته است.

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با تاکید بر اینکه جز اقلام مذکور در هیچ محصول دیگری افزایش قیمت صورت نگرفته است، گفت: تخمه ژاپنی، بادام زمینی، تخمه کدو، فندق، انجیر از اقلام پرمصرف شب عید است که در این موارد هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم. احمدی افزود: پسته دهان بسته توسط دستگاه‌ و به روش بهداشتی باز و آماده عرضه به بازار می‌شود اما متاسفانه برخی این کار را با روش غیربهداشتی انجام می‌دهند که منجر به تولید سم آفلاتوکسین در پسته می‌شود.

احمدی در مورد روش شناسایی این نوع پسته از سایر پسته‌ها گفت: پوست این پسته را وقتی بین دو انگشت قرار می‌دهید، حالتی فنرمانند دارد و شکسته نمی‌شود ضمن اینکه پسته موجود در پوست هم کوچک است و کاملا در پوست پسته لق می‌زند. رییس اتحادیه آجیل و خشکبار با تاکید بر اینکه هیچ یک از اعضای اتحادیه آجیل و خشکبار مبادرت به فروش چنین پسته‌یی نمی‌کنند، گفت: متاسفانه این پسته‌ها توسط برخی وانتی‌ها و افرادی که به صورت موقت به فروش آجیل و خشکبار در شب عید روی می‌آورند، عرضه می‌شود.

روند منفی در جذب سرمایه ‌خارجی

تسنیم| مطابق آمار در ۹ماهه امسال ۵۸ طرح به تصویب هیات سرمایه‌گذاری رسیده که حجم کل سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها با روندی منفی 2.7 میلیارد دلار است.

بر اساس آمار میزان طرح‌های مصوب هیات سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در 9ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته همچنان روند کاهشی را نشان می‌دهد. مطابق آمار در 9ماهه امسال 58 طرح به تصویب هیات سرمایه‌گذاری رسیده که حجم کل سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها 2.7میلیارد دلار است. این حجم سرمایه‌گذاری در حالی امسال در بخش صنعت انجام شده که میزان سرمایه‌گذاری خارجی در 9ماهه سال گذشته با 52 طرح صنعتی 5 میلیارد دلار بوده است.

 

ارسال نظر