نقشه راه صنعتی و معدنی

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۵۶۸

صنعت|

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: حوزه معدن و توجه به اکتشاف اولویت اصلی ما در سال آینده خواهد بود. به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری در نشست با روسای سازمان‌های استانی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: اصلاح مقررات معدنی در دستور کار است و واگذاری پهنه‌های غیرفعال به مردم برای فعال کردن آنها از مهم‌ترین برنامه‌هاست. او تصریح کرد: باید همه امکانات برای این موضوع مهم در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، معاونت معدنی وزارتخانه و ایمیدرو بسیج شوند. شریعتمداری گفت: سال ۹۷ مشارکت ایدرو و ایمیدرو در پروژه‌های مختلف را بیشتر از سال‌های قبل خواهیم دید، این دو سازمان می‌توانند معادل ۹۰۰میلیارد تومان از بابت بدهی‌های خود ضمانتنامه صادر کنند و تا ۴۹درصد اجازه مشارکت در پروژه‌های مختلف را دارند. وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به برنامه‌های مربوط به طرح نوسازی صنایع گفت: طرح نوسازی صنایع حوزه صنایع نساجی تهیه و حدود ۱۳سرفصل نهایی شده است.

به گفته او؛ برنامه توسعه فعالیت‌های صنعت خودرو‌سازی آخرین مراحل ویرایش نهایی خود را طی می‌کند و برنامه توسعه فعالیت‌های صنایع معدنی به خصوص فولاد در ستاد فولاد نهایی شده و تا پایان سال ابلاغ می‌شود. شریعتمداری تاکید کرد: دورنمای سال ۹۷ در حوزه صنعت و تولید مثبت و خوب است. بخش قابل ملاحظه‌یی از آنچه مورد نظر بوده در مجلس تصویب و ابلاغ شده است‌. او افزود: مجموعه احکام مصوب شده در مجلس تصویر روشنی از سال آینده به ما می‌دهد و پیگیری روسای سازمان‌ها در استان‌ها و پافشاری آنها برای رسیدن به اهداف ضرورت دارد.

شریعتمداری با اشاره به اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سال آینده گفت: این اقدام حرکت قابل توجهی است و سهم ۷۰هزار دستگاهی هدف‌گذاری شده برای سال اول این طرح در سال ۹۷ باید محقق شود. او تاکید کرد: نوسازی خودروهای سنگین معادن نیز باید در طرح نوسازی خودروهای سنگین گنجانده شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت در نخستین فرصت باید با تغییر ساختار مانند سازمان‌های صادراتی دنیا در جایگاه واقعی خود برای حمایت از صادرات قرار بگیرد همچنین در استان‌ها باید به صادرات و تجارت خارجی توجه ویژه شود و بخش‌های صادراتی فعال شوند. از این رو ضروری است همه استان‌های کشور، صادراتی مشخص و هدف‌گذاری مشخص داشته باشند. او گفت: به موضوع آموزش و مدیریت در سال ۹۷ باید توجه ویژه داشته باشیم، ایدرو و ایمیدرو برای کمک به آموزش استان‌ها باید برنامه داشته باشند. استفاده از ظرفیت اصناف به خصوص صنوف تولیدی، واحدهای کوچک و متوسط(sme)ها در توسعه صادرات موضوع مهم دیگری بود که شریعتمداری در این نشست بدان اشاره کرد و افزود: این مهم باید در اولویت سازمان توسعه تجارت باشد و عملکرد استان‌ها در این زمینه مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

 

ارسال نظر