اخبار

۱۳۹۶/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۳۲۸

 ممانعت از ورود بازرسان استاندارد جرم است

مدیرکل استاندارد تهران می‌گوید: ممانعت واحدهای تولیدی از ورود بازرسان استاندارد به واحد، جرم محسوب می‌شود و از آنها شکایت خواهد شد. مدیرکل استاندارد تهران با تاکید بر اینکه ممانعت واحدهای تولیدی از ورود بازرسان استاندارد به واحد، جرم محسوب می‌شود، از شناسایی و توقیف انواع کالاهای غیراستاندارد در ماه گذشته در استان تهران خبر داد.  مسلم بیات با اشاره به شناسایی و توقیف انواع کالاهای غیراستاندارد در ماه گذشته، اظهار کرد: از مدیران سه واحد تولیدی اعم از تلویزیون LED با نام تجاری «شهاب» در جاده مخصوص کرج، انواع فیلتر خودرو بدون مجوز استاندارد در واحد صنفی در باقرشهر و همچنین هگزان بدون مجوز استاندارد با نام تجارتی «سالار شیمی» شهریار در واحد تولیدی در شهر قدس، به‌دلیل ممانعت مدیر واحد صنفی از ورود بازرسان استاندارد به واحد متبوع خود، به دادگاه شکایت شد.  او ادامه داد: در جریان بازرسی‌های کارشناسان استاندارد، سازه‌های بادی بدون مجوز استاندارد از واحد تولیدی «داوود رحیمی» در ورامین و اجاق‌گاز با نام تجارتی «یاسر گاز»، به علت جعل نشان استاندارد در واحد تولیدی در کیلومتر ۳۵ جاده خاوران، کشف و متخلفان به دادگاه معرفی شدند.  

 ثبت جهانی 10 محصول استراتژیک صادراتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت جهانی 10 محصول استراتژیک صادراتی ایران براساس توافقنامه لیسبون در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت خبر داد. محمد شریعتمداری با اعلام این خبر، افزود: تلاش و پیگیری‌های مجدانه و مستمر این وزارتخانه برای ثبت جهانی محصولات استراتژیک ایران به ثمر نشست و 10 محصول صادراتی ایران شامل «زعفران خراسان، عسل سبلان، خرمای ربی سیستان‌وبلوچستان، خرمای استعمران خوزستان، خرمای کبکاب دشتستان و تنگستان، خرمای پیارم حاجی‌آباد هرمزگان، خرمای زاهدی طلایی دشتستان، نارنگی سیاهو، زرشک جنوب خراسان و عناب بیرجند» براساس توافقنامه لیسبون (تصویب شده در سال 1383 در مجلس شورای اسلامی) در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت جهانی رسید. او با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز

31 محصول و کالای ایران به ثبت جهانی رسیده بود، گفت: پرونده ثبت 5 محصول استراتژیک صادراتی دیگر شامل: خاویار ایران، سنگ مرمر کردستان، گچ سمنان، پسته دامغان و پسته رفسنجان نیز به سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال شده است.

 شناسایی خودروهای وارداتی غیرقانونی

پایگاه خبری وزارت صنعت  مرکز حراست وزارت صنعت معدن و تجارت از شناسایی و برخورد با واردکنندگان خودرو از مبادی غیرقانونی و روش‌های نامتعارف ثبت سفارش خبر داد. مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌یی از شناسایی تمام خودروهایی که از مبادی غیرقانونی و روش‌های نامتعارف ثبت سفارش شده‌اند و معرفی آنها به مراجع مرتبط برای برخورد با متخلفان خبر داد. در این اطلاعیه آمده است:

در راستای اجرایی کردن تدابیر دولت و دستور ویژه شریعتمداری در راستای مبارزه با فساد و صیانت از حقوق بیت‌المال، تمام خودروهایی که در زمان ممنوعیت واردات خودرو (از ۸ تیرماه ۹۶) از مبادی غیرقانونی و با روش‌های نامتعارف ثبت سفارش شده‌اند (اعم از خودروهایی که وارد کشور شده یا در گمرکات کشور موجود هستند)، شناسایی شده و براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مراجع ذی‌ربط برای برخورد با متخلفان منعکس شده است.

 همه قراردادهای خودرویی در حال اجراست

صداوسیما  معاون وزیر صنعت، با بیان اینکه همه قراردادهای پسابرجامی در زمینه خودرو در حال اجراست، گفت: قرارداد پژو با ایران‌خودرو در حال اجرا بوده و در حال حاضر مشتریان از محصولات آن استفاده می‌کنند. منصور معظمی گفت: تعداد تولید خودروهای پژو ۲۰۰۸ تاکنون ۱۵۰۰ دستگاه بوده است و خط تولید این خودرو متوقف نیست.

 2 انتصاب جدید در وزارت صنعت

 مدیرکل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی و رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شدند. محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، در احکام جداگانه‌یی افشار فتح‌الهی را به‌عنوان مدیرکل دفتر امور طرح‌ها و تامین مالی و سیدجواد احمدی را به‌عنوان رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان این وزارتخانه منصوب کرد.

 

ارسال نظر