اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۶۳

خبر خوش برای صنایع کوچک

ایسنا    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران درخواست خود را برای بخشودگی جرایم بیمه‌یی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرد. صادق نجفی اظهار کرد: پیگیری‌های مختلفی برای بخشش جرایم بیمه‌یی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی انجام شده است و به‌تازگی نیز در این خصوص با سازمان تامین اجتماعی نامه‌نگاری کرده‌ایم که باید منتظر بمانیم و ببینیم چه تصمیمی توسط مسوولان این سازمان اتخاذ خواهد شد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: به‌طور حتم چنین بخشودگی موجب خواهد شد، شرایط مطلوب‌تری برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط به وجود آید و امیدواریم مسوولان سازمان تامین اجتماعی بیشترین همکاری را در این زمینه داشته باشند.

رای به افزایش قیمت سیگار

ایسنا    در حال حاضر کمترین قیمت هر نخ سیگار در بازار داخلی ۶۰ و بیشترین قیمت آن ۳۰۰ تومان است که باتوجه به عوارض جدیدی که روز گذشته ازسوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده، این قیمت‌ها در سال آینده افزایش می‌یابد.

بهارستان‌نشینان روز گذشته و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷ در بخش درآمدی بند الحاقی ۷ به تبصره ۶ را به تصویب رساندند که براساس آن از ابتدای سال ۱۳۹۷ به قیمت خرده‌فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی ۷۵ ریال، تولید مشترک ۱۵۰ ریال، تولید داخل با نشان بین‌المللی ۲۵۰ ریال و وارداتی ۶۰۰ ریال به‌عنوان عوارض اضافه می‌شود که وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است این مبالغ را از تولیدکنندگان و واردکنندگان اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف ۱۱۰۵۱۶ این قانون واریز کند. در این میان براساس اطلاعاتی که از سوی انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی منتشر شده است، در حال حاضر قیمت هر پاکت سیگار تولید داخل با نشان داخلی از یک هزار و 200 تومان تا سه هزار تومان است که باتوجه به وجود ۲۰ نخ سیگار در هر پاکت، کمترین و بیشترین قیمت هر نخ سیگار تولید داخل با نشان داخلی از ۶۰ تا ۱۵۰ تومان است. باید گفت قیمت هر پاکت سیگار تولید داخل با نشان بین‌المللی از دو هزار تا پنج هزار تومان است که باتوجه به وجود ۲۰نخ سیگار در هر پاکت، کمترین و بیشترین قیمت هر نخ سیگار تولید داخل با نشان بین‌المللی از ۱۰۰ تا۲۵۰ تومان است.

تجارت با اروپا در سال ۲۰۱۷

تسنیم    مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ که دومین سال اجرایی شدن توافق جامع هسته‌یی است با رشد ۵۳درصدی نسبت به سال قبل از آن به ۲۱میلیارد یورو رسید. پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و 28 عضو اتحادیه اروپا را در سال 2017 بالغ بر 21میلیارد یورو اعلام کرد. تجارت 2 کشور در سال 2016 نیز 78درصد افزایش یافته و به 13.7میلیارد یورو رسیده بود. براساس این گزارش، رشد واردات اتحادیه اروپا از ایران در سال 2017 بیشتر از رشد صادرات اتحادیه اروپا به ایران در این سال بوده است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در سال 2017 با رشد 85درصدی نسبت به سال قبل از آن به 10.2 میلیارد یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در سال پیش از آن 5.5میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بودند. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در سال 2017 نیز 31درصد رشد داشته و به 10.8 میلیارد یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در سال 2016 بالغ بر 8.2میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده بودند. باید گفت که تراز تجاری دو طرف در سال 2017 به میزان 600میلیون یورو به‌نفع اتحادیه اروپا بوده است.

حجم سرمایه خارجی در قطعه‌سازی

ایرنا    دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور با اعلام اینکه در فضای پسابرجام نزدیک به 300 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده است، از ظرفیت بالای صنعت قطعه‌سازی کشور برای پذیرش سرمایه‌گذاری بیشتر خبر داد. آرش محبی‌نژاد با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری بین انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور و انجمن قطعه‌سازان فرانسه (FIEV) افزود: این تفاهمنامه که در هفت سرفصل به امضا رسیده، به ارتقای فناوری قطعه‌سازان ایرانی، حضور فرانسو‌ی‌ها در بازار قطعه‌سازی ایران، استفاده از مزیت‌های نسبی تولید در کشورمان و صادرات تولیدات کمک خواهد کرد. او ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهمنامه، شاهد جذب بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت قطعه‌سازی کشورمان باشیم که یکی از پاشنه‌آشیل‌های این صنعت است.  محبی‌نژاد گفت: ایجاد کمیسیون مشترک اقتصادی و صنعتی بین دو انجمن برای انجام تجزیه و تحلیل‌های فنی و اقتصادی، ارتقای راهبردی قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان زنجیره تامین برای ورود به بازار خودروسازی، بازار لوازم یدکی و توسعه بازارهای خودرویی، اعزام گروه‌هایی از قطعه‌سازان دو کشور برای بازدید از امکانات و پتانسیل‌های دو طرف و برگزاری همایش‌ها و سمینارهایی در هر دو کشور در راستای ارتقای رقابت‌پذیری، بهبود کیفیت محصولات، ارتقای مدیریت، کاهش قیمت تمام شده و غیره، ازجمله محورهای اصلی این تفاهمنامه است.

تولید ۳ سواری متوقف شد

ایسنا    دی‌ماه امسال تولید سه مدل سواری متوقف شد. در این مدت تولید  VELA V۵ اتوماتیک شرکت خودروسازان راین با کاهش ۱۰۰درصدی همراه بوده و از ۲۵۰ دستگاه در دی‌ماه سال گذشته به صفر رسید. تولید آسا B۵۰ گروه خودروسازی بهمن نیز متوقف شده و از ۲۳۸ دستگاه در دی‌ماه ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافت. همچنین در این بازه زمانی، تولید لیفان X۵۰ شرکت کرمان موتور نیز ۱۰۰درصد کاهش یافته و از ۱۲۱ دستگاه در دی‌ماه ۱۳۹۵ به صفر رسید.

 

ارسال نظر