اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ - ۰۰:۳۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۹۹۸

ضرورت تقویت برندسازی از سوی بخش‌خصوصی

شاتا| وزیر صنعت، معدن و تجارت در سیزدهمین دوره جشنواره ملی قهرمانان صنعت گفت: چنانچه بخواهیم به بازارهای جهانی در حوزه خدمات فنی و مهندسی وارد شویم باید بتوانیم برندسازی کنیم. در این حوزه نیز بخش‌ خصوصی باید در شناسایی برندهای مشهور پرچمدار باشد. محمد شریعتمداری با اشاره به اینکه این جشن به همت بخش‌ خصوصی و غیردولتی انجام شده است، تصریح کرد: بخش خصوصی شایستگان خود را از میان خودشان به مردم معرفی می‌کند که این مناسبات کاملا ارزشمند و کارشناسی شده است. او با ابراز گلایه از اینکه برندسازی مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: بخش‌ خصوصی در شناسایی برندهای مشهور پرچمدار باشد. از سوی دیگر اگر بخواهیم به بازارهای جهانی در حوزه خدمات فنی و مهندسی وارد شویم باید بتوانیم برندسازی کنیم و این جشنواره یکی از مشوق‌ها در این زمینه است. وزیر صنعت، معدن و تجارت برندسازی در این جشنواره را با نگاه سیاسی و اجتماعی همراه دانست و افزود: تجلیل از آتش‌نشان قهرمان نشانگر نگاه اجتماعی برگزار‌کنندگان بود. ازسوی دیگر تجلیل از دکتر ظریف نیز نگاه برگزارکنندگان در راستای منافع ملی مردم ایران را نشان داد.

عرضه بروشور رجیستری برای واردکنندگان موبایل

مهر| سازمان حمایت مصرف‌کنندگان کلیه واردکنندگان تلفن همراه را موظف به ارائه «بروشور تهیه شده توسط سامانه همتا» به خریداران کرد و هشدار داد در صورت تعلل، مجوز متخلفان باطل خواهد شد. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه‌یی به واردکنندگان رسمی و غیررسمی گوشی تلفن همراه، آنها را مکلف کرده برای اطلاع‌رسانی خریداران از نحوه فعال‌سازی گوشی‌های موبایل، «بروشور تهیه شده توسط سامانه همتا» را به مشتریان خود ارائه کنند. در این ابلاغیه آمده است: باتوجه به تصمیمات کمیته راهبردی طرح ثبت گوشی‌های تلفن همراه، کلیه واردکنندگان گوشی تلفن همراه، اعم از نمایندگان رسمی برندهای دارای نمایندگی در کشور و واردکنندگان برندهای فاقد نمایندگی که از این سازمان تاییدیه خدمات پس از فروش دریافت کرده‌اند، موظفند برای اطلاع‌رسانی نحوه فعال‌سازی گوشی، «بروشور تهیه شده توسط سامانه همتا» را به همراه گوشی‌های تلفن همراه ارائه کنند تا در اختیار خریداران نهایی قرار گیرد. در ادامه ابلاغیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آمده است: از آنجا که اطلاع‌رسانی دقیق از الزامات این طرح به‌شمار می‌رود و عدم دسترسی مصرف‌کنندگان به اطلاعات موجود در بروشور، نه تنها برای خریداران گوشی‌های تلفن همراه مشکل ایجاد می‌کند بلکه موجب بروز مشکلاتی در ادامه اجرای طرح رجیستری نیز خواهد شد؛ بنابراین شرکت‌هایی که در این خصوص تعلل کرده و اقدامات لازم برای حصول اطمینان از رسیدن اطلاعات به مصرف‌کنندگان را به نحو مطلوب انجام ندهند، مجوزشان لغو خواهد شد.

نامه انجمن زغال‌سنگ ایران به مجلسی‌ها

تسنیم| انجمن زغال‌سنگ ایران با ارسال نامه‌یی به رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: عدم شفافیت و تعیین تکلیف قیمت داخلی موجب غیراقتصادی شدن معادن زغال‌سنگ، عدم سرمایه‌گذاری جدید و نهایتا تعطیلی معادن و افزایش واردات خواهد شد. انجمن زغال‌سنگ ایران به‌دنبال تشدید مشکلات معادن این بخش با استمدادخواهی از نمایندگان مجلس خواستار رسیدگی به مشکلات معادن زغال‌سنگ شدند. در این نامه که اعضای انجمن زغال‌سنگ به ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارسال کرده‌اند، آمده است: در شرایطی که ذوب‌آهن کسری زغال‌سنگ خود را با قیمت‌های حدود دو برابر قیمت داخلی خرید می‌کند عدم شفافیت و تعیین تکلیف قیمت داخلی موجب غیراقتصادی شدن معادن زغال‌سنگ، عدم سرمایه‌گذاری جدید و نهایتا تعطیلی معادن و افزایش واردات خواهد شد. از این رو دولتمردان چنانچه یارانه‌یی به معادن زغال‌سنگ پرداخت نمی‌کنند حداقل توافقات انجام شده در قیمت‌ها را اجرایی کنند.

گندله رکورددار زنجیره فولاد شد

ایسنا| آمار رشد محصولات زنجیره تولید فولاد نشان می‌دهد که گندله با افزایش ظرفیت 24.2 تن از سال 1392 تا امروز، میان دیگر محصولات زنجیره تولید فولاد رکورددار محسوب می‌شود. در حال حاضر مهم‌ترین و شاید بزرگ‌ترین طرح جامع بلندمدت صنایع معدنی کشور، طرح جامع فولاد باشد که براساس آن قرار است تا سال 1404 تولید فولاد در ایران به 55 میلیون تن برسد. برای تحقق این برنامه زیرساخت‌های فراوانی موردنیاز است که یکی از مهم‌ترین آنها زیرساخت تولید محصولات فولادی و تکمیل زنجیر تولید فولاد است.

توقف خط تولید 10 خودرو

ایسنا| مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران با اعلام خبر اجرای فاز دوم تطابق استاندارد مصرف سوخت خودروها، از احتمال توقف خط تولید ۱۰ خودرو از ابتدای تیرماه سال آینده خبر داد. پیمان پیرایش با اشاره به اجرای فاز دوم استاندارد مصرف سوخت خودروها، اظهار کرد: خودروسازان تا ابتدای تیرماه سال آینده فرصت دارند تا مصرف سوخت خود را به حد استاندارد تعریف شده برسانند و هر خودرویی که نتواند این استاندارد را پاس کند، قطعا با توقف خط تولید مواجه می‌شود. او ادامه داد: فاز اول استاندارد مصرف سوخت خودروها از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۴ اجرایی شد هر چند که این استاندارد در گذشته نیز جزو استانداردهای اجباری بوده است. پیرایش گفت: فاز دوم این طرح باید از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۶ که با تصویب کارگروه مصرف سوخت 6‌ماه به خودروسازان فرصت داده شد و این مساله به ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۷ موکول شد و فاز سوم اجرای استاندارد جدید مصرف سوخت نیز از ابتدای دی‌ماه سال ۱۳۹۸ آغاز می‌شود که معیار آن مشابه معیارهای فعلی اتحادیه اروپاست.

 

 

ارسال نظر