رعایت پیش‌فرض‌های اصل 44 از سوی دولت

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۷۴۳
رعایت پیش‌فرض‌های اصل 44
از سوی دولت

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت براساس اجرای اصل ۴۴ قانون در هیچ یک از استان‌ها و شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

به گزارش مهر، رضا رحمانی شامگاه شنبه در بازدید از شهرک صنعتی اهر و دیدار با کارآفرینان اهری با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کشور را دگرگون می‌کند، اظهار کرد: کسی که در قالب رونق تولید جانانه تلاش می‌کند و کسی که کارشکنی می‌کند باید در فرهنگ جامعه تفاوت داشته باشند. او معضل بیکاری جوانان را برای کشور یک تهدید بزرگ دانست و افزود: دولت براساس اجرای اصل ۴۴ قانون در هیچ یک از استان‌ها و شهرستان‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کند، برخی‌ها این طور فکر می‌کنند چنانچه سرمایه‌گذار فرار کند، دولت سرمایه‌گذاری خواهد کرد اما این‌گونه نیست اگر از سرمایه‌گذار حمایت نکنیم، بخش خصوصی شاید به دیگر استان‌ها و حتی خارج کشور جهت سرمایه‌گذاری مهاجرت کند.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که اکنون در کشور داریم بین تولیدکننده و فعالان سایر حوزه‌ها تفاوتی وجود ندارد اما شرایط اقتضا می‌کند تا از تولیدکننده و سرمایه‌گذار حمایت کنیم. او همچنین درباره پتانسیل صنعت قطعه‌سازی گفت: زمینه‌های ایجاد واحدهای قطعه‌سازی خودرو در شهرستان اهر وجود دارد.

رحمانی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهر، تولید پوشاک و بسته‌بندی تولیدات را جزو اولویت‌ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: هر واحد تولیدی که با بانک‌های عامل مشکلاتی دارند ما حاضر هستیم به همراه مدیران واحدها برای حل مشکلات به بانک‌ها برویم. او از پرداخت تسهیلات خارج از نوبت به واحدهای تولیدی مشکل‌دار از منابع صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: چنانچه کسی قصد ورود به عرصه تولید و اشتغال را دارد، می‌تواند از تسهیلات توسعه و اشتغال روستایی و عشایری بهره‌مند شود؛ به شرطی که واحدهای تولیدی خود را به سمت مناطق روستایی و عشایری سوق دهد.

رحمانی با تاکید بر اینکه طبق قانون بانک‌ها مکلف‌اند تا سند زمین یا ماشین‌آلات واحد تولیدی را به عنوان ضامن قبول کنند، گفت: اگر بانک‌ها غیر از این عمل کنند در واقع تخلف کرده‌اند و مانع‌تراشی بانک‌ها از این سو را نمی‌توانیم، قبول کنیم. او تاکید کرد: حداکثر مساعدت و شرایط لازم را به عنوان مشوق برای سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی که علاقه‌ به سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی را دارند، اعمال می‌کنیم. به ‌طوری که سعی داریم شرایط به گونه‌یی باشد که سرمایه‌گذاران مشتاق به سرمایه‌گذاری شوند.

 

ارسال نظر