آماده‌‌باش به استانداران برای تنظیم بازار شب عید

۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۱۶۵
آماده‌‌باش به استانداران برای تنظیم بازار شب عید

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌یی به استانداران اعلام کرد: براساس تصویب‌نامه هیات وزیران، مسوولیت تنظیم بازار به این وزارتخانه واگذار شده و همکاری سایر دستگاه‌ها با این وزارتخانه الزامی است؛ از این ‌رو استانداران نیز به عنوان روسای کارگروه‌های تنظیم بازار استانی باید اقداماتی در این حوزه انجام دهند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌یی به استانداران اعلام کرد: در سال جاری براساس تصویب‌نامه هیات وزیران، مسوولیت تنظیم بازار به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است؛ از این ‌رو با توجه به شرایط حساس اقتصادی کشور از نظر لزوم کنترل تورم، ایجاد رونق، افزایش اشتغال و حمایت توأمان از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از طریق حفظ آرامش و تعادل بازار با رویکرد افزایش رفاه عمومی، همکاری تنگاتنگ و بیش ‌از پیش سایر دستگاه‌ها با این وزارتخانه الزامی است. محمد شریعتمداری همچنین با اشاره به همراهی و هماهنگی استانداری‌ها در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های تنظیم و کنترل بازار به‌ ویژه در مقاطع زمانی خاص از استانداران خواسته است به عنوان روسای کارگروه‌های تنظیم بازار استانی در سال جاری نیز با پیگیری و اقدامات موثر، روند مدیریت و آرامش بازار را ادامه دهند.

شریعتمداری در این نامه برگزاری منظم جلسات کارگروه تنظیم بازار استان با دبیری معاون برنامه‌ریزی استانداری و عضویت سازمان‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت استان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و ارائه گزارش تصمیمات و اقدامات انجام شده به وزارت صنعت را خواستار شده است.

همچنین برنامه‌ریزی، هماهنگی و تعامل مداوم و مستمر استانداری و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط استان با سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان ازجمله اقداماتی است که استانداران باید به‌ منظور حفظ تعادل و آرامش بازار، کنترل روند تغییرات قیمت کالاها و خدمات اساسی، حساس و ضروری به‌ ویژه در ایام پایانی سال انجام دهند. در بند سوم نامه وزیر صنعت به استانداران، اجرای بهینه طرح تشدید بازرسی و نظارت با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توصیه شده است. در بخش دیگری وزیر صنعت از استانداران خواسته است تسریع، روان‌سازی و تسهیل در فرآیند اعطای تسهیلات توسط بانک‌های استان با هدف تامین بازار کالاهای استان و حمایت از تولیدکنندگان داخلی را در دستور کار خود قرار دهند.

از دیگر توصیه‌های وزیر صنعت به استانداران سراسر کشور، پرهیز از ایجاد هر گونه ممنوعیت یا محدودیت در ورود و خروج کالا به استان به ‌ویژه در مقاطع زمانی خاص با تاکید بر لزوم گسترش و ترویج نگاه ملی است. همچنین استانداران باید اقداماتی برای هماهنگی با دستگاه‌های متولی تولید استان برای ارائه آمار و اطلاعات دقیق از میزان تولید کالاهای اساسی، حساس و ضروری و انعکاس مشکلات واحدهای تولید جهت تسریع در برطرف کردن موانع برای تولید و توزیع مناسب کالاها انجام دهند.

برنامه‌ریزی برای تسهیل در کالارسانی، حمل‌ونقل، تامین و توزیع اقلام پرمصرف ایام پایانی سال و جلوگیری از

هر‌گونه افزایش قیمت کالا و خدمات در کمیسیون‌های نظارت استان نیز از دیگر مسائلی است که براساس نامه وزیر صنعت، استانداران باید مدنظر قرار دهند.

شریعتمداری در پایان بر اطلاع‌رسانی مستمر از طریق رسانه‌های جمعی(به ‌ویژه شبکه‌های استانی صداوسیما) درخصوص نحوه اجرا و اهداف سیاست‌های موضوع این نامه برای آگاهی و بهره‌مندی آحاد مردم از تمهیدات و اقدامات انجام شده در راستای تنظیم و کنترل بازار تاکید کرده است.

 

ارسال نظر