اخبار

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۲:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۳۹۲

پذیرش استعفای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس

پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی| مرتضی بانک مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با استعفای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس موافقت کرد. با توجه به انتشار اخبار ضد و نقیض از کانال‌های غیررسمی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با استعفای مدیرعامل منطقه آزاد ارس موافقت کرد. طبق این اطلاعیه مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با استعفای محسن خادم‌عرب‌باغی از سمت مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد ارس موافقت کرده است. بر همین اساس و طی مراحل قانونی به زودی فردی برای تصدی مدیریت این منطقه آزاد منصوب خواهد شد.

آمار واردات خودرو

ایسنا| در حالی که واردات خودرو خارجی از مردادماه سال جاری ممنوع شده، آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که در ۹ماهه سال جاری بیش از ۵۶ هزار خودرو به ایران وارد شده است. بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی ۹ماهه سال جاری، در این مدت ۵۶ هزار و ۷۶ دستگاه خودرو به ایران وارد شده که ارزش آن به بیش از یک‌میلیارد و ۴۸۸میلیون دلار می‌رسد.

از تعداد کل خودروهای وارداتی به ایران در این مدت بیشتر تعداد خودروهای وارد شده از کشور امارات متحده عربی بوده است. بر این اساس در ۹ ماهه سال جاری ۳۸هزار و ۵۵۴دستگاه خودرو سواری از امارات به ارزش یک‌میلیارد و ۱۱میلیون دلار به ایران وارد شده است. ثبت سفارش واردات خودرو در حال حاضر از سر گرفته شده، اما هنوز بر سر تعرفه واردات این خودروها بحث وجود دارد. دولت تعرفه واردات خودرو خارجی را افزایش داده است که به نظر می‌رسد قیمت خودرو خارجی با افزایش همراه باشد، این در حالی است که شورای رقابت با افزایش تعرفه واردات خودرو مخالفت کرده است. در مورد تولیدات خودرو داخلی نیز در آذرماه امسال تولید انواع سواری در تمام خودروسازان داخلی جز کرمان موتور با افزایش همراه بود. در این مدت تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو افزایش یافته و از ۶۰هزار و ۳۲۴دستگاه در آذرماه سال گذشته به ۶۵ هزار و ۷۲۴ دستگاه رسید.  آذرماه امسال تولید انواع سواری در گروه خودروسازی سایپا به عنوان رقیب ایران خودرو نیز افزایش یافته و از ۵۲ هزار و ۱۴۰دستگاه در آذرماه سال گذشته به ۵۸ هزار و ۸۷۹ دستگاه رسید.

مزایای ادغام قطعه‌سازان در صنعت خودروسازی

ایدرونیوز| رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دیدار با اعضای انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان گفت: اگر بخواهیم برای صنعت قطعه‌سازی کشور یک چشم‌انداز اصولی ترسیم کنیم، نیازمند هم‌افزایی در این صنعت هستیم.

منصور معظمی افزود: ادغام قطعه‌سازان به منزله از بین رفتن نیست، بلکه هدف از این موضوع هم‌افزایی و ارتقای این صنعت است. وی تاکید کرد: اگر در ادغام قطعه‌سازان نتوانیم به‌طور سیستماتیک با مساله برخورد کنیم، نمی‌توانیم موانع و مشکلات این صنعت را مرتفع کنیم و راه بزرگ شدن، داشتن مزیت رقابتی است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ما در این صنعت، دو راهکار پیش‌رو داریم. در وهله اول اینکه به این وضع کمافی‌السابق ادامه دهیم یا اینکه دانش فنی در این زمینه را شناسایی کرده و به صاحبان برند متصل شویم. به گفته معظمی، ما نیازمند سند راهبردی و استراتژی‌های کاربردی در این صنعت هستیم که در مرحله اول بتواند راهگشای مسائل کنونی باشد و در برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت به ارتقا و صادرات جهانی این صنعت کمک کند. در این جلسه بهزاد اعتمادی معاون توسعه حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطرنشان کرد: قطعه‌سازان باید به تحولات بازار توجه داشته باشند و به ارتقا و رقابت‌پذیر بودن در سطح جهانی فکر کنند و اگر نتوانند خود را همپای این تحولات کنند ناچار به کناره‌گیری خواهند بود. آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان هم تصریح کرد: صنعت قطعه‌سازی برای همپایی با استانداردهای جهانی، ‌رفع نیاز خودروسازی، ‌داشتن دانش فنی و زیرساخت‌های خود نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری است.

 

ارسال نظر