اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۴۰۶

جابه‌جایی در سازمان صنعت تهران

مهر| با حکم محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا مس‌فروش از سمت خود در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برکنار و بار دیگر یداله صادقی رییس این سازمان شد. یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با تایید این خبر گفت: این‌بار اولی نیست که محمدرضا مس‌فروش از سمت خود در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برکنار شده و یداله صادقی جایگزین او می‌شود. طی سال‌های گذشته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران دو رییس بیشتر نداشته و تصدی این سازمان بین دو فرد مذکور جابه‌جا شده است. پیش از این یداله صادقی معاون امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده و از محمدرضا نعمت‌زاده وزیر پیشین صنعت حکم خود را دریافت کرده بود.

میزان مشوق صادراتی برای صادرکنندگان

پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت| مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از محل منابع مندرج در بسته حمایتی سال 1395، مبلغ 500میلیارد ریال بابت مشوق‌‌های صادراتی تخصیص یافته است. فرهاد نوری درباره پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان افزود: مبلغ 300میلیارد ریال از محل یاد شده برای پرداخت کمک سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان کالا، خدمات و تولیدکنندگان کشور با اولویت تولیدات دانش‌بنیان اختصاص یافت. او افزود: اعتبارات و وام‌های صادراتی سال 1395حدود یکصد هزار میلیارد ریال بود و یک‌چهارم آن تحت پوشش کمک سود قرار گرفته که تسهیلات مزبور به بیش از 500 بنگاه صادراتی اختصاص یافته و سازمان توسعه تجارت ایران 25هزار میلیارد ریال از اعتبارات صادراتی نظام بانکی کشور را تحت پوشش کمک سود قرار داد. نوری اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه افزایش 21درصدی سالانه اعتبار مورد نیاز جهت افزایش انگیزه صادرکنندگان برای اهداف صادرات کشور پیش‌بینی شده که برای امسال این امر مورد پیگیری است. به گفته او علاوه بر آن 150 میلیارد ریال بابت کمک کارمزد صدور بیمه‌نامه‌ها و ضمانتنامه‌های صادراتی توسط سازمان توسعه تجارت تخصیص یافته است که این تسهیلات توسط صندوق ضمانت صادرات به صادرکنندگان پرداخت شد.

تعرفه خودروهای هیبریدی

شاتا| مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی را مربوط به آن دسته از خودروهایی که از موتورهای با حجم بالای ۱۵۰۰سی‌سی استفاده می‌کنند، دانست. امیرحسین قناتی افزود: این تیپ از موتورها به صورت فول هیبرید نیستند و در اصل از موتورهای فسیلی استفاده می‌کنند. این موتورها بیشتر توان خودرو را تامین می‌کنند و فقط در سرعت‌های بالا و همچنین مسیرهای مسطح و کم شیب موتور الکتریکی وارد مدار می‌شوند. او با بیان ‌اینکه این خودروها تقریبا خودروهایی با موتور سوخت فسیلی محسوب می‌شوند، گفت: تاثیر این خودروها در کاهش آلودگی بسیار کم است و تنها خودرو هیبریدی پایه الکتریک و خودرو برقی برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی مناسب هستند که تعرفه آنها نیز تغییری نکرده است‌. در ‌واقع هیچ تعرفه‌یی هزاربرابر نشده است. قناتی با اعلام اینکه هیچ تعرفه‌یی هزاربرابر نشده است، تصریح کرد: بیشترین تغییر مربوطه از ۵ به ۲۵ بوده است و با این اصلاح تعرفه، واردکنندگان به ورود خودروهای پاک و غیرآلاینده ترغیب پیدا کرده‌اند. مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تقریبا تمام خودروهای هیبریدی وارد شده در سال گذشته بیش از 8هزار دستگاه با موتور بالای 2هزار سی‌سی بوده است.

توقف یک واحد صنفی عرضه‌کننده گوشت

تسنیم| مدیرکل استاندارد استان تهران نسبت به فرآورده‌های غیراستاندارد گوشتی و پروتئینی یک واحد صنفی با نام دهکده پروتئین در تهران خبر داد. مسلم بیات نسبت به فرآورده‌های غیراستاندارد گوشتی و پروتئینی یک واحد صنفی با نام دهکده پروتئین در تهران هشدار داد و اظهار کرد: هفته اخیر بازرسان استاندارد 240کیلوگرم انواع فرآورده‌های گوشتی غیراستاندارد را در این فروشگاه توقیف کردند. او افزود: از این واحد صنفی که در محدوده میدان قدس و خیابان شریعتی واقع شده است، 240کیلوگرم انواع ژامبون، سوسیس و هات داگ گوشت و مرغ، توقیف و برای آزمایش در آزمایشگاه‌های استاندارد نمونه‌برداری شد. بیات با تاکید بر لزوم هوشیاری شهروندان نسبت به کلیپ‌هایی از این دست که در فضای مجازی منتشر می‌شوند، تشریح کرد: متاسفانه این واحد صنفی متخلف با ساخت این کلیپ اغواکننده و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از شهروندان را فریب داده‌ بود که از این واحد صنفی متخلف به دادگاه شکایت شد.

محدودیت بانک‌های چینی برای ایرانیان

فارس| نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: در سال 2017 بانک‌های چینی محدودیت‌های زیادی را بر اساس بخشنامه FATF برای تجار، دانشجویان و ایرانی‌های مقیم چین ایجاد کرده‌ و این محدودیت‌ها هنوز ادامه دارد. مجیدرضا حریری در مورد وضعیت تجارت ایران و چین گفت: براساس آمار گمرک چین در 11 ماه ابتدای سال 2017 میزان تجارت دو کشور 33میلیارد و 600میلیون دلار بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال 2016 از نظر ارزشی 20.4‌درصد و از نظر وزنی 7.3‌درصد افزایش یافته است. نایب‌رییس اتاق بازرگانی ایران و چین افزود: صادرات ایران به چین با احتساب نفت در 11 ماه اول سال 2017 رقم 17میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه 28.8‌درصد رشد داشته است. او افزود: صادرات چین به ایران در مدت مذکور 16میلیارد و 600میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال 2016 معادل 13.7‌درصد رشد داشته است. حریری گفت: تراز تجاری 2کشور 900 میلیون مثبت به نفع ایران با احتساب نفت بوده است. او اضافه کرد: ارزش صادرات غیرنفتی ایران به چین در 11ماه ابتدای سال 2017 رقم 6میلیارد و 100میلیون دلار بوده که 27.1‌درصد نسبت به مدت مشابه سال 2016 رشد داشته است.

 

ارسال نظر