تداوم رشد آمار ترانزیت تا پایان سال

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۸۵

در ادامه آمارهای مثبت ثبت شده از بنادر ایران در حوزه جابه‌جایی کالا و ترانزیت، آمارهایی که از بنادر کشور در روزهای اخیر منتشر شده نیز تداوم رشد اقتصادی آنها را نشان می‌دهد. در بندر آبادان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۲ هزار و  ۳۲۰ تن کالا جابه‌جا شده که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲درصدی را نشان می‌دهد.  

به گزارش ایسنا، این میزان جابه‌جایی در حالی صورت گرفته که در سال قبل رقم تخلیه و بارگیری ۵۵ هزار و ۴۹۵تن بوده است. در بندر اروندکنار نیز برمبنای آمار ارائه شده میزان عملیات تخلیه و بارگیری از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۸۶درصد افزایش داشته است. در بندر توریستی کیش نیز آمارها چه در حوزه اقتصادی و چه در حوزه مسافری رشدی قابل‌توجه داشته است.  آمارهای سازمان بنادر نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان آذرماه سال ۱۳۹۶، معادل 2 میلیون و ۲۳۲ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۵۰درصدی را نشان می‌دهد. از این رقم یک میلیون و ۹۲۰هزار تن به کالاهای غیرنفتی و ۳۰۳ هزار و ۴۵۰تن به کالاهای نفتی اختصاص یافته است. در ۹ ماهه نخست امسال همچنین ۱۱ هزار و

 ۱۵۶ شناور در بندر کیش تردد داشتند که این موضوع رشدی ۱۵درصدی را نشان می‌دهد. از این رقم ۵۹۶ فروند شناور ظرفیتی بالای ۱۰۰۰تنی داشتند. آمار مسافرت‌ها نیز در کیش افزایشی جدی داشته و در ۹ ماهه امسال رونق ۹۹درصدی را در جابه‌جایی دریایی نشان می‌دهد. در طول این مدت بیش از ۶۲۰ هزار مسافر از طریق ناوگان شناوری مسافری در این بندر جابه‌جا شده‌اند. در ۹ماهه امسال ۳۳۷ هزار مسافر نیز وارد بندر کیش شده‌اند که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی 3درصدی را نشان می‌دهد.

 

 

ارسال نظر