اخبار

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۱۲

برقراری وضعیت فوق‌العاده در «ترکیه»

ایسنا   دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: با توجه به وضعیت فوق‌العاده در ترکیه از ایرانیان مقیم ترکیه و مسافران ایرانی به این کشور خواست که از حضور در مراکز خرید و مراکز تجمع خودداری کنند. سیدجلال ابراهیمی اظهار کرد: با توجه به برقراری وضعیت فوق‌العاده در ترکیه و هشدار مقامات امنیتی این کشور، هموطنان از سفرهای غیرضروری و حضور در تجمعات و مراکز عمومی در ترکیه خودداری کنند. او افزود: به اطلاع هموطنان مقیم و ایرانیان عازم ترکیه می‌رساند، اداره پلیس کشور ترکیه ضمن انتشار اطلاعیه‌یی درخصوص اتخاذ تدابیر امنیتی ویژه در ایام جشن‌های سال نو میلادی، نکات مهمی را متذکر شده است. دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: در چارچوب تدابیر، شب کریسمس(سال نو میلادی) در مراکز و اماکن شلوغ ازجمله اماکن تفریحی، مراکز خرید و خیابان‌های اصلی برای ممانعت از وقایعی نظیر سرقت، کلاهبرداری و جیب‌بری، شمار نیروهای پلیس گشت و پلیس موتورسوار افزایش داده خواهد شد. از سوی دیگر در فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و ایستگاه‌های قطار و بنادر هم شمار نیروهای گشت پلیس افزایش خواهد یافت. ابراهیمی اظهار کرد: در مراکز عمومی و اماکن تفریحی برای ممانعت از وقوع حوادث و رفتارهایی که آسایش عمومی را بر هم خواهد زد، تدابیر امنیتی و نظارت پلیس افزایش داده خواهد شد. با توجه به افزایش ترافیک و حمل و نقل شهری در شب کریسمس در این زمینه نیز کنترل‌ها افزایش خواهد یافت. در میادین تدابیر امنیتی فشرده در نظر گرفته خواهد شد. او ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط فعلی ترکیه و احتمال وقوع اقدامات تحریک‌آمیز برای بر هم زدن آرامش و امنیت مردم، نظم و امنیت عمومی و به دلیل وجود اسکله و خط حمل و نقل دریایی میان دو بخش آناتولی و اروپایی استانبول و گذرگاه‌های حمل و نقل عمومی مناطق فاتح بی‌اوغلوف بشیکتاش، مجیدیه کوی، شیشلی و میدان بارباروس استانبول تجمع مناسب ارزیابی نشده است.  

اقتصاد ریشه اعتراضات مردم

فارس   عضو اتاق ایران با تاکید بر اینکه ریشه اعتراضات مردم اقتصادی است، گفت: باید مشکلات اقتصادی مردمی که با تمام قوا از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند را حل کرد. اسدالله عسگراولادی افزود: اعتراضات مردم در روزهای اخیر ریشه اقتصادی دارد اما بعضی عوامل بیگانه هم ریشه اقتصادی را به سیاسی پیوند می‌زنند. عضو اتاق ایران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های دولت دوازدهم رفع معضل بیکاری است، افزود: دولت باید هر چه سریع‌تر جلو بیکاری را بگیرد. او با اشاره به گرانی‌ها گفت: دولت درحالی قصد دارد قیمت بنزین را به 1500تومان افزایش دهد که این اتفاق می‌تواند عواقب وحشتناکی را برای اقتصاد کشور رقم بزند. رییس اتاق بازرگانی ایران و چین بیان کرد: درحالی از افزایش قیمت عوارض خروج، آب، برق و تلفن صحبت به میان می‌آید که درآمدهای مردم کفاف تامین هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد. عضو اتاق تهران با بیان اینکه طبقه کوچک و متوسط مردم از نظر مالیات و بیمه‌های اجتماعی تحت فشار هستند، گفت: دولت باید با صداقت با مردم حرف بزند. عسگراولادی با تاکید بر اینکه مردم خوبی داریم که با تمام قوا از انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند، گفت: در این مورد هیچ تردیدی نیست اما باید با حل مشکلات اقتصادی رضایت مردم را جلب کر، تا شب عید خوبی داشته باشند.

ضرورت پشتیبانی نظام بانکی از فولاد‌سازان

ایرنا   عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: لازمه حضور در بازارهای جهانی، پشتیبانی‌های نظام بانکی است اما کمبود تسهیلات مشکل اساسی و اصلی فولادسازان محسوب می‌شود. احمد خوروش افزود: ضعف‌های زیرساختی از قبیل جاده و راه‌آهن برای فولاد‌سازان وجود دارد اما رویکرد دولت دوازدهم صادرات‌محوری واحدهای تولیدی است که برای تحقق این هدف باید بسترسازی شود. او یادآوری کرد: مشکلات و نارسایی‌های کنونی صنعت فولاد در دوره‌های قبل ریشه دارد و اکنون دولت دوازدهم طرح جامع فولاد را که از سوی متخصصان ذی‌ربط تدوین شده است در اختیار دارد که تصویب آن می‌تواند نقش ارزنده‌یی در حرکت رو به جلو این بخش داشته باشد. براساس سند چشم‌انداز 1404 رسیدن به ظرفیت 55 میلیون تنی فولاد هدف‌گذاری شده و دستیابی به این مهم در گرو تامین مواد اولیه و فراهم‌سازی زیرساخت‌های مربوط است. در این باره نیز این فعال صنفی افزود: طرح جامع فولاد چرخه این صنعت را از ابتدا تا انتها به دقت برنامه‌ریزی کرده و در واقع در مسیر سند چشم‌انداز، ابعاد مختلف را مورد توجه قرار داده است. او شکل‌گیری ستاد فولاد در دوره وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت را به عنوان نقطه عطفی برای این صنعت ارزیابی کرد و گفت: ایران به دنبال دستیابی صادرات تا 25میلیون تن در چارچوب سند چشم‌انداز 1404 است.

پیگیری‌ها برای رفع موانع صادرات «شیشه»

ایرنا  رییس گروه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: پیگیری برای رفع موانع صادرات شیشه به کشورهای «ترکیه و هند» توسط این سازمان در دست انجام است. الهه مکری افزود: توسعه صادرات غیرنفتی ایران در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری است. او عنوان کرد: پیگیری رفع موانع صادرات شیشه به عنوان یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی در دستورکار است و امیدواریم شاهد توسعه صادرات شیشه ایران باشیم. از سوی دیگر رییس انجمن شیشه ایران هم گفت: به کمک دولت می‌توانیم به برخی از مشکلات فرا روی صنعت شیشه به ویژه در صادرات فائق آییم. ابراهیم عسکریان‌دماوندی تصریح کرد: در صورت عضویت ایران در اورآسیا، صادرکنندگان ایرانی می‌توانند بدون پرداخت حقوق گمرکی، قدرت رقابتی خود را در بازارهای منطقه حفظ کنند.

 

ارسال نظر