روی موج خبر

۱۳۹۶/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۸۵۹

مرتضی آقایی مدیر ارتباطات ایران خودرو شد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با صدور حکمی، مرتضی آقایی را به عنوان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل این گروه صنعتی منصوب کرد.  به گزارش ایکوپرس، در حکم مهندس هاشم یکه‌زارع خطاب به مدیر جدید ارتباطات و امور بین‌الملل گروه صنعتی ایران خودرو آمده است: «جناب آقای مرتضی آقایی

با سلام

نظر به سوابق و شایستگی‌های جنابعالی به موجب این حکم با حفظ سمت، به عنوان مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل منصوب می‌شوید.  انتظار دارم با بهره‌گیری از توان و قابلیت‌های منابع کارشناسی و تخصصی موجود و کارآمد، طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی مدیریت فوق به نحوی ساماندهی شود که سیاست‌های ارتباطات عمومی در تعامل با کارکنان و کلیه ذی‌نفعان و همفکری با سازمان‌ها و نهادهای تخصصی و بهره‌گیری از ظرفیت کلیه رسانه‌ها برای انعکاس رخدادها و اقدامات انجام شده و تقویت فعالیت‌های اثرگذار، در جهت ارتقای جایگاه و تصویر بیرونی گروه صنعتی ایران خودرو به نحوی اثربخش محقق گردد.  امید است با اتکال به خداوند متعال و با هماهنگی و همکاری قائم‌مقام‌ها، معاونین و مدیران و سایر دست‌اندرکاران در پیشبرد اهداف گروه صنعتی ایران خودرو موفق و موید باشید. توفیق روزافزون شما را از درگاه ایزد منان مسالت دارم.» مرتضی آقایی لیسانس مدیریت صنعتی و فوق‌لیسانس مدیریت اجرایی دارد و پیش از این ریاست اداره‌های روابط عمومی و فناوری ارتباطات مدیریت ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو را برعهده داشته است. معاونت مدیرعامل در امور پشتیبانی شرکت ایساکو و ریاست هیات‌مدیره شرکت بهمن گشت از دیگر سوابق مدیریتی و اجرایی مرتضی آقایی است.  همچنین مهندس یکه‌زارع با صدور حکمی، علی مصریان را به سمت قائم‌مقام معاونت بازرسی گروه صنعتی ایران خودرو منصوب کرد.   گفتنی است مصریان پیش‌تر مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل گروه صنعتی ایران خودرو بود که روز چهارشنبه ششم دی ماه از سمت خود استعفا کرد.

اختصاص منابع برای حمایت از صادرکنندگان

مهر  رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی، از ردیف بودجه هزارمیلیارد تومانی با هدف حمایت از صادرکنندگان و تخصیص جوایز صادراتی خبر داد. حسن پور‌بیگلری درباره حمایت از صادرکنندگان اظهار کرد: علاوه بر اختصاص این بودجه، مصوب شده تا سال آینده درصدی به تعرفه واردات همه کالاها اضافه شود و درآمد دولت از محل افزایش تعرفه واردات، مستقیم به صندوقی واریز شود و موجودی این صندوق به حمایت از صادر‌کنندگان اختصاص یابد. نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق تولید داخلی راهی جز صادرات‌محور شدن این تولیدات ندارد، گفت: ما زمانی می‌توانیم محصولات را صادرات‌محور کنیم که از نظر قیمت و کیفیت قدرت رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشیم. او با بیان اینکه علاوه بر حمایت دولت، تولید‌کنندگان ایرانی هم باید تلاش کنند تا تولیداتشان را با قیمت تمام شده نازل و کیفیت بالا به دست مشتری برسانند، گفت: بازار تعارف ندارد و چنانچه محصولات ایرانی توان رقابت با نمونه‌های خارجی را نداشته باشند از میدان خارج می‌شوند و در آن صورت حمایت دولت هم نتیجه‌یی نخواهد داشت. بیگلری محدود بودن بازارهای هدف صادراتی کشور را یکی دیگر از مشکلات صادرات‌محور شدن کالاهای ایرانی دانست و افزود: درحال حاضر از حدود ۲۰۰کشور جهان تنها ۱۰کشور بازارهای هدف صادراتی ما هستند که با این تعداد بازار هدف نمی‌توان جهشی در صادرات ایجاد کرد. او تشکیل معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه را یکی دیگر از برنامه‌ها برای افزایش بازارهای هدف کالاهای ایرانی دانست و افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از دیپلماسی اقتصادی و استفاده از افراد توانمند به عنوان رایزنان اقتصادی بتوانیم بیش از گذشته محصولات با کیفیت ایرانی را به جهان معرفی کنیم.

مدیر روابط عمومی منطقه آزاد کیش مشخص شد

مهر  محمدابراهیم انصاری‌لاری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش طی حکمی ایرج شرف‌زاده را برای مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی منطقه آزاد کیش برگزید. محمدابراهیم انصاری‌لاری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که مهر ماه گذشته پس از تایید شورای عالی مناطق آزاد با حکم مرتضی بانک، دبیر این شورا به این سمت منصوب شد طی حکمی ایرج شرف‌زاده را برای مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی منطقه آزاد کیش برگزید. او در این حکم ضمن اشاره به سوابق و تجربیات ارزشمند ایرج شرف‌زاده برای نامبرده در مسوولیت جدید آرزوی موفقیت کرده است. ایرج شرف‌زاده روزنامه‌نگار شناخته شده، فعالیت کاری خود را در سال ۶۹ به عنوان خبرنگار روزنامه سلام آغاز کرد و پس از آن در کسوت معاون سردبیر روزنامه آزاد که به مدیرمسوولی محمدرضا یزدان‌پناه منتشر می‌شد به فعالیت ادامه داد. عضویت در شورای سردبیری چند روزنامه سیاسی و اقتصادی، مشاور برخی از بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و فعالیت در حوزه روابط عمومی و بین‌الملل سازمان منطقه ‌آزاد کیش از دیگر سوابق ایرج شرف‌زاده است. او در سال‌های گذشته مدیرعاملی شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد کیش را عهده‌دار بود.

تجارت با چین به‌نفع ایران شد

ایسنا   اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین از رشد ۲۷درصدی صادرات غیرنفتی ایران در ۱۱ماهه سال ۲۰۱۷ خبر داد. طبق اعلام اتاق مشترک بارگانی ایران و چین صادرات غیرنفتی ایران به چین از نظر ارزش و وزن به ترتیب 27.1و 27.7درصد نسبت به ۱۱ماهه ۲۰۱۶ رشد داشته است. بر این اساس تراز تجاری ۱۱ماهه ۲۰۱۷ در مقایسه با سال گذشته به ۴۰۰میلیون دلار رسیده است. همچنین در ۱۱ماهه ۲۰۱۷ ارزش صادرات ایران به چین 28.8درصد در مقایسه با دوره مشابه در ۲۰۱۶ افزایش داشت. صادرات نفت ایران به چین نیز در این دوره برابر 10.8میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۶ با 28.5درصد افزایش مواجه بوده است.

 

ارسال نظر