درج قیمت الزامی است

۱۳۹۶/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۷۷۶
درج قیمت الزامی است

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه در گروه سه کالایی قیمت‌های کاذبی وجود دارد که در حال اصلاح آنها هستیم، گفت: کارگروهی تعیین‌ شده تا قیمت‌های این گروه شامل مواد سلولزی و تعدادی از شوینده‌ها را به نرخی واقعی برگرداند. به گزارش تسنیم، محمود نوابی اظهار کرد: هیچ مسوول و قانونی در کشور تا به امروز نگفته است که قیمت روی کالاهای مصرفی مردم نباید درج شود و تنها در یک مقطع قرار شد، درج قیمت کالا از مبدا تولید به مبدا عرضه منتقل شود.

او افزود: هر کالا و خدمتی در هر جایی که عرضه می‌شود باید با درج قیمت باشد و فاکتور به مصرف‌کننده و متقاضی ارائه شود. رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد که در 5 قانون مختلف و محکم ازجمله ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده، ماده 6 قانونی تعزیرات حکومتی، مواد 65 و 15 قانونی اصلاح نظام صنفی همه بر درج قیمت تاکید دارند و عدم درج قیمت تخلف است.

او با بیان اینکه مصرف‌کنندگان با حقوق خود آشنا نیستند، تصریح کرد: افراد در هر مکانی ازجمله خرده‌فروشی، عمده‌فروشی و خدمات که اقدام به خرید می‌کنند، می‌توانند درخواست فاکتور خرید (صورتحساب) کنند. نوابی گفت: تمام فروشگاه‌ها باید به صورت درشت و خوانا درج قیمت داشته باشند و در مواردی که جنس فله‌یی به فروش می‌رسد باید روی تابلو درج قیمت شود. او با بیان اینکه در گروه سه کالایی قیمت‌های کاذبی وجود دارد که در حال اصلاح آنها هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت کالاهایی مانند دستمال کاغذی به نرخی بالاتر از قیمت واقعی خود درج می‌شود و در فروشگاه‌های زنجیره‌یی 40 تا 50درصد تخفیف داده می‌شود درحالی که حداکثر سود آنها باید10درصد باشد. نوابی تاکید کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بنا داشت این اصلاح قیمت را با تعامل خود تولیدکنندگان انجام دهد تا ناچار نباشیم خودمان محاسبه کنیم بر این اساس مسوولیت به خود تولیدکنندگان سپرده‌ شده بود. او گفت: در این راستا جلساتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال برگزاری است تا قیمت‌ها واقعی شود؛ حداکثر سود کالاها برای عرضه که توسط واحدهای تولیدی درنظر گرفته می‌شود 10 تا 20درصد است، مگر کالایی که تاریخ‌ مصرف کوتاه دارد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروهی تعیین‌شده تا قیمت کالاهای گروه سه کالایی شامل مواد سلولزی و تعدادی از شوینده‌ها را با نرخی واقعی تعیین و به کارخانه اعلام کند تا قیمت واقعی روی کالاها درج شود.

 

ارسال نظر