روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۷۵

انتصاب‌های جدید در وزارت صنعت

شاتا   وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور احکام جداگانه‌یی 3 مشاور وزیر در امور فرهنگی، صنایع نساجی و امور تربیت‌بدنی و ورزش را منصوب کرد. محمد شریعتمداری با صدور حکمی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی گرامیان را به عنوان مشاور وزیر در امور فرهنگی منصوب کرد. او پیش از این نیز در این سمت فعالیت داشت. او همچنین در حکم دیگری گلنار نصراللهی را نیز به عنوان مشاور وزیر در امور صنایع نساجی در سمت خود ابقا کرد. از سوی دیگر محمد دادکان را به عنوان مشاور امور تربیت‌بدنی و ورزش برگزید. همچنین وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت، «مهدی کرباسیان» را در سمت معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ابقا کرد. از سوی دیگر راضیه لک به عنوان نخستین زن در معاونت شریعتمداری به سمت معاونت وزیر و ریاست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منصوب شد.

نان گران شد

فارس   پیرو مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر افزایش 15درصدی قیمت نان، اتاق اصناف ایران با صدور بخشنامه‌یی مجوز افزایش قیمت نان در تهران را داده است. در بخشنامه اتاق اصناف ایران که به روسای اتاق‌های اصناف استان تهران ابلاغ شده، آمده است: پیرو مصوبات ستاد تنظیم بازار بدین وسیله نرخ نان در تهران از تاریخ اول آذر ماه 96 با افزایش 15درصد به قیمت فروش فعلی نان با اوزان مختلف اعلام می‌شود. لذا دستور فرمایید مراتب به کلیه واحدهای ذی‌ربط اطلاع‌رسانی و نظارت لازم معمول شود. بدیهی است، نظارت مستمر بر ارتقای کیفیت برای کاهش ضایعات نان و احترام به مطالبات مصرف‌کنندگان همراه با افزایش نرخ مصوب نان مورد انتظار است. براساس این گزارش، قیمت نان بربری از 650 به 750تومان، قیمت نان تافتون سنتی از

400 به 460تومان و سنگک از 800 به 920تومان و لواش از 210 به 240تومان افزایش می‌یابد.

دلایل تغییر مدیرعامل سایپا

ایسنا   رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: اکثریت اعضای هیات‌مدیره تصمیم به تغییر مدیرعامل در سایپا گرفتند. منصور معظمی با اشاره به این موضوع که براساس قانون تجارت انتخاب مدیرعامل از وظایف و اختیارات هیات‌مدیره هر شرکت است، اظهار کرد: در مورد سایپا با توجه به رای اکثریت اعضای هیات‌مدیره تصمیم به تغییر مدیرعامل در سایپا گرفته‌اند و این جابه‌جایی صورت گرفته دقیقا براساس نص صریح ماده ۱۲۴ لایحه اصلاح قانون تجارت است. رییس سازمان ایدرو افزود: این تصمیم هیچ ارتباطی با وزارت صنعت، معدن و تجارت نداشته البته ایدرو یکی از سهامداران گروه خودروسازی سایپاست. او گفت: از این‌رو برای آقای جهرودی که برآمده از صنعت خودرو هستند، آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم با حمایت‌های ایدرو و وزیر صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید شاهد توسعه گروه خودروسازی سایپا باشیم.

برنامه‌ریزی برای صادرات سیگار

شاتا   رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در طول 3سال گذشته 12کارخانه تولید سیگار راه‌اندازی و تا آخر امسال هم 3 کارخانه دیگر راه‌اندازی خواهد شد، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا 3سال آینده صادرات سیگار کشور به بیش از 10میلیارد نخ افزایش می‌یابد. علی‌اصغر رمزی در ششمین جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالای دخانی کردستان اضافه کرد: تولید داخلی کشور در سال 93 حدود 30میلیارد نخ بود و در سال 95 این میزان به 45میلیارد نخ رسیده و امسال هم قرار است 5 میلیارد نخ دیگر به آمار تولید کشور اضافه شود.  او با بیان اینکه استان کردستان در زمینه مبارزه با کالاهای قاچاق دخانی عملکرد خوبی داشته است، افزود: پیشگیری جزو اولویت‌های این کارگروه در سطح کشور است و اقدامات خوبی در راستای تحقق پیشگیری انجام شده است. رمزی افزود: در سال 93 در کشور 30میلیارد نخ سیگار تولید می‌شد که میزان مصرف حدود 55 میلیارد نخ بود همچنین در سال 94 حدود 16میلیارد نخ سیگار وارد کشور می‌شد و حدود 12میلیارد نخ هم برآورد میزان قاچاق این کالا بود. او با بیان اینکه توزیع سیگار بدون مجوز دولت قاچاق محسوب می‌شود، گفت: درحال حاضر صادرات سیگار شروع شده و از سال آینده این صادرات وارد آمار خواهد شد. 50 درصد نیاز مصرفی کشور تولید داخل بود و این موجب شد یک برنامه‌ریزی دقیق برای افزایش تولید به حداقل رساندن قاچاق و به صفر رساندن واردات داشته باشیم. رمزی اذعان کرد: واردات رسمی کشور در سال گذشته به 4میلیارد نخ کاهش یافته و امسال به 2میلیارد نخ می‌رسد و برنامه ما برای سال آینده به صفر رساندن واردات با ایجاد کارخانه‌های جدید است. او گفت: توزیع سیگار بدون مجوز دولت، قاچاق محسوب می‌شود که از هفته گذشته 30هزار واحد صنفی برای دریافت مجوز اقدام کرده‌اند البته کیوسک‌ها شامل این موضوع نمی‌شوند. همچنین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این نشست گفت: ظرفیت فاز اول کارخانه سیگار سقز 5 میلیارد نخ است و با راه‌اندازی کارخانه تولید سیگار سقز در فاز اول ظرفیت تولید 5 میلیارد نخ و امکان افزایش آن به 10میلیارد نخ در فازهای بعدی وجود دارد. محمد دره‌وزمی تصریح کرد: عزم جدی در مبارزه با قاچاق کالا در کردستان وجود دارد و این ناشی از همدلی و ارتباط بسیار خوب بین اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق استان است.  او عنوان کرد: وجود این همدلی و هم‌افزایی بین اعضای کمیسیون و کارگروه موجب شده که استان به لحاظ عملکردی در بحث مبارزه و مقابله با قاچاق کالاها ازجمله کالاهای دخانی بسیار مطلوب عمل کند.  این مقام مسوول با بیان اینکه انجام اقدامات پیشگیرانه بهترین راه‌حل برای مقابله با قاچاق محصولات دخانی در کشور است، اظهار کرد: اقدام دولت برای تولید محصولات دخانی در داخل کشور اقدام خوبی است که علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز کاهش ورود کالاهای قاچاق به داخل کشور است.

 

 

ارسال نظر