کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۵۳

حل نشدن قیمت گاز در مناقشه فرزاد B

ایسنا   مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به مکاتبه بین شرکت ملی نفت ایران و هندی‌ها برای توسعه میدان گازی فرزاد B گفت: هندی‌ها در حال بررسی مواضع اقتصادی هستند.  علی کاردر، در مورد مذاکره با هندی‌ها برای توسعه میدان نفتی فرزاد B، توضیح داد: در مکاتبه آخری که با هندی‌ها برای توسعه میدان گازی فرزاد B داشتیم همه مواضع اقتصادی خود را مطرح کردیم. هندی‌ها قرار شد درخواست ما را بررسی کنند و به مواضع اقتصادی ما پاسخ دهند.  وی با تاکید بر اینکه مذاکره با هندی‌ها برای توسعه میدان گازی فرزاد B بیشتر روی محور مباحث اقتصادی می‌چرخد، ادامه داد: نکات فنی و حجم سرمایه‌گذاری مشخص است و موضوع فقط قیمت گاز است که در این مورد هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. معاون وزیر نفت با بیان اینکه برای مطالعه میدان گازی فرزاد B شرکت‌های روسی هم ابراز تمایل کرده‌اند، اظهار کرد: باید اطلاعات فنی میدان به این شرکت‌ها داده شود تا آنها بتوانند این اطلاعات را مطالعه کنند و پیشنهاد خود را ارائه کنند، بنابراین مذاکرات هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.

 

کاهش تعرفه صادرات پتروشیمی به ترکیه

شانا   قائم‌مقام وزیر نفت از کاهش تعرفه محصولات صادراتی پتروشیمی به ترکیه خبر داد. مرضیه شاهدایی در بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی اظهار کرد: شرکت‌های تولیدی صنعت پتروشیمی انسجام بسیار بالایی دارند که از این فرصت برای توسعه این صنعت می‌توان به خوبی استفاده کرد.

قائم‌مقام وزیر نفت با اشاره به اینکه آینده اقتصاد کشور در گرو توسعه صنعت پتروشیمی است، ادامه داد: توسعه و پایداری این صنعت بسیار وابسته به شرایط و روابط بین‌المللی و حمایت‌های قانونی نظام است.

شاهدایی با تاکید بر اینکه دنیای امروز، دنیای رقابت است، تصریح کرد: برای کسب بازارهای جهانی صنعت پتروشیمی باید شرکت‌ها یکپارچه و همسو باشند. قائم‌مقام وزیر نفت با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در ترکیه، افزود: در حاشیه این نمایشگاه مذاکراتی برای حل مسائل تعرفه صادراتی صنایع کشور میان رایزن وزارت صنعت، معدن و تجارت و مقام‌های ترکیه‌یی انجام شد که برمبنای آن قراردادی تنظیم خواهد شد که در پیوست آن، تعرفه بیشتر محصولات پتروشیمی جز ۲ محصول با گرید خاص که در ترکیه تولید می‌شوند، کاهش می‌یابد.

 

ارسال نظر