اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۱۸۴

میزان ثبت‌نام‌شوندگان در سایت بهین‌یاب

شاتا   به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابتدای امسال تاکنون به یک‌هزار و 680 بنگاه ثبت‌نام شده در سایت بهین‌یاب، بیش از یک‌هزار و 770 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. محسن صالحی‌نیا درباره تخصیص 30هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بنگاه‌های کوچک و متوسط، تصریح کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل‌های لازم 32 هزار و 100 طرح و واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کردند که از این تعداد، بیش از 10 هزار و 170 بنگاه با اعتباری بیش از 8 هزار و 270 میلیارد تومان، پس از بررسی در کارگروه‌های استانی، به بانک‌‏های عامل معرفی شدند. او با اعلام اینکه تاکنون به یک‌هزار و 680بنگاه معرفی شده، بیش از یک‌هزار و 770میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: هماهنگی لازم با بانک مرکزی جهت ابلاغ دستورالعمل لازم برای رفع محدودیت‌های مرتبط با جذب تسهیلات توسط واحدهای کوچک و متوسط تولیدی شامل رفع محدودیت تخصیص اعتبارات به واحدهای دارای بدهی معوق، مساعدت در بدهی‌های غیرجاری آنان، رفع اثر چک‌های برگشتی و همچنین نسبت مالکانه بنگاه‌ها انجام شده است. صالحی‌نیا هماهنگی با سازمان امور مالیاتی جهت تقسیط پلکانی بدهی‏‌های مالیاتی واحدهای تولیدی و هماهنگی لازم با سازمان تامین اجتماعی برای تمدید بخشنامه ایجاد تسهیلات برای کارفرمایان مدیون مشمول قانون تامین اجتماعی را از جمله اقدامات انجام شده در این راستا دانست و گفت: امکان ثبت‌نام واحدهای کوچک و متوسط جهاد کشاورزی شامل؛ صنایع تبدیلی و تکمیلی، واحدهای صید و صیادی، واحدهای تولید نهال و بذر، واحدهای گلخانه‌یی و واحدهای آبزی‌پروری در سامانه بهین‌‏یاب نیز فراهم شده است.

دومین گندله‌سازی افتتاح می‌شود

شاتا   رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: گندله‌سازی اُپال پارسیان سنگان به عنوان دومین گندله‌سازی شرق کشور در آستانه افتتاح قرار دارد. مهدی کرباسیان با اعلام این خبر افزود: گندله‌سازی اُپال پارسیان ازجمله طرح‌های ایمیدرو بود که به بخش خصوصی واگذار شد و سازمان توسعه برای راه‌اندازی آن با گروه کنسرسیوم پارسیان مشارکت کرد. او با بیان اینکه این پروژه دوره آزمایشی تولید خود را انجام می‌دهد، تصریح کرد: طرح فوق در مرحله آزمایشی حدود 100هزار تن گندله تولید کرده است. رییس هیات عامل ایمیدرو درخصوص ماشین‌آلات به کار رفته در دومین گندله‌سازی شرق کشور گفت: 70درصد ماشین‌آلات به کار رفته در این‌گونه پروژه‌ها ایرانی هستند، این در حالی است که تا پیش از این تنها 10 تا 15درصد ماشین‌آلات پروژه‌های صنعتی، ایرانی بودند. کرباسیان درخصوص میزان اشتغال‌زایی در کارخانه‌های مجتمع سنگان، گفت: 4 هزار نفر به‌صورت مستقیم و 10هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در پروژه‌های محدوده سنگان مشغول به کار هستند و با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، دیگر نیازی به واردات گندله نخواهیم داشت.

مدل‌های موبایل مشمول رجیستری اعلام می‌شود

فارس   مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای اعلام مدل‌های گوشی تلفن همراه مشمول طرح رجیستری منتظر اعلام نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم. حمیدرضا دهقانی‌نیا در مورد آخرین وضعیت اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه اظهار کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سعی دارد، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری برندها و مدل‌های مشمول طرح رجیستری را اعلام کند. او افزود: برای اعلام برندها و مدل‌ گوشی‌های تلفن همراه منتظر نظر آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم تا در صورت اعلام‌نظر وزیر مدل‌ها و برندها را اعلام کنیم. او با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه، قیمت گوشی‌ها در بازار افزایش یافت، گفت: پس از گذشت چند روز به‌دلیل اینکه فروش در بازار کم شد، قیمت‌ها دوباره کاهش یافت، ضمن اینکه سایت‌های عرضه‌کننده گوشی‌ تلفن همراه پس از اجرای طرح، قیمت‌ها را افزایش ندادند. دهقانی‌نیا با بیان اینکه بازخورد اصناف در مورد اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه، خوب بوده است، گفت: مدام با آنها جلسه برگزار می‌کنیم و خودشان هم می‌خواهند هر چه زودتر برندها و مدل‌های‌ مشمول طرح رجیستری اعلام شود و این طرح وارد مراحل بعدی شود.

 

ارسال نظر