برگزیده‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۶۰

بهره‌مندی بنگاه‌ها با حضور در جشنواره کسب و کار

شاتا    معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم بهره‌مندی بنگاه‌های صنعتی از جدیدترین تکنولوژی‌ها و ابزارهای توسعه فناوری اطلاعات و پیاده‌سازی آنها در پورتال خود برای توسعه تعاملات الکترونیک تاکید کرد. محسن صالحی‌نیا ضمن اعلام حمایت از دومین جشنواره وب و کسب وکار و دعوت از تمامی صاحبان بنگاه‌های صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ، حضور فعال و حداکثری بنگاه‌های صنعتی پیشرو را در جشنواره وب و کسب وکار خواستار شد.

 او با بیان اینکه تلاش در جهت کمک به رشد و شکوفایی اقتصادی بنگاه‌های تولید داخل به ویژه از طریق توسعه تعاملات الکترونیک لازم و ضروری است، افزود: بنگاه‌های صنعتی کشور باید بر پایه چنین باوری با مغتنم شمردن فرصت فراهم شده در راستای تحقق اهداف مورد نظر گام بردارند. این عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره تصریح کرد: از آنجا که تاکنون بخش عمده‌یی از بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری کشور آن طور که باید از مزایای کسب وکار در فضای مجازی بهره‌مند نشده‌اند و این امر سبب از دست دادن فرصت‌های نوظهور حاصل از ارتباطات در دنیای امروز شده است، انتظار می‌رود، اکنون که وزارت صنعت، معدن و تجارت با تدوین شاخص‌های پورتال‌های برتر کسب وکار به دنبال فرهنگ‌سازی و توسعه نفوذ فناوری اطلاعات در فرآیند‌های کسب وکار اقتصادی است، بنگاه‌های صنعتی نیز با حضور و مشارکت در این جشنواره فرصت به وجود آمده را غنیمت شمرده و ضمن اطلاع از آخرین تکنولوژی‌ها و ابزارهای توسعه فناوری اطلاعات و پیاده‌سازی آنها از مزایای توسعه تجارت و تعاملات الکترونیک بهره‌مند شوند.

ایران و اندونزی در شاهراه تجارت    

سازمان توسعه تجارت ایران  در حاشیه نمایشگاه اکسپو تجاری اندونزی، سمینار شناخت بازارهای منطقه خاورمیانه ازجمله «ایران، عربستان و امارات» به میزبانی وزارت تجارت اندونزی و با حضور نایب‌رییس کمیته ایران در اتاق بازرگانی اندونزی و رایزن بازرگانی ایران در جاکارتا برگزار شد. انور کمری، رایزن بازرگانی ایران در اندونزی که به نمایندگی از سفارت کشورمان در این سمینار حضور داشت ضمن معرفی ویژگی‌ها و مزیت‌های کلی ایران در زمینه تجاری و اقتصادی، سطح تجارت خارجی و شرکای تجاری ایران، مهم‌ترین کالاهای صادراتی و وارداتی، مزیت‌های تولیدی و صادراتی ایران در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی، کشاورزی، خدمات ازجمله خدمات فنی و مهندسی مطالبی نیز درخصوص معرفی بازار ایران و فرصت‌های همکاری دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری ارائه کرد.

کمری همچنین روند مبادلات تجاری دو کشور ایران و اندونزی طی چند سال گذشته تاکنون و نقاط قوت و ضعف آن، فرصت‌های موجود برای گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های تجارت، خدمات فنی و مهندسی و سرمایه‌گذاری مشترک را تشریح کرد. او ضمن اشاره به مشکل عدم شناخت کافی تجار دو طرف از ظرفیت‌های یکدیگر به عنوان یکی از موانع مهم توسعه همکاری‌ها از طرف اندونزیایی برای بازدید از نمایشگاه‌های ایران، مشارکت در این نمایشگاه‌ها همچنین مبادله هیات‌های تجاری دعوت به‌ عمل آمد و نیز تسهیلات اعطایی به بازدید‌کنندگان خارجی نمایشگاه‌ها به حضار معرفی کرد.

 

اول دی ماه؛ ورود ممنوع خودروهای غیراستاندارد ایسنا   رییس سازمان ملی استاندارد گفت:

۸۵ مورد استاندارد خودرو که از دی ماه سال آینده اجباری می‌شود شامل تولید داخل و خودروهای وارداتی است و به یقین از این تاریخ به هیچ‌ وجه اجازه نخواهیم داد، خودرو غیراستاندارد داخلی و خارجی وارد بازار شود. نیره پیروزبخت اظهار کرد: در نیمه اول امسال بیش از ۳۰۵۰ استاندارد در کشور تدوین کرده یا مورد تجدیدنظر قرار دادیم. وی افزود: سالانه بیش از ۳۰۰۰ استاندارد در کشور تدوین می‌کنیم که امسال نیز پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال در حوزه تدوین استانداردهای جدید به یک رکورد قابل قبول دست پیدا کرده و بیش از ۴۰۰۰ استاندارد را تهیه و تدوین کنیم. پیروزبخت با بیان اینکه در استان‌ها تدوین استانداردها به صورت شاخص مورد توجه و مد نظر بوده است، تصریح کرد: استان اردبیل یکی از این استان‌هاست که در تدوین استانداردهای ملی برای آب‌های گرم و سرد و خدمات گردشگری ورود پیدا کرده است.  به گفته او، درحال حاضر به صراحت نمی‌توانیم در مورد خودروهای غیراستاندارد در کشور اظهارنظر کنیم و باید منتظر ماند و دید که تا اول دی ماه سال آینده کدام شرکت‌های خودروسازی استانداردهای تدوین شده ما را رعایت می‌کنند. وی گفت: این استانداردها شامل تولید داخل و خودروهای وارداتی است و به یقین از تاریخ مقرر به هیچ‌ وجه اجازه نخواهیم داد، خودرو غیراستاندارد داخلی و خارجی وارد بازار شود.

 

صادرات لبنیات رکورد شکست

ایسنا   معاون وزیر جهاد کشاورزی از برآورد صادرات بیش از یک میلیون تنی لبنیات تا پایان امسال خبر داد و گفت: صادرات این محصولات رکورد تاریخ کشاورزی ایران را زده است. حسن رکنی اظهار کرد: تولید محصولات پروتیینی در شرایط کنونی در وضعیتی قرار دارد که نیاز بازار را تامین می‌کند و به دنبال رونق دادن و تقویت صادرات است تا ضمن ارزآوری بیشتر بازار داخلی را بتوانیم از این طریق به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تنظیم کنیم. وی با بیان اینکه پیش‌بینی و برآورد وزارت کشاورزی برای صادرات شیر و لبنیات حدود یک میلیون تن سال جاری است، افزود: حدود ۱۰۰هزار تن شیر و انواع لبنیات در هر ماه به کشورهای مختلف صادر شده که طی 5 ماهه امسال بیش از ۵۰۰ هزار تن صادرات داشتیم که در تاریخ کشاورزی ایران چنین اتفاقی سابقه نداشته که البته در نیمه ابتدایی امسال این رقم بیشتر شده است اما نتوانستیم آمار دقیق آن را از گمرک دریافت کنیم. او با اشاره به اینکه سالانه ۱۰درصد تولیدات مرتبط با صنعت شیر و لبنیات صادر می‌شود، ادامه داد: صادرات محصولات ۲۰نوع فرآورده مختلف را شامل می‌شود و به کشورهای مختلفی از همسایگان ایرانی تا کشورهای اروپایی صادر شده است.

 

ارسال نظر