اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۶۶

نامه شریعتمداری به معاون اول رییس‌جمهور

شانا   وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌یی به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، خواستار حذف خودروهای ساخت داخل از مصوبه اسقاط خودرو، به دلیل تبعات منفی آن بر بازار خودرو شد. محمد شریعتمداری در این نامه با اشاره به سابقه این درخواست از سوی وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و اتخاذ تصمیم در این خصوص، خواستار اصلاح مصوبه مربوط به اسقاط خودرو و حذف شمولیت خودروهای تولید داخل از این مصوبه شده است. او اخیرا بر تبعات منفی عدم حذف خودروهای ساخت داخل از مصوبه اسقاط خودرو از جمله تبعات منفی آن بر بازار خودرو و همچنین افزایش قیمت تمام شده برای مشتریان (در کنار قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت) تاکید کرده است.

انتظارات بخش‌خصوصی از دولت دوازدهم

پایگاه خبری اتاق ایران   رییس اتاق ایران با نگاه به حل‌وفصل بخش قابل‌توجهی از مشکلاتی که دولت یازدهم در آغاز کار با آنها مواجه بود، گفت: در این شرایط که بسیاری از مشکلات حل شده‌، انتظار می‌رود که دولت دوازدهم متفاوت از آنچه در دولت قبل انجام داد، حرکت کند. غلامحسین شافعی ادامه داد: در سال اول دولت یازدهم در کنفرانس اقتصاد ایران موضوعی را مطرح کردیم که متاسفانه به نتیجه نرسید؛ اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مساله‌یی است که بارها از سوی بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفته اما همچنان روی زمین مانده است. به اعتقاد رییس پارلمان بخش خصوصی کشور در صورتی می‌توان به اجرای این قانون امید داشت که متولی برای آن در نظر بگیریم. این متولی باید اتصال بدون فصلی با رییس‌جمهور داشته باشد که در همین راستا، بخش‌خصوصی معاون اول رییس‌جمهور را متولی خوبی برای اجرای این قانون می‌داند. رییس اتاق ایران اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی‌گری‌ها از دولت را خواستار شد و تشریح کرد: از آنجا که این مساله بارها از سوی رهبری مورد تاکید قرار گرفته و دولت نیز به آن اذعان دارد، برای همین باید راهی اندیشیده شود که این قانون به بهترین شکل عملیاتی شود. لازم است در این مورد اقدام متفاوتی صورت گیرد، چرا که شاهد بودیم آنچه در گذشته انجام شده توفیقی نداشته است. شافعی تصریح کرد: البته بخش خصوصی معتقد است که اراده‌یی برای توانمندسازی بخش غیردولتی وجود ندارد و حرف‌هایی هم که از سوی هیات دولت زده می‌شود از روی اعتقاد و باور قلبی نیست. چون در عمل تغییری دیده نمی‌شود. اینکه از بخش خصوصی حرف زده می‌شود، کافی نیست. در بسیاری از مواقع غیبت بخش‌خصوصی به‌خوبی احساس می‌شود که این مورد به‌شدت مورد انتقاد پارلمان بخش خصوصی کشور است.

اولویت نوسازی تجهیزات با صنایع غذایی

ایسنا   معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم حفظ اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی موجود تاکید کرد و گفت: باید 80 درصد تمرکز ما بر ارتقای تولید این واحدها باشد. محسن صالحی‌نیا در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه اظهار کرد: صنایع غذایی در اولویت نوسازی تجهیزات قرار دارند و سیاست ما در حوزه صنایع غذایی ایجاد واحد جدید نیست، بلکه باید واحدهایی را که داریم از نظر امکانات و تجهیزات نوسازی کنیم و به ظرفیت کامل تولید برسانیم. به گفته این مقام مسوول؛ صنایع غذایی اگر نتوانند محصول به‌روز و باکیفیت تولید کنند، تعطیل خواهند شد. وی درباره راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در استان اظهار کرد: یکی از راهکارها تسهیل فضای کسب و کار است و باید ببینیم 223 روزی که در این استان برای اخذ مجوز یک واحد تولیدی طول می‌کشد، مربوط به چه بخش‌هایی و به چه دلیل است.

پیش‎فروش ۷ شرکت خودرویی غیرقانونی اعلام شد

ایسنا    روز گذشته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌عنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنترل بازار کالا و خدمات، در اطلاعیه‌یی رسمی نام هفت شرکتی که به صورت غیرقانونی خودرو پیش‌فروش می‌کنند را اعلام کرد. در بخشی از اطلاعیه این سازمان آمده است: «براساس گزارشات مردمی که به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان واصل شده و رصد و پایش بازار، شرکت‌های «عظیم خودرو»، «مفتاح رهنورد»، «داتیس خودرو»، «پرشین پارس»، «طاها خودرو»، «شهر خودرو» و «آداک خودرو» فاقد هرگونه نمایندگی رسمی واردات یا مجوز پیش‌فروش خودرو هستند؛ بنابراین اقدامات این شرکت‌ها خلاف قانون بوده و موجب تضییع حقوق مصرف‌کنندگان خواهد شد. بر این اساس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از هموطنان موکدا تقاضا کرده که از خرید خودرو در قالب پیش‌فروش از شرکت‌های مذکور و مشابه خودداری کنند و قبل از خرید یا پیش‌خرید خودرو یا پرداخت هرگونه وجه یا عقد قرارداد برای خرید خودرو به مجوزهای قانونی به‌ویژه ثبت نمایندگی رسمی واردات و مجوز پیش‌فروش خودرو توجه کافی داشته باشند.»

مدیرعامل منطقه آزاد کیش منصوب شد

مهر  با تصویب شورای عالی مناطق آزاد تجاری به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری، «محمدابراهیم انصاری‌لاری» به عنوان مدیر عامل منطقه آزاد کیش منصوب شد. «علی‌اصغر مونسان» پیش‌تر مدیرعامل منطقه آزاد کیش بود. مونسان در حال حاضر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

 

ارسال نظر