اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۶۷۸

واکنش فولاد مبارکه به اقدام اخیر اتحادیه اروپا

ایسنا  معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان در واکنش به وضع تعرفه‌های ضد دامپینگ واردات ورقه‌های فولادی از سوی اتحادیه اروپا علیه شرکت فولاد مبارکه گفت: عوارض آنتی دامپینگ جنبه حمایتی برای فولادسازان اروپایی دارد و انگیزه آن فقط به خاطر قیمت نیست. محمود اکبری گفت: وضعیت قیمت فولاد جهان به گونه‌یی است که اروپا با فشار برخی تولیدکنندگان بزرگ این اتحادیه مانند آرسلومیتال که ۶۰ درصد از تولید فولاد اروپا را بر عهده دارد، تصمیم گرفته و برای بالا بردن نرخ فروش فولادسازان اروپایی آیین‌نامه‌یی تحت عنوان تعرفه‌های آنتی دامپینگ علیه شرکت‌های 4 کشور صادرکننده فولاد به این اتحادیه وضع کرده است. وی ادامه داد: انگیزه‌یی که باعث شد تا تعرفه‌ها از ۱۷.۶ تا ۹۶.۵ دلار برای شرکت‌های مذکور وضع شود بیشتر جنبه حمایتی از فولادسازان اروپایی را داشته و توانسته مزیت ۴۰تا ۹۰دلاری را در قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان فولاد اتحادیه اروپا به همراه داشته باشد.

برآورد واقعی قیمت محصولات لبنی

فارس   دبیر انجمن صنایع لبنی درباره تعیین قیمت 3 محصول پرمصرف لبنی گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان از بهمن ‌ماه سال گذشته درحال بررسی و حسابرسی شرکت‌های لبنی برای برآورد قیمت تمام ‌شده محصولات است تا نتیجه را برای تعیین قیمت به ستاد تنظیم بازار ارجاع کند. رضا باکری با اشاره به زمانبر بودن بررسی اسناد مالی تولیدکنندگان برای تعیین قیمت واقعی محصولات لبنی گفت: در 4سال اخیر دستورالعمل قیمت‌گذاری کالاهای تولید داخل برای محصولات لبنی به صورت علی‌الحساب 5 یا 6 درصد مجوز افزایش قیمت به شرکت‌های لبنی داده می‌شد اما اکنون قرار است قیمت واقعی تمام ‌شده هر محصول برآورد شود تا براساس آن در ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی همچنین در مورد آخرین وضعیت اختصاص اعتبار لازم برای توزیع شیر مدارس با آغاز سال تحصیلی جدید هم گفت: طبق برآوردها 200میلیارد تومان بودجه برای این امر لازم است که امیدواریم در بخشنامه جدید معاون اول رییس‌جمهور که برای اختصاص اعتبار پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های دولت ابلاغ شده، سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را هم برای شیر مدارس اختصاص دهد.

 

احداث «خانه تجارت» در مرز ایران

تسنیم   رییس سازمان دولتی «مجمع بین‌المللی شراکت اوراسیایی» ارمنستان گفت: روسیه یک خانه تجاری در ارمنستان و در مرز با ایران احداث خواهد کرد و امکان فروش کالاهای روسی به ایران از این طریق فراهم خواهد شد و این بدان معناست که موافقتنامه مشترکی با مرکز صادرات روسیه در زمینه ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در ارمنستان به امضا رسیده است.

آرا آبراهامیان اظهار کرد ما قبلا با سرمایه‌گذار مربوطه در زمینه ایجاد یک شراکت دولتی- خصوصی توافق کرده‌ایم و این به طور ویژه شامل ساخت یک خانه تجاری روسی در ارمنستان در مرز با ایران است. بدین‌ترتیب امکان فروش کالاهای روسی به ایران فراهم خواهد شد.

ورود ۴۴ هزار دستگاه خودرو به کشور

فارس   طبق آمار تجارت خارجی کشور در نیمه نخست سال جاری بیش از 44هزار خودرو در نیمه نخست سال جاری وارد کشور شد. بر پایه آمار گمرک در مدت یاد شده؛ مجموع واردات خودرو با احتساب قطعات آن به میزان 145میلیون و 988هزار تن به ارزش یک میلیارد و 715میلیون و 192هزار دلار بوده است. براساس آمارها در نیمه نخست طی سال جاری 23میلیارد و 595 میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شده که سهم واردات خودرو و قطعات به میزان یک میلیارد و 715میلیون و 192هزار دلار بوده است.

به‌جای واردات روغن دانه‌های روغنی وارد شود

فارس   دبیر انجمن روغن‌کشی با بیان اینکه برای تکمیل ظرفیت کارخانه‌های روغن‌کشی به جای واردات روغن خام باید دانه‌های روغنی وارد شود، گفت: با واردات روغن خام، پول کارگران برزیلی و آرژانتینی را می‌دهیم. اکبر سبقتی در واکنش به فراخوان شرکت بازرگانی دولتی برای خرید 30هزار تن روغن خام سویا از محل واردات و شرکت‌های خارجی اظهار کرد: اگرچه در کشور شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل داده می‌شود اما در عمل، برنامه‌ریزی‌ها به گونه دیگری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خالی کارخانجات روغن‌کشی در کشور گفت: این همه نیروی بیکار، سرمایه‌گذاری مسکوت و کارخانجات روغن‌کشی در کشور وجود دارد که تنها با 30درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و چنانچه دانه روغنی برای تولید روغن در کشور وارد شود با استفاده از ظرفیت این صنایع بیش از 35درصد روغن خام کشور را می‌توانیم تامین کنیم. سبقتی با اشاره به موضوع دیگری در مورد گذاشتن تعرفه 50 و 200تومانی برای واردات دانه روغنی و روغن خام توسط مجلس اظهار کرد: اگر آقایان ادعا می‌کنند که مجلس با گذاشتن این تعرفه‌ها حلاوت خرید دانه روغنی را از بین برده از ایشان باید پرسید این پیشنهاد توسط کدام بخش به مجلس رفته است؟ وقتی خود وزارت جهاد کشاورزی این پیشنهاد را می‌دهد، چگونه می‌توانیم بگوییم که می‌خواهیم به خوداتکایی برسیم؟

 

ارسال نظر