برنامه‌ریزی توسعه صادرات از سوی مناطق آزاد

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۱۱

ایسنا

مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از دستیابی به صادرات یک میلیارد دلاری محصولات تولیدی از مناطق آزاد تا پایان امسال خبر داد. مرتضی بانک با تاکید بر لزوم دستیابی و تحقق اهداف مناطق آزاد اظهار کرد: رسیدن کامل به اهداف مناطق آزاد زمانی محقق می‌شود که پشتیبانی تمامی اعضای شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی را با خود به همراه داشته باشد و در عین حال باید بدانیم که اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مناطق آزاد با هماهنگی این اعضاست.

وی ادامه داد: قانون‌گذار اختیاراتی کامل به مناطق آزاد داده و پشتوانه این اختیارات در مناطق آزاد، شورای عالی این مناطق و اعضای آن است که شامل وزرای دستگاه‌های اجرایی است. دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی متشکل از ۱۰وزارتخانه و ۴سازمان و دستگاه است، خاطرنشان کرد: وزرا و روسای این سازمان‌ها عضو ثابت و تصمیم‌گیرنده در این شورا هستند پس تصمیمات اخذ شده در این شورا ضمانت اجرایی 100درصدی در سطح کلان دارد و از پشتوانه قدرتمندی برخوردار است.

 وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد می‌توانند همه مشکلات خود را با تکیه بر این قانون و به پشتوانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی حل کنند، عنوان کرد: مناطق آزاد قانون، ابزار و امکاناتی دارند که بر مبنای آن برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را پیش می‌برند. البته در این راه نیاز به کمک و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی است تا بتوان به اهداف تعیین شده، رسید. مشاور رییس‌جمهوری افزود: به عنوان مثال اهدافی که برای این مناطق در اقتصاد مقاومتی تعریف شده، نشان‌دهنده این است که این مناطق باید رویکرد صادراتی در پیش بگیرند و بر همین اساس صادرات کالای تولیدی از مناطق آزاد امسال به یک میلیارد دلار می‌رسد و سال گذشته هم در این بخش ۳۰درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات، اشتغال، سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه و عمران منطقه‌یی از اهدافی است که در قانون مناطق آزاد تعیین شده است. اجرا و استفاده از تمام ظرفیت‌های این قانون از اهدافی است که مناطق آزاد و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد باید داشته باشند.

 

 

ارسال نظر