روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۰۸۹

اولویت اصلی انعقاد پیمان‌های دوجانبه

تسنیم   رییس اتاق تهران گفت: با توجه به ارتباط مناسب منطقه‌یی فرهنگی و ارتباطاتی و مزیت نزدیکی و ارزان بودن حمل‌ونقل، پیمان‌های دوجانبه و منطقه‌یی برای ما موثرتر و دارای اولویت در مقایسه با پیوستن با WTO است. مسعود خوانساری درباره پیوستن به «سازمان تجارت جهانی WTO» در شرایط فعلی اظهار کرد: در مرحله اول پیمان‌های دوجانبه و منطقه‌یی خیلی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و در مقایسه با پیوستن با سازمان تجارت جهانی موثرتر است. وی افزود: با توجه به اینکه از نظر فرهنگی و ارتباطاتی شرایط خوبی در منطقه داریم و این پیمان‌ها دارای مزیت نزدیکی و ارزان بودن حمل‌ونقل نیز هستند برای ما موثرتر است. خوانساری با بیان اینکه پیمان‌های دوجانبه باید اولویت درجه‌یک کشور باشد، گفت: امور مربوط به پیوستن به سازمان تجارت جهانی را نیز باید پیگیری کنیم اما پیمان‌های دوجانبه برای کشور موثرتر و اولویت آن بیشتر است. در شرایط فعلی و موانع پیش‌رو پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی نیز مشکل است، هرچند که امری محال نیز به حساب نمی‌آید.

صنعت شکلات در سیطره بخش ‌خصوصی

پایگاه خبری اتاق تهران   وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس اتاق تهران از نمایشگاه بین‌المللی نوشیدنی‌ها، چای، قهوه و صنایع وابسته بازدید کردند. رییس کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی اتاق تهران گفت که بیش از 95درصد واحدهای تولیدی در صنعت شیرینی و شکلات متعلق به بخش خصوصی واقعی است. کاوه زرگران در حاشیه این دیدار با اشاره به توانمندی‌های صنعت شیرینی و شکلات گفت: 16درصد از اشتغال، 10درصد از ارزش افزوده و 20درصد ارزش صادرات صنایع غذایی کشور مربوط به صنعت شیرینی و شکلات است. او افزود: در سال 1395 حدود 242میلیون دلار شکلات، 117میلیون دلار بیسکویت، 27میلیون دلار ویفل و ویفر و همچنین 14میلیون دلار آدامس از کشور صادر شده که نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است. زرگران تصریح کرد: ارزش صادرات نوشیدنی‌ها در سال 1395 حدود 100میلیون دلار بوده که 75درصد آن متعلق به گروه آبمیوه و کنسانتره است. صادرات آبمیوه و کنسانتره از 42هزار تن در سال 1386 به 61هزار تن در سال 1395 رسیده است.

عقب‌ماندگی در تکنولوژی قطعه‌سازان ایرانی

تسنیم   رییس انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه تکنولوژی و دانش فنی امروز قطعه‌سازی کشور در حد خانواده پراید، ۴۰۵ و ال۹۰ است، گفت: قطعه‌سازان منابع مالی کافی برای توسعه دانش فنی و تکنولوژی ندارند. رضا رضایی با اشاره به اینکه امروز قطعه‌سازان کشور با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند، اظهار کرد: لازمه توسعه صنعت قطعه‌سازی کشور حمایت دولت از این حوزه و ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای تکنولوژی واحدهای قطعه‌ساز است که متاسفانه تاکنون این حمایت‌ها انجام نشده است. وی با بیان اینکه قطعه‌ساز به سختی مطالبات خود را از شرکت‌های خودروساز دریافت می‌کند، افزود: طبیعی است که در این شرایط منابع مالی کافی برای توسعه دانش فنی و تکنولوژی وجود نداشته باشد.

تولید وانت‌تندر متوقف شد

ایسنا   مردادماه امسال تولید سه مدل وانت در خودروسازان داخلی به صفر رسید. در این مدت تولید وانت‌تندر ۹۰ متوقف شده و از ۹۱ دستگاه در مردادماه سال گذشته به صفر کاهش یافت. تولید وانت‌درکا نیز ۱۰۰درصد کاهش یافته و از ۲۹ دستگاه در مردادماه ۱۳۹۵ به صفر رسید. مردادماه امسال تولید وانت‌کارا نیز متوقف شده و از 8دستگاه در مردادماه سال گذشته به صفر کاهش یافت.

برگزاری نشست الزامات حضور در بازارهای جهانی

نماینده یکی از برترین موسسات خدمات‌دهنده به بنگاه‌های اقتصادی در سطح جهان، با حضور در اتاق تهران از الزامات حضور در بازارهای جهانی می‌گوید. اتاق تهران که در ماموریت‌های جاری خود تسهیل فضای کسب‌وکار در داخل کشور، جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت و فعالیت در پروژه‌های داخلی و بسترسازی حضور گسترده‌تر بنگاه‌های بخش خصوصی ایرانی در بازارهای جهانی را در اولویت قرار داده است، پس از دعوت از بنیانگذار موسسه فریزر برای بهبود ارتقای جایگاه اقتصاد ایران در رتبه‌بندی آزادی اقتصادی، اکنون میزبان نماینده موسسه پرایس‌واترهاوس‌کوپرز خواهد بود که به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت خدمات‌دهنده در زمینه‌های مشاوره مالیاتی، تامین مالی، جذب سرمایه‌گذاری، رتبه‌بندی و اعتبارسنجی در سطح دنیا فعالیت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری اتاق تهران، ینس روئنبرگ عضو هیات‌مدیره و مسوول بازار ایران در موسسه PwC است که فردا در اتاق تهران حاضر می‌شود تا با جمعی از فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی دیدار و گفت‌وگو داشته باشد. او در این نشست به چگونگی امکان همکاری با شرکت‌های ایرانی و الزامات حضور در بازارهای بین‌المللی خواهد پرداخت. روئنبرگ که به‌عنوان حسابرس بانک مرکزی اتحادیه اروپا نیز شناخته می‌شود، در زمینه همکاری نظام بانکی با بانک‌های اروپایی، افتتاح شعبه و دفتر، استانداردهای بانکی، IFRS و چگونگی ایجاد کانال‌های ارتباطی بانکی نیز سخن می‌گوید.

او همچنین درمورد مسائل ساختاری شرکت‌ها و نحوه اصلاح آن برای حضور موثر و قابل‌قبول در بازارهای جهانی و مشارکت با بنگاه‌های خارجی برای فعالان اقتصادی توضیحاتی ارائه می‌دهد.

 

ارسال نظر