اخبار

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۱۷

رعایت استانداردهای جدید خودرویی سال 97

مهر| معاون سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه واحدهای خودروسازی داخل موظف هستند از یکم دی ماه سال 1397استانداردهای جدید را رعایت کنند، گفت: استانداردهای ۵۵گانه خودرو در کشور رعایت می‌شود.

وحید مرندی‌مقدم اظهار کرد: تمام استانداردهای روز دنیا در کشور اعمال می‌شود. وی گفت: استاندارد ترمز «ای‌ بی ‌اس» در اتحادیه اروپا اجباری نیست و اعمال هم نمی‌شود ولی در ایران این استاندارد اعمال می‌شود. استانداردهای ایمنی تولید خودرو در سطح کشورهای دنیا به ویژه ایران اعمال می‌شود و تولیدکنندگان موظف به رعایت چنین استانداردهایی هستند.

مرندی‌مقدم تصریح کرد: موضوعی که تولید اتومبیل کشورهای اروپایی و صاحب سبک دنیا را با اتومبیل‌های تولید داخلی متمایز می‌کند، استاندارد‌های کارخانه‌یی است. وی گفت: استانداردهای کارخانه‌یی واحدهای خودروسازی در کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه و حتی ممالک غیراروپایی صاحب سبک مانند ژاپن در رقابت شدید برای کسب بازار بیشتر به مراتب از استانداردهایی که به عنوان مقررات فنی از سوی کشورها اعلام می‌شود، پیشرفته‌تر و برتر است.

کاهش قاچاق سیگار در سال ۹۶

ایسنا| رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از قاچاق 2.8میلیارد نخ سیگار طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد و اعلام کرد: برآورد میزان قاچاق در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷‌درصد کاهش یافته است.

علی‌اصغر رمزی با اشاره به اینکه برآورد میزان قاچاق براساس فرمول کسر میزان مصرف از مجموع تولید و واردات حاصل می‌شود، اظهار کرد: میزان تولید سیگار در پنج ماه نخست سال جاری حدود ۱۹میلیارد نخ بوده و میزان واردات رقمی معادل 1.2میلیارد نخ است.

همچنین میزان مصرف طی پنج ماه نخست سال جاری رقمی معادل 22.9میلیارد نخ بوده که با احتساب فرمول فوق و با گرد کردن آن رقمی معادل 2.8میلیارد نخ به عنوان برآورد قاچاق به دست می‌آید. به گفته وی برآورد میزان قاچاق در سال ۱۳۹۳ معادل ۱۲میلیارد نخ در سال ۱۳۹۴ معادل 8میلیارد نخ و در سال ۱۳۹۶ معادل 6میلیارد نخ بوده است.

ارسال کالاهای ترک به قطر از مسیر ایران

تسنیم| یک تاجر قطری گفت که مسیر زمینی ارسال کالا از ترکیه به بندر بوشهر در ایران و سپس از طریق دریا به بندر رویس در قطر اکنون باز است. ۲۰۰ کامیون محصولات غذایی شامل شیر، میوه، سبزیجات و غلات از طریق این مسیر به قطر رسیده است. این  تاجر قطری اظهار کرد که مسیر زمینی ارسال کالا از ترکیه به بندر بوشهر در ایران و سپس از طریق دریا به بندر رویس در قطر اکنون باز است و به واقع خاک ایران مسیری برای ارسال کالاهای ترک به قطر شده است.

این مسیر زمینی ارسال کالا از ترکیه به قطر از طریق ایران، هزینه انتقال کالا را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. به گفته کارشناسان، این خط تجاری جدید منجر به کاهش حدود 80 درصدی هزینه انتقال مواد غذایی در مقایسه با مسیر هوایی خواهد شد.

4 اولویت معدن در دولت دوازدهم

ایمیدرو| رییس هیات عامل ایمیدرو 4 اولویت برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در دولت دوازدهم را اعلام کرد. مهدی کرباسیان اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین موضوعی که باید در بخش معدن انجام شود، تقویت سریع حوزه اکتشاف است.

در این میان باید بخش‌خصوصی را ترغیب کرد تا در حوزه اکتشاف به فعالیت و همکاری بپردازد. البته ما باید ریسک‌های بخش اکتشاف را کاهش دهیم. وی ادامه داد: اولویت دوم، تقویت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی است. در دولت یازدهم، سرمایه این صندوق از 10میلیارد به 110میلیارد تومان افزایش یافت اما این سرمایه کافی نیست و در بودجه سال 97 پیشنهاد دادیم حتما صندوق‌های حمایتی مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.

پیشنهاد ما برای صندوق بیمه معدن، افزایش سرمایه آن به 500میلیون دلار طی 5سال است. کرباسیان «اصلاح ساختاری در نهادهای معدنی و رفع موازی‌کاری‌ها» را سومین اولویت بخش معدن در دولت دوازدهم برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی باید تقویت شود و فعالیت‌های آن سرعت گیرد. وی درباره اولویت چهارم گفت: مسائل زیست محیطی، ایمنی و سایر مسائل ملی مرتبط با بخش معدن با همگرایی سازمان‌های مرتبط باید مرتفع شود.

کرباسیان با اشاره به ضرورت انتقال دانش و فناوری روز دنیا به بخش معدن و صنایع معدنی کشور بیان کرد: خوشبختانه اغلب شرکت‌های سرمایه‌گذار معتبر خارجی به حضور در اجرای طرح‌های معدنی ایران ابراز تمایل کرده‌اند و بدون تردید با فراهم شدن شرایط علاوه بر اجرای طرح‌های بخش معدن و صنایع معدنی توسط سرمایه‌گذاران خارجی، انتقال دانش و فناوری هم صورت خواهد گرفت. وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه تحقیقات معدنی، تفاهمنامه‌هایی با برخی شرکت‌های معدنی دنیا نظیر مینتک آفریقای‌جنوبی، مرکز تحقیقات پکن و با کشور فنلاند نیز مذاکراتی انجام شده است.

 

 

ارسال نظر