روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۳۷

اعزام فعالان صنعت غذایی به قطر

سازمان توسعه تجارت ایران| معاون دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت از برنامه‌ریزی برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی تخصصی صنایع غذایی و مصرفی که در آبان ماه در قطر برگزار می‌شود، خبر داد. مهرداد فلاح اوریمی یکی از لازمه‌های توسعه صادرات غیرنفتی را استفاده از ابزار نمایشگاهی عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه باتوجه به توانمندی کشورمان در حوزه‌های تخصصی صنایع غذایی و اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی به بازار قطر و همچنین رویکرد سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

به‌کارگیری ماشین‌آلات جدید در خط تولید نساجی

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: ماشین‌آلات جدید ریسندگی و بافندگی که با تکنولوژی روز دنیا پس از گشایش‌های بین‌المللی که از ناحیه توافقنامه برجام اتفاق افتاده بود، سریعا سفارش و تهیه شده و در حال انتقال جهت استقرار در کارخانه بافت بلوچ است. منصور معظمی با بیان اینکه بافت بلوچ یکی از پروژه‌های بزرگ سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در راستای ماموریت نوسازی و احیای صنایع فرسوده است، تصریح کرد: احیای دوباره این واحد نساجی علاوه بر ایجاد اشتغال نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی منطقه و مردم محروم ایرانشهر دارد. وی گفت: صنعت نساجی اگرچه امروز در کشور ما با مشکلات فراوان روبه‌رو است و از گذشته پرافتخار خود فاصله گرفته است ولی با وجود صنایع پتروشیمی در کشور و زمینه‌های تولید پنبه می‌تواند یکی از سریع‌ترین صنایعی باشد که برای جوانان اشتغال بیافریند به شرطی که حلقه‌های تولید آن را سریعا در داخل تکمیل کنیم.

ترخیص ۳۳ هزار خودرو

تسنیم| براساس آمارهای منتشر شده، در ۵ ماهه نخست سال جاری ۳۳ هزار خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده است. مجموع ارزش دلاری خودروهای وارد شده به کشور در این مدت بیش از 900 میلیون دلار بوده که این موضوع از افزایش بیش از 30درصدی واردات خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می‌دهد. مطابق آمارها، طی 5 ماهه اول سال جاری به میزان 19میلیارد و 442 میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 16.49‌درصد افزایش نشان می‌دهد. این رقم در ماه گذشته 23.97‌درصد بود. عمده‌ترین دلایل افزایش واردات به خودرو و قطعات منفصله خودرو، کالاهای سرمایه‌یی و برخی کالاهای اساسی مربوط می‌شود.

 

ارسال نظر