روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۷۲

اعتراض به مصوبه نعمت‌زاده

فارس  عضو انجمن صنایع شیرینی و شکلات با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان اعتراضاتی نسبت به بخشنامه حذف قیمت از روی محصولات دارند، گفت: در صورت عدم اجرای دقیق این طرح ممکن است به برخی تولیدکنندگان آسیب وارد شود. محمد بشارت اظهار کرد: دنیا به سمت حذف قیمت پیش رفته و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم اما باید راهکار مناسبی برای اجرای دقیق این دستورالعمل دیده شود. وی ادامه داد: در این روش خرده‌فروشان قیمت نهایی کالاها را مشخص می‌کنند که در شرایط فعلی ممکن است با برخی مخاطرات همراه باشد به عنوان مثال ممکن است خرده‌فروشان، محصولات پرفروش یا تولیدات برندهای معروف را با قیمت بالایی به مشتریان عرضه کنند و در مقابل شرکت‌های کوچک‌تر، قیمت‌های خود را ثابت نگه دارند یا کاهش دهند. در این شرایط اگر مصرف‌کننده به دنبال برند نباشد، محصول ارزان‌تر را انتخاب خواهد کرد.

 

تسهیلات ویژه ایران برای تجار افغان

تسنیم  دولت ایران قصد دارد برای جذب بیشتر تجار افغان، تعرفه‌های گمرکی را در بندر چابهار به میزان ۸۰درصد کاهش دهد. محمدرضا کریم‌زاده، وابسته اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت: ایران در بندر چابهار تخفیف 80درصدی در تعرفه صادراتی به تجار افغان می‌دهد. وی افزود: ایران همچنین تخفیف 75درصدی در زمینه تعرفه واردات همچنین تسهیلات انبار کالا به تجاری که از بندر چابهار استفاده کنند، ارائه می‌دهد. به گفته اتاق بازرگانی و صنایع افغانستان؛ حجم فعلی مبادلات تجاری بین ایران و افغانستان 1.5میلیارد دلار برآورد می‌شود که بخش اعظمی از آن شامل سوختی است که از طریق بندر چابهار به افغانستان وارد می‌شود.

 

مذاکرات با اتحادیه اوراسیا در مراحل پایانی

تسنیم   مدیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیا گفت: این کمیسیون ممکن است در اکتبر ۲۰۱۷ تقاضای مجوز امضای قرارداد تجارت آزاد موقت بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی را مطرح کند. «ورونیکا نیکیشینا» افزود: این شانس را داریم که اتمام مذاکرات را تا ماه اکتبر به روسای جمهور 5 کشور عضو گزارش دهیم و درخواست کنیم برای امضای موافقتنامه به ما اختیارات لازم را واگذار کنند. اگر مذاکرات در روزهای آینده تکمیل نشود بلکه اصرار بر ادامه و بهبود کیفیت ترتیبات وجود داشته باشد به احتمال زیاد ما وارد یک مرحله طولانی‌تری از مذاکرات خواهیم شد. این مقام اتحادیه اقتصادی اوراسیایی گفت که گفت‌وگوهای مفصلی طی 8 ماه گذشته با ایران انجام گرفته و بخشی از این مذاکرات تکمیل شده است.

 

ارسال نظر