روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۳۶۵

نخستین دوره جایزه ملی کیفیت غذای ایران

نخستین دوره جایزه ملی کیفیت غذا از سوی سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد به کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران واگذار شد. به گزارش پایگاه خبری کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران از سال1390 که جوایز بخشی در حوزه‌های غذا و دارو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و خودرو عملا شکل گرفت 5 دوره جایزه غذا و دارو برگزار شده است. اما در سال 1395 و طی ابلاغیه‌یی معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو، جایزه ملی کیفیت غذا از جایزه قبلی تفکیک و به کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران واگذار کرد. این جایزه با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و ویژگی سازمان‌های ایرانی و با بهره‌برداری از دانش مدیریت روز طراحی شده است. در مدل ملی جایزه ملی کیفیت علاوه بر اصول مدیریت کیفیت، ارزش‌های بنیادی سرآمدی نیز جاری است. جایزه ملی کیفیت دارای سطوح کیفیت مختلفی است و شرکت‌های متقاضی می‌توانند تا زمان اعتبار آن، که دو سال است، از نشان دادن جایزه در تبلیغات محصول خود بهره‌مند شوند. این جوایز می‌تواند با الگودهی به سازمان‌ها، مفاهیم و روش‌های مدیریتی آنها را نیز جهت بدهند و آنها را به سوی بهبود مستمر و رشد و تعالی سازمانی سوق دهند.

حمایت صندوق ضمانت از صادرات به عمان

ایرنا  مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران روز گذشته در جلسه مشترک با رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران - عمان از آمادگی صندوق ضمانت صادرات برای پشتیبانی بیمه‌یی از صادرات به عمان خبر داد. سیدکمال سیدعلی با تشریح خدمات جدید صندوق که به صورت مشترک با صندوق ضمانت صادرات عمان طراحی شده، اظهار کرد: با اجرایی شدن این توافق‌ها، بخشی از مشکلات صادرکنندگان خدمات فنی- مهندسی همچنین صادرات کالا در عمان رفع خواهد شد. به گفته این مقام مسوول، پوشش اتکایی متقابل براساس این توافق‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

در این جلسه محسن ضرابی، رییس اتاق ایران- عمان نیز خواستار ایجاد بستر مناسب همکاری برای استفاده بیشتر تجار دو کشور از خدمات صندوق به ویژه در زمینه پوشش اعتبارات اسنادی بانک‌های ایرانی و سرمایه‌گذاری در کشور عمان شد.

ایجاد نخستین بانک اطلاعات زنان کارآفرین

تعادل   نشست هم‌اندیشی زنان کارآفرین در حوزه صادرات کالا و خدمات با حضور معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده، مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، سهیلا جلودارزاده نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و فخری محتشمی‌پور ریاست هیات‌مدیره انجمن زنان مدیر کارآفرین به میزبانی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، در این نشست که تعدادی از بانوان فعال در عرصه صادرات نیز حضور داشتند، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت در این هم‌اندیشی با اشاره به اینکه انقلاب چهارم صنعتی را پیش رو داریم، تصریح کرد که تغییرات جدی در ساختار و نوع مشاغل مورد نیاز آتی را به ارمغان آورده و پیش‌بینی می‌شود ظرف 5 سال آینده در سطح جهانی، حداقل یک‌سوم یعنی 35درصد از کارهایی که امروزه انجام می‌شود، تغییر یابد. مجتبی خسروتاج افزود: روبات‌های پیشرفته، حمل و نقل اتوماتیک، مواد پیشرفته و رشد بیوتکنولوژی تغییرات شگرفی را در روش زندگی کردن مردم و کارکردن آنها به وجود خواهد آورد. وی با تاکید بر نگاه فراگیر برای ایجاد عزم ملی در توسعه صادرات افزود: روند صنعتی شدن از صنایع دودکش و زمخت موج دومی سال‌هاست موج سوم را درنوردیده و وارد موج چهارم شده است، موج چهارم دارای خواص دانایی و ظرافت مربوطه بوده و خوشبختانه زنان زیادی با ظرفیت‌های این‌گونه در کشور حضور دارند. بازاریابی دیجیتال و مجازی زمینه حضور زنان را حداقل در سطح مردان در امر بازاریابی فراهم کرده است و بی‌توجهی به این مزیت، اقتصاد را از یک امکان بزرگ دور می‌دارد.  خسروتاج گفت: سامانه اطلاعاتی SheExports. tpo. ir برای نخستین بار با پنج هدف «شناسایی، اجرای آموزش‌های تجاری ویژه صادرکنندگان زن کارآفرین، جلسات هم‌اندیشی و مراسم تقدیر از بانوان برتر کارآفرین در حوزه صادرات» شکل گرفته است.

 

ارسال نظر