دلایل افزایش قیمت خودروهای خارجی

۱۳۹۶/۰۵/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۹۵
دلایل افزایش قیمت خودروهای خارجی

ایرنا  

این روزها بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو باعث شده تا قیمت انواع خودروهای وارداتی در بازار افزایش قابل توجهی داشته باشد.

در همین زمینه رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو، افزایش نرخ ارز و سیاست دولت در حذف واردکنندگان غیرنماینده از بازار را از دلایل اصلی افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار مطرح کرد.

فرهاد احتشام‌زاد گفت: در چهار ماه نخست امسال 26هزار و 603 دستگاه خودرو وارد کشور شده که در همسنجی با پارسال از نظر تعداد 43درصد رشد داشته است. وی درباره علل افزایش واردات خاطرنشان کرد: سیاست دولت در حذف واردکنندگان غیرنماینده از بازار، نخستین دلیل این افزایش بود، به‌طوری که سبب شد به دلیل نگرانی از تعطیل شدن، این واردکنندگان به استفاده کامل از همه ظرفیت ثبت سفارشات خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: ماهانه به‌طور متوسط 5هزار دستگاه خودرو خارجی وارد کشور می‌شود که بین 2هزار تا 2هزار و 500دستگاه از سوی شرکت‌های غیرنماینده وارد می‌شد، اما به دلیل نگرانی از مسدود شدن امکان فعالیت این شرکت‌ها، واردات افزایش یافت. به گفته احتشام‌زاد؛ این مساله برخلاف سیاست‌های کنترل ارزی دولت بوده و مکرر درباره اشتباه بودن آن هشدار داده شده بود.

رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو همچنین با اشاره به ترخیص خودروهای آسیایی و اروپایی مونتاژ شده در امریکا که زمان زیادی در گمرکات کشور باقی مانده بودند، گفت: مشکل این خودروها از اواخر اردیبهشت امسال برطرف شد و به تدریج شماره‌گذاری شدند؛ این خودروها نیز 10 تا 15 درصد واردات خودرو را تشکیل می‌دهند.

 

 

ارسال نظر