اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۹۲۶

علت بسته‌ شدن سایت ثبت سفارش خودرو

تسنیم | با ایجاد سامانه جامع تجارت، نیازی به ثبت اطلاعات بازرگانان در چند درگاه نیست و آنها می‌توانند با مراجعه به این سامانه، عملیات استعلام ضوابط کالایی، اخذ مجوز، ثبت سفارش، تعیین منشأ ارز، انبارش و لجستیک بین‌المللی را انجام دهند. بازرگانان از این پس باید ثبت سفارش کالاهای واراداتی خود را در درگاه سامانه جامع تجارت انجام دهند. سازمان توسعه تجارت در اطلاعیه‌های خود آورده است: در راستای تسهیل فرآیند تجاری و بهبود عملکرد آنها، ثبت سفارش افتتاح کلیه کالاها به جز تعرفه‌های فصل 84 و تعرفه‌های استثنا از تاریخ 21مرداد ماه 1396 در سامانه جامع تجارت به آدرس https://www.ntsw.irانجام می‌شود.

در همین راستا، رییس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه بسته‌ شدن سایت ثبت سفارش خودرو غیرقانونی است، گفت: خسارت واردکنندگان در بسته‌ شدن سایت ثبت سفارش خودرو را به‌ صورت قانونی پیگیری قضایی خواهیم کرد. فرهاد احتشام‌زاده در رابطه با بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو که امروز از سوی خسروتاج اعلام شده است، اظهار کرد: بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو غیرقانونی است و ما این موضوع را به‌ صورت قانونی پیگیری قضایی خواهیم کرد. وی با بیان اینکه خسارت واردکنندگان در بسته شدن سایت ثبت سفارش را در مراجع قضایی حتما بررسی می‌کنیم، گفت: براساس ماده 5 قانون بهبود فضای کسب‌وکار که در انتهای سال گذشته نیز تاکیداتی از سوی معاون اول رییس‌جمهور در اجرایی شدن آن مطرح شد، دستگاه‌ها باید حتما در تدوین دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها نظر تشکل‌های تخصصی را جویا شوند. با توجه به این موضوع باید بگویم وزارت صنعت اصلا در ممنوعیت ثبت سفارش خودرو با فعالان این حوزه مشورتی نکرده است. او تصریح کرد: اقدام وزارت صنعت در بسته شدن سایت ثبت سفارش خودجوش و بدون رعایت قوانین بوده است.

از آن سو مجتبی خسروتاج، رییس سازمان توسعه تجارت نیز در این باره می‌گوید: ثبت سفارش واردات خودرو تا زمان تصویب طرح تصویب ساماندهی واردات خودرو در دولت باز نخواهد شد. وی با ابراز اینکه مشکل ثبت سفارش واردات خودرو ربطی به انتقال داده‌ها و به‌روزسانی سایت آن ندارد، افزود: از آنجا که می‌خواستیم طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو و شفافیت واردات حرکت کنیم جلو ثبت سفارش را گرفتیم و هر زمان آن بخشنامه در دولت تصویب شد، اجازه واردات خودرو را خواهیم داد. خسروتاج تاکید کرد: در دستورالعمل جدید بحث نمایندگی رسمی شرکت‌ها، استفاده از ظرفیت تولید داخل، مشخص بودن واردکنندگان خودرو و تعهداتی که واردکنندگان خودرو باید انجام دهند، قید شده است. معاون وزیر صنعت اضافه کرد: ثبت سفارش خودرو برای خودروهای سی‌بی‌یو بسته است و مابقی مجموعه‌های مونتاژکننده می‌توانند قطعات خودرویی را وارد کنند. براساس طرحی که از سوی وزارت صنعت آماده و به دولت ارسال شده است، واردات خودرو منوط به استفاده 50 درصدی از ارز صادرکنندگان است.

 

آمادگی برای اعطای کارگزاری به مناطق آزاد

تعادل| رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل این صندوق با حضور در جلسه مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ایران که با حضور اکبر ترکان مشاور رییس‌جمهور و روسای این مناطق برگزار شد، آمادگی صندوق ضمانت صادرات را برای اعطای کارگزاری به این مناطق اعلام کرد.

به گزارش روابط‌عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران؛ در ابتدای این جلسه مهندس معزالدین معاون برنامه‌ریزی مناطق آزاد، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مشترک با صندوق ضمانت صادرات ایران خواستار ایجاد بستر مناسب همکاری برای استفاده بیشتر صادرکنندگان این مناطق از خدمات صندوق و توسعه همکاری‌های فیمابین شد و تصریح کرد: صادرکنندگان مناطق آزاد می‌توانند ریسک‌های تجاری خود را با استفاده از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران کاهش دهند. در ادامه سید کمال سیدعلی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران ضمن تشریح خدمات صندوق از آمادگی آن مجموعه جهت اعطای کارگزاری به این مناطق خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت توسعه صادرات در خروج کشور از شرایط رکود اقتصادی و ایجاد تعادل در بازار ارز که در واقع تحقق شعارهای اقتصاد مقاومتی است، این صندوق آمادگی دارد تا با همه امکانات خود خدمات مورد نیاز صادرکنندگان را در سریع‌ترین زمان ممکن ارائه دهد. وی اظهار امیدواری کرد که همه مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران بهره‌مند شوند.

72 مقصد صادراتی خرمای ایرانی

ایسنا| آمار گمرک حاکی از آن است که ایران در 4ماه منتهی به تیر ماه سال جاری بیش از ۷۸هزار تن انواع خرما به ارزش حدود ۸۰ میلیون دلار را به ۷۲کشور جهان صادر کرده است. قیمت متوسط هر کیلوگرم خرمای صادراتی ایران در این مدت ۲۳۰/1دلار بوده که با در نظر گرفتن قیمت ۳۷۰۰تومان برای دلار در این مدت، نرخ تقریبی هر کیلو خرمای صادراتی به حدود ۳۸۰۰تومان می‌رسد. براساس این گزارش از مجموع ۸۰ میلیون دلار انواع خرمای صادر شده ایران به ۷۲کشور جهان بیش از ۳۱میلیون دلار آن از نوع خرمای مضافتی به صورت تازه یا خشک بوده است. کشور پاکستان با خرید ۱۱میلیون و ۴۶۲هزار دلار خرما از ایران تبدیل به بزرگ‌ترین مشتری خرمای ایران در این مدت شده است.

آغاز پیش‌ فروش خودرو دنا پلاس

تسنیم| ایران خودرو طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد که مرحله جدید پیش‌فروش خودرو دنا پلاس از روز دوشنبه مورخ 23مرداد ماه 1396 آغاز می‌شود و تا زمان تکمیل ظرفیت این خودرو ادامه خواهد یافت. موعد تحویل این خودرو دی و بهمن ‌ماه سال جاری خواهد بود. مبلغ تعیین ‌شده به عنوان پیش‌پرداخت در طرح پیش‌فروش خودرو دنا پلاس 24میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در فروش این خودرو سود مشارکت 20درصد و سود انصراف 18درصد تعیین شده است.

 

 

ارسال نظر