اخبار خودرو

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۶۱

 پیش‌فروش خودرو «اپل» غیرقانونی است

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان اینکه پیش‌فروش خودرو توسط شرکت‌های فاقد نمایندگی رسمی غیرقانونی است، اعلام کرد: در همین راستا پیش‌فروش خودرو اپل از طریق شرکت ساپرا موتور غیرقانونی است.

به گزارش سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی مجددا تاکید می‌کند شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو به استناد ماده 5 آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو موضوع مصوبه 28/10/95 هیات محترم وزیران مکلف به اخذ مجوز پیش‌فروش خودرو از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 افزایش قیمتی در خودروهای وارداتی نداریم

ایسنا   نایب‌رییس انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به جوسازی‌های اخیر مبنی بر افزایش قیمت خودروهای وارداتی به بهانه متوقف شدن ثبت سفارش واردات این محصولات تاکید کرد که هیچ کدام از نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی برنامه‌یی برای افزایش قیمت این محصولات ندارند. کوروش مرشد سلوک اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ کدام از واردکنندگان خودرو به‌دلیل بسته بودن ثبت سفارش فعلا امکان واردات ندارند، عملا امکان افزایش قیمت را نخواهند داشت، زیرا موجودی کالایی نیست که بخواهند افزایش قیمت دهند. در این شرایط عرضه این محصولات در بازار محدود خواهد شد و خودروهای موجود در بازار افزایش قیمت خواهند یافت، بنابراین بازار خودروهای دست‌دوم است که از این موضوع تاثیر می‌پذیرد.

 

ارسال نظر