اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۹۰

برنامه اصناف برای اشتغال‌زایی

رییس اتاق اصناف ایران گفت: مطابق مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال جاری باید ۹۵۰هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف در کشور ایجاد شود که سهم اصناف و بازرگانی ایجاد ۲۵۰هزار شغل است. به گزارش پایگاه خبری اتاق اصناف ایران، علی فاضلی در حاشیه دومین گردهمایی روسای اتاق‌های اصناف استان مرکزی که در شهرستان تفرش برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مزیتی که در بخش بازرگانی و بنگاه‌های کوچک و متوسط وجود دارد، امیدواریم این هدف را محقق کنیم.

فاضلی ادامه داد: تحقق برنامه مذکور هم سرمایه عظیم و هم اراده بسیار قوی می‌طلبد که درخواست مبنی بر ایجاد تسهیلات و تمهیدات از سوی دولت همچنین اصلاح دستورالعمل‌ها در جهت تسهیل امور از جانب اتاق اصناف شده است. وی همچنین خواستار اصلاح قوانین مخل کسب‌وکار از سوی مجلس شورای اسلامی شد و افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار و بهبود توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد امنیت در فضای کسب‌وکار، گام‌های بلندی برداشته شده اما کافی نبوده است. فاضلی با اشاره به اصلاح قانون نظام صنفی در سال ۹۲ گفت: در این اصلاحیه با تعامل بین اتاق اصناف ایران، مجلس شورای اسلامی و دولت بعضی از مسائل ازجمله متعادل کردن ساختارهای دخالتی بعضی نهادها و سپردن امور اصناف به خودشان اصلاح شد که گام بسیار بلندی بود اما در شرایط فعلی، قانون نظام صنفی همچنان ایراد دارد و باید بازنگری و اصلاح شود. وی با بیان اینکه سپردن اختیار بنگاه‌ها به خود آنها در افزایش ایجاد اشتغال موثر است؛ افزود: با اصلاح قوانین صنفی و ارجاع اختیار ۷۵درصد از مواردی که در دولت و سایر نهادها انجام می‌شود؛ به بخش خصوصی می‌توان شاهد رونق و شادابی بیشتر در محیط کسب وکار بود. فاضلی با اشاره به اینکه هدف اتاق اصناف ورود به بازارهای جهانی است از تقویت مباحث اقتصادی در ساختار آی تی در کشور گفت و تاکید کرد که باید آن را برای یک میلیون و ۳۰۰هزار بنگاه صنفی توزیعی برنامه‌ریزی کرد. وی افزود: ایجاد کارگروه‌های آموزشی مشترک بین اتاق اصناف و کشورهای اروپایی و آسیای شرقی از برنامه‌های اتاق اصناف است. دعوت از کشور آسیای شرقی پس از کشورهای اروپایی در 6 ماهه دوم سال در دست اقدام است که اتاق اصناف در نظر دارد از طریق این شرکای تجاری مبحث سرمایه‌گذاری بنگاه‌ها را تعریف و معرفی کند.

انتقال تکنولوژی به روسیه

مهر|  ایران با امضای یک قرارداد متعهد شد، تکنولوژی ساخت تابلوهای برق را به یک شرکت روسی منتقل کند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در مراسم امضای قرارداد انتقال تکنولوژی طراحی و ساخت تابلوهای برق از یک شرکت ایرانی به شرکت «الکتروشیلد» روسیه گفت: سیاست اصولی دولت و وزارت صنعت حمایت از تولید داخلی، شرکت‌های تولیدکننده به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان است. رضا رحمانی با اشاره به امضای قرارداد یک شرکت ایرانی با شرکت روسی برای انتقال تکنولوژی ساخت تابلوهای برق اضافه کرد: اتفاقی که امروز رخ می‌دهد اتفاق بسیار مبارکی است؛ چراکه ما انتظار داریم صرفا واردکننده فناوری نباشیم و این روند را دنبال می‌کنیم که به صادرکننده تکنولوژی تبدیل شویم. وی افزود: سیاست ما این است که با کشور روسیه و کشورهای CIS بیشترین روابط را داشته باشیم؛ چراکه ایران و روسیه در جهان بیشترین تعداد همسایگان را دارد به همین جهت بازارهای منطقه‌یی ما یک بازار بسیار بکر و مناسب است. رحمانی تصریح کرد: بنابراین چنانچه همکاری‌های مشترک ما توسعه پیدا کند به نفع هر دو طرف خواهد بود. به گفته وی، سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران نیز گسترش روابط به ویژه روابط صنعتی در این حوزه است و دولت هر جا که لازم باشد از بخش‌خصوصی حمایت خواهد کرد.

 

ارسال نظر