اخبار خودرو

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۴۱۹

فراخوان جنرال موتورز برای ۸۰۰ هزار خودرو

تسنیم   اسناد اخیرا منتشر شده، نشان می‌دهد شرکت جنرال موتورز برای حدود 800 هزار شورلت سیلورادو 1500 و جی‌ام سی سیرا 1500پیکاپ در سراسر جهان به دلیل احتمال وجود نقص در سیستم فرمان خودکار فراخوان رفع عیب صادر می‌کند. براساس اسنادی که توسط اداره امنیت ترافیک بزرگراه‌های امریکا منتشر شده، بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی امریکا اعلام کرد، این خودروهای بازی مدل سال 2014 ممکن است به ویژه در سرعت پایین به صورت موقتی دچار قطعی فرمان خودکار الکتریکی شوند. این فراخوان شامل حدود 690 هزار دستگاه خودرو در امریکا، 80هزار دستگاه در کانادا و حدود 25هزار دستگاه در بازارهای دیگر است. نمایندگی‌های جنرال موتورز برای رفع این نقص، نرم‌افزار نصب شده روی این خودروها را مجددا راه‌اندازی خواهند کرد. تام ویلکینسون، سخنگوی جنرال موتورز هیچ گونه اشاره‌یی به این مساله که آیا این فراخوان بعد از وقوع تصادفات یا مصدومیت‌های احتمالی انجام می‌گیرد یا نه نکرد. جنرال موتورز به نهادهای نظارتی گفته که قبل از مدل سال 2015 تغییراتی برای مقابله با پایین آمدن احتمالی ولتاژ در خودروها اعمال کرده که این مساله موجب بروز نقص در سیستم فرمان خودکار شده است.

شورای رقابت نقشی در تعیین قیمت ساندرو ندارد

تسنیم   اواسط تیر ماه امسال شورای رقابت در نهایت بعد از تعلل چند ماه از مجوز افزایش قیمت خودروهای زیر 45میلیون تومان را صادر کرد؛ با این مجوز قیمت خودروهای پراید و تیبا حداکثر یک تا 1.5درصد و قیمت سمند و پژو 2.5 درصدی افزایش پیدا کرد. در همین راستا، شورای رقابت اعلام کرد که نقشی در تعیین قیمت رنو ساندرو ندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه تصمیم‌گیرنده است. شورای رقابت در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر «افزایش قیمت برخی خودروهای گروه سایپا از هفته آینده» و افزایش قیمت 3.5 درصدی قیمت خودرو رنو ساندرو اعلام کرد: به دلیل رقابتی بودن بازار خودرو رنو ساندرو، شورای رقابت نقشی در تعیین قیمت این خودرو ندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه تصمیم‌گیرنده است.

افزایش ۵۵ درصدی تعداد خودروهای وارداتی

فارس  جزییات اقلام عمده وارد شده در 4 ماه نخست سال 96 منتشر شد. طبق آمار تجارت خارجی تعداد خودروهای وارداتی در ۴ماه منتهی به تیر ماه امسال ۵۵ درصد رشد کرده که ارزش این ۲۳هزار خودرو 2میلیارد و 396هزار تومان است. طبق اطلاعات منتشر شده در این مدت 15هزار و 474خودرو 1500تا 2000سی‌سی به ارزش 426میلیون و 76هزار دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت بیش از 7هزار دستگاه دارد و به لحاظ ارزش دلاری 129درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین در این مدت بالغ بر 7هزار و 792خودرو سواری با حجم سیلندر 2000تا 2500سی‌سی وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن حدود 5 درصد نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر