اخبار

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۰۳۷

اساسنامه صندوق حمایت از صنایع تهیه شد

فارس| مدیرعامل صندوق توسعه صنایع الکترونیک گفت: اساسنامه جدید این صندوق برای تبدیل شدن به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته آماده ارائه به دولت است. علی وحدت اظهار کرد: ضمانتنامه‌های صادر شده از سوی صندوق توسعه صنایع الکترونیک طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ بیش از سه‌برابر ضمانتنامه‌های صادر شده طی ۱۸ سال قبل از آن بوده است. به واقع طی این سال‌ها به اندازه کل ۱۸سال گذشته تسهیلات به صنایع الکترونیک پرداخت شد. به گفته وحدت، در حال حاضر میزان معوقات صندوق صنایع الکترونیک کمتر از ۵درصد است.

حمایت از 150 بنگاه صنایع پیشرفته

قائم‌مقام وزیر صنعت در امور تولید گفت: حمایت از 150بنگاه صنایع پیشرفته با هدف توسعه صنایع با فناوری متوسط به بالا اجرایی خواهد شد. رضا رحمانی در مراسم افتتاح نمایشگاه محصولات صنایع الکترونیک با بیان اینکه ۶۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد که البته به معنی این نیست که مشکل مردم حل شده است، اظهار کرد: زیرا در یک سال فقط به اندازه یک میلیون و 200هزار جویای کار داشتیم اما باز هم رقم 600 هزار کم نیست.

به گفته قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، سال جاری باید 450هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کنیم و علاوه بر این 400هزار فرصت شغلی نیز برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پیش‌بینی شده که 200هزار مورد برای افراد لیسانس به بالا و 200هزار مورد برای فوق‌دیپلم به پایین پیش‌بینی شده است. وی ادامه داد: برنامه مربوط به این مساله تهیه شده و به شرط تامین منابع مالی اجرایی خواهد شد که در این زمینه با رییس‌جمهور نیز نامه‌نگاری کرده‌ایم. رحمانی همچنین با اشاره به اینکه 20هزارمیلیارد تومان جهت اشتغال‌زایی توسط وزارت کار پیش‌بینی شده، گفت: در عین حال 30هزارمیلیارد تومان تسهیلات نیز از سوی وزارت صنعت اختصاص خواهد یافت. به گفته او، امسال

5 بسته حمایتی توسط وزارت صنعت شامل حمایت از تولید ملی، تامین مالی واحدها، توسعه تکنولوژی، اشتغال، رونق صادرات و مدیریت واردات اجرایی خواهد شد. رحمانی ادامه داد: 700میلیون دلار نیز به صادرکنندگان اختصاص داده شده که با نرخ ترجیحی به ریال تبدیل خواهد شد. وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بدون اینکه رابطه شراکتی و سهامداری با شرکت‌ها داشته باشد، آنها را تحت پوشش قرار داده تا در حد توان به واحدهای تولیدی کمک می‌کند.

رحمانی با اشاره به اینکه اکثر واحدهایی که در حال حاضر تعطیل هستند یا با مشکل روبه‌رو شده‌اند دارای فناوری به روزی نبودند یا تجهیزات خود را به‌ روزرسانی نکرده‌اند، عنوان کرد: در این میان مباحث بازاریابی و دسترسی به منابع مالی نیز دخیل است. قائم‌مقام وزیر صنعت جهت اجرای برنامه ملی اقتصاد دانش‌بنیان با مسوولیت وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور چند وزیر کابینه گفت: طی سال جاری 44پروژه در زمینه اقتصاد مقاومتی اجرایی شد که البته سال گذشته این تعداد 7پروژه بود.

 

ارسال نظر