روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۷۳۸

سیمان تا آذرماه گران نمی‎شود

تسنیم   دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه قیمت سیمان در سه فصل نخست امسال تغییری نخواهد کرد، گفت: قیمت پایه سیمان گران نشده اما برخی خرده‌فروشی‌ها هزینه‌های حمل و نقل را لحاظ کرده و همین امر موجب افزایش قیمت سیمان شده است. عبدالرضا شیخان با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد، در مدت مذکور بازار خرید و فروش مصالح ساختمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 1.96درصدی را شاهد بوده است، اظهار کرد: با توجه به این رشد قیمت سیمان در 9ماهه نخست امسال تغییری نخواهد کرد. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: تغییرات قیمت سیمان در 3ماهه پایانی سال جاری آن‌هم با ارزیابی بازار اعلام خواهد شد. وی گفت: قیمت پایه سیمان گران نشده اما برخی خرده‌فروشی‌ها هزینه‌های حمل و نقل را لحاظ کرده و همین امر موجب افزایش قیمت سیمان شده است. شیخان در توضیح این موضوع گفت: در حال حاضر هر تن سیمان فله‌یی در درب کارخانه تنی 110 تا 115 هزار تومان است اما با محاسبه 9درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل حدودا هر کیسه 50کیلویی سیمان در خرده‌فروشی‌ها کمتر از 8هزار تومان است.

کشف محموله آلوده مواد غذایی قاچاق

تسنیم   سخنگوی اتاق اصناف ایران از کشف محموله مواد خوراکی قاچاق که به ویروس و باکتری مضر آلوده بود، خبر داد. مجتبی صفاییان با اشاره به گشت‌زنی‌های متعدد کارگروه مشترک اتاق‌های اصناف و تعزیرات حکومتی در واحدهای صنفی افزود: محموله‌یی خوراکی شبیه لبنیات و گوشت حیوانی که دچار مشکل شرعی است، کشف، ضبط و معدوم شده است. وی با اشاره به معدوم‌سازی این محموله گفت: مصرف آن دچار مشکل شرعی است اما به معنای صفر شدن قاچاق آن نیست، هر چند اولویت قاچاقچیان منافع شخصی است و سلامت مردم اهمیتی ندارد.

صفاییان، قاچاق را سبب به خطر افتادن منافع ملی دانست و ادامه داد: مسوولان نسبت به مصرف مواد خوراکی قاچاق دایم هشدار می‌دهند زیرا این مواد علاوه بر مساله‌دار بودن شرعی از نظر بهداشتی آسیب جدی برای سلامت مردم دارد. سخنگوی اتاق اصناف ایران با اشاره به تذکر مسوولان بهداشت به واحدهای صنفی در خصوص عرضه نکردن وسایل درمانی قاچاق افزود: این تجهیزات می‌تواند حاوی ویروس یا میکروب باشد و سلامت مردم را به خطر بیندازد. وی با اشاره به اثر قاچاق در از بین بردن اشتغال و ایجاد بحران اجتماعی در کشور ادامه داد: متاسفانه تا زمانی که برای کالای قاچاق در کشور مصرف‌کننده وجود داشته باشد، این اتفاق در حجم‌های وسیع رخ خواهد داد.

 

ارسال نظر