روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۴/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۳۴۹

 متولیان آمارهای بخش‌خصوصی مشخص شدند

پایگاه اتاق ایران| طبق مصوبه شورای عالی آمار، کمیته آمارهای بخش‌خصوصی کشور تشکیل شده و اتاق ایران مسوولیت آن را بر عهده گرفته است. بر این اساس رییس اتاق ایران، رییس و دبیر این کمیته را منصوب کرد. رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران طی احکام جداگانه‌یی رییس و دبیر کمیته آمارهای بخش‌خصوصی کشور را منصوب کرد. تشکیل کمیته آمارهای بخش‌خصوصی کشور در نشست شورای عالی آمار به ریاست محمدباقر نوبخت به تصویب رسید تا اتاق ایران به عنوان پارلمان بخش‌خصوصی کشور متولی تجمیع و انتشار آمارهای بخش‌خصوصی کشور شود. غلامحسین شافعی پیرو ایجاد این کمیته، مرتضی‌الله داد معاون اقتصادی اتاق ایران را برای مدت دو سال به ریاست کمیته آمارهای بخش‌خصوصی کشور منصوب کرد. همچنین، غلامحسین شافعی در حکم دیگری، محمدرضا دوست‌محمدی را نیز مدیر مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق ایران برای مدت دو سال به سمت دبیر کمیته آمارهای بخش خصوصی کشور منصوب کرد.

 تعاونگران، کارت بازرگانی هوشمند می‌گیرند

پایگاه خبری اتاق ایران| با راه‌اندازی سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند در اتاق تعاون، این اتاق از روز گذشته به‌صورت پایلوت اقدام به هوشمند کردن فرآیند صدور کارت بازرگانی تعاونگران کرده است. سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند روز گذشته با جمعی از تعاونگران و نمایندگان اتاق ایران در اتاق تعاون رونمایی شد. با توجه به مزایای متعدد بهره‌مندی از فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزار توسعه و ارتقادهنده فضای کسب‌وکار؛ راه‌اندازی و استقرار «سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند» جهت بهبود فضای کسب‌وکار و ارتقای سطح دانش و توانمندی‌های فعالان اقتصادی کشور در دستور کار اتاق ایران قرار گرفت و در نهایت این سامانه به عنوان یک سامانه فراگیر، مطمئن و تسهیل‌گر در سال 1392 توسط امور فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران برای مدیریت یکپارچه امور مرتبط با کارت‌های عضویت و بازرگانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. سید محمد کریمی، عضو هیات‌رییسه اتاق تعاون ایران در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند گفت: اتاق ایران از سال‌های قبل زیرساخت‌های لازم را برای راه‌اندازی این سامانه فراهم کرد و در ادامه در اتاق تعاون ایران نیز مقدمات صدور کارت بازرگانی هوشمند برای تعاونگران آغاز شد.  

 اعمال تعرفه ۲۳درصدی بر فولاد ایران

کمیسیون اتحادیه اروپا روی واردات شرکت فولاد مبارکه ایران تعرفه ۲۳درصدی اعمال می‌کند. کمیسیون اتحادیه اروپا قصد دارد، تعرفه‌های ضد دامپینگ برای واردات کلاف‌های رولی گرم از ایران، روسیه، اوکراین و برزیل اعمال کند. بر اساس اسنادی که به رویت پلاتز رسیده این تعرفه‌ها در محدوده 5.3 درصد تا 33درصد است و تعرفه واردات فولاد از شرکت فولاد مبارکه ایران 23درصد اعلام شده است. کمیسیون اتحادیه اروپا ادعا کرده است که این تعرفه‌ها در پی اقدامات دامپینگی این کشورها صورت می‌گیرد که به دنبال این هستند تا با صادرات فولاد ارزان‌قیمت، بازار را در دست بگیرند.

 فروش رنو در ایران 2 برابر شد

ایرنا| مدیر تجاری گروه رنو فرانسه از افزایش دوبرابری فروش خودروهای این گروه در نیمه نخست سال جاری میلادی در ایران خبر داد و افزود: در مدت یاد شده افزون بر یک‌میلیون و 880هزار دستگاه خودرو رنو در جهان فروش رفته است. «تیری کوسکاس» گفت: این آمار یک رکورد جدید به لطف پویایی بازارهای در حال ظهور است. بر اساس آمارهای جدید، سهم این گروه تجاری در بازار خودرو جهان به 4.1درصد افزایش یافته است که 0.3درصد افزایش را در مدت یک‌سال نشان می‌دهد.

 نقش اصناف برای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای

فارس| معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌یی نه تنها مانع از توسعه اقتصاد نیستند، بلکه جهت توسعه گام برداشته‌اند و اصناف هم باید برای ایجاد این فروشگاه‌ها گام بردارند. یدالله صادقی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌یی با یکپارچه کردن فرآیندهای بین تولید و توزیع و کاهش حلقه زنجیره‌های مربوط به تولید و توزیع، هم برای بخش تولید در کشور و هم برای مصرف‌کننده جهت کاهش قیمت تمام شده مفید هستند. وی تصریح کرد: سهم فروشگاه‌های زنجیره‌یی در توسعه توزیع و خدمات کالا در کشور ما به نسبت دیگر کشورها پایین‌تر است.

 مجوز سازمان استاندارد به تولیدکنندگان گوشتی

فارس| دبیر انجمن فرآورده‌های گوشتی با بیان اینکه طبق مجوز سازمان استاندارد تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی طی یک ماه آینده در تولید بخشی از محصولات خود از خمیر مرغ استفاده خواهند کرد، گفت: قیمت این محصولات ۲۰ تا ۲۵درصد کاهش می‌یابد. مجید افلاکی اظهارکرد: طی یک ماه آینده شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی استفاده از خمیر مرغ را آغاز خواهند کرد و به این ترتیب 20 تا 25 درصد از گوشت مرغ باقیمانده روی لاشه مرغ جهت تهیه خمیر مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته وی، دور دوم نمایشگاه محصولات پروتینی از 22 تا 25 آبان برگزار می‌شودکه تا‌کنون 11 کشور از جمله؛ چین، آلمان، استرالیا، دانمارک، هلند، ایتالیا و... برای حضور در این نمایشگاه اقدام کرده‌اند.

 

ارسال نظر