روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۴/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۹۸۲

صهیونیستی بودن برندهای سیگار صحت ندارد

شاتا    رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات گفت: شهریور سال 1393 پس از بررسی کلیه سوابق و بحث و بررسی موضوع، صهیونیستی نبودن شرکت فیلیپ موریس اعلام شد که این شرکت صاحب برند سیگار مارلبرو است.

علی‌اصغر رمزی با اشاره به خبرهای منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر صهیونیستی بودن سیگار با برند مارلبرو افزود: مطابق تبصره یک ماده 8 قانون اصلاح قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، تنها مرجع تشخیص و تعیین صهیونیستی بودن شرکت‌ها کمیته‌یی مرکب از وزارتخانه‌های خارجه، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، نفت، بانک مرکزی و سازمان صدا و سیماست و این کمیته در شهریور سال 1393 پس از بررسی کلیه سوابق و بحث و بررسی موضوع، صهیونیستی نبودن شرکت فیلیپ موریس را اعلام کرد.

به گفته وی، قانونگذار با درایت و توجه به رقابتی که بین شرکت‌های مختلف برای کسب سود و سهم بازار در مقابل رقبا دارند، اظهارنظر درباره صهیونیستی بودن یک شرکت را به نظر کمیته‌یی مرکب از چندین دستگاه مختلف کرده تا از اظهارنظرهای شخصی و بخشی جلوگیری شود و از انحراف واقعیت‌ها و ایجاد رانت برای رقبا پرهیز شود.

نحوه استرداد اضافه پرداخت پژو ۲۰۰۸

فارس    یک مقام مسوول سازمان حمایت گفت: خریداران پژو ۲۰۰۸ در صورتی که شکایتی بابت اضافه پرداختی به ایران‌خودرو دارند، به سازمان حمایت شکایت کنند تا پیگیری شود.

محمدحسن نعمت‌اللهی در رابطه با چگونگی استرداد اضافه پرداختی به ثبت‌نام‌کنندگان 2008 و راهکار سازمان حمایت برای این موضوع، گفت: تا زمانی که شکایتی توسط مردم به ما اعلام نشود، سازمان حمایت نمی‌تواند موضوعی را پیگیری کند.

مدیر روابط عمومی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه از روز شنبه گذشته که محمود نوابی رییس سازمان حمایت اعلام کرد امکان استرداد اضافه‌پرداختی ثبت‌نام‌کنندگان خودرو پژو 2008 وجود دارد، افزود: تاکنون هیچ شکایتی توسط ثبت‌نام‌کنندگان و متقاضیان این خودرو به سازمان نشده است.

عوامل تاثیرگذار بر تغییرات نرخ ارز

تسنیم    عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: عوامل متعددی مانند دولت، فعالان اقتصادی، بورس‌بازها و... در تغییرات نرخ ارز تاثیرگذارند، اما باید درنظر داشت که اظهاراتی مانند فنری بودن و افزایش یک‌باره نرخ ارز جنگ روانی است.

یحیی آل‌اسحاق در ارتباط با تغییرات نرخ ارز و احتمال فنری بودن نرخ آن که در روزهای اخیر محل بحث میان کارشناسان اقتصادی شده است، اظهار کرد: بحث فنری و فشرده بودن نرخ ارز در شرایط فعلی بازار درست نیست، هر چند ممکن است که نرخ ارز در آینده تغییراتی داشته باشد اما این به معنی تغییرات جهشی نیست.

 

 

ارسال نظر