روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۰:۴۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۲۵۲۳

  افزایش صادرات به عمان

 معاون دفتر عربی - آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات به کشور عمان طی سال 1395 - 1394 خبر دارد. به گزارش روابط ‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مهرداد فلاح معاون دفتر عربی-آفریقایی گفت: براساس آمار، صادرات ایران طی سال 1395 نسبت به سال 1394، 42درصد رشد داشته است. وی افزود: صادرات ایران به عمان طی سال 1394، معادل 376 میلیون دلار بود که با افزایش 157میلیون دلاری، به 533 میلیون دلار طی سال 1395 رسیده است. عمده‌ترین کالاهای صادراتی ایران به عمان، طی سال 1395، شامل حیوانات زنده، محصولات آهن، فولاد، مس، قیر و مصالح ساختمانی بوده و همچنین افزایش صادرات به کشور عمان طی مدت مذکور، ناشی از افزایش صادرات کالاهایی مانند سیمان سفید، محصولات آهن و فولاد و دام زنده یا صادرات جدید کالاهایی مانند هادی‌های برقی، فرو سیلیوم و کلینگر بوده است.

  کمبود شمش فولاد در بازار   وجود ندارد

شاتا   مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کمبود شمش فولاد در بازار وجود ندارد و مشکل اصلی واحدهای نوردی کمبود تقاضا برای خرید میلگرد است که حاشیه سود را به حداقل برده است. میکاییل عظیمی افزود: کمی تقاضا برای خرید میلگرد در بازار افت کرده بود که البته اخیرا در بازار سیگنال‌هایی مبنی بر رونق مصرف میلگرد دیده می‌شود که در روزهای آینده شاهد افزایش برای خرید محصولات فولادی خواهیم بود. وی یادآور شد: این دفتر تعاملات سازنده‌یی با انجمن تولید‌کنندگان فولاد دارد و در تمام امور از نظرات اعضای این انجمن بهره‌مند می‌شود و در این خصوص نیز طی این مدت جلسات متعددی برگزار کرده است.

  مخالفت با گرانی روغن

تسنیم  معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه موافق افزایش قیمت روغن نیستم، گفت: این محصول در بازارهای جهانی افزایش قیمتی را تجربه نکرده است و در صورت بالا رفتن قیمت، ما تغییری در نرخ‌های خود نخواهیم داد. عباس معروفان، در واکنش به درخواست انجمن روغن برای افزایش 20درصدی روغن نباتی اظهار کرد: قرار نیست روغن گران شود و گران نیز نخواهد شد، زیرا در قیمت جهانی این محصول افزایش نرخی نداشته‌ایم. وی افزود: در موضوع افزایش قیمت روغن، تنها هزینه‌های خدمات آن در داخل کشور به‌دلیل تورم موجود بالا رفته است. معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ما موافق افزایش قیمت این محصول در بازار مصرف نیستیم و در صورتی که با افزایش قیمت‌ها نیز موافقت شود، قیمت محصولات شرکت بازرگانی دولتی ایران (ذخایر استراتژیک دولتی) تغییر نخواهد کرد.

 

ارسال نظر