ضرورت افزایش سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری معدنی

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۷۷

ایسنا  مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: باوجود افزایش ۱۰۰ میلیارد تومانی سرمایه این صندوق، باید این رقم به ۱۵۰۰میلیارد تومان برسد. فرید دهقان با بیان اینکه توسعه معادن کوچک و متوسط یکی از وظایف اصلی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی است، اظهار کرد: این صندوق جزو معدود ارگان‌های حاکمیتی است که به‌صورت مستقیم ملزم به حمایت از بخش خصوصی شده است و از این بابت می‌توان گفت که نقش بسیار مهمی در موضوع توسعه معدن، به‌خصوص معادن کوچک و متوسط دارد.

مدیرعامل تازه منصوب شده صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی ادامه داد: باتوجه به ابعاد بخش معدن، ارقامی که برای موضوع حمایت از معادن مطرح می‌شود، باید متناسب باشد و حالا باید دید که حتی با افزایش ۱۰۰ میلیارد تومانی سرمایه این صندوق آیا می‌توان اهداف مشخص شده در این زمینه را محقق کرد یا نه.

وی در این باره افزود: جواب سوال طرح شده مشخص است و باید گفت در این حوزه کمبود وجود دارد که باید با یافتن راهکارهای شدنی بررسی شود که به چه صورت می‌توان تامین مالی را از طرق مختلف انجام داد، چراکه اعتقاد داریم باید بحث تامین مالی به‌گونه‌یی باشد که کمترین وابستگی به منابع عمومی دولت به وجود آید.

 

ارسال نظر