روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۶۴۸

  شورای رقابت پاسخگو باشد

تسنیم | سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کرد: تنظیم دستورالعمل قیمت خودرو از وظایف شورای رقابت است و به تبع آن در رابطه با افزایش قیمت خودرو مسوولیتی متوجه سازمان حمایت نیست. سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به اظهارات سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره افزایش 300هزار تومانی تا 2 میلیون تومانی قیمت خودرو در سایه بی‌توجهی مسوولان اعلام کرد: از اسفندماه سال 1391 به استناد مفاد قانون سیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری با رعایت مقررات مربوطه، برعهده شورای رقابت است و تنظیم دستورالعمل قیمت خودرو از وظایف شورا اعلام شده است و به تبع آن در رابطه با افزایش قیمت خودرو مسوولیتی متوجه سازمان حمایت نیست.  

  ترسیم نهایی منطقه تجارت «ایران و اوراسیا»

ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی موافقتنامه ایجاد یک منطقه تجارت آزاد را نهایی کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری آذرنیوز، بخش مطبوعاتی اتحادیه اقتصادی اوراسیایی اعلام کرد: طرفین اصول اساسی سازمان تجارت جهانی را رعایت و شرایط مناسبی برای تجارت تمام کالاها در چارچوب همکاری‌های تجاری فراهم خواهند کرد. ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی 18ماه بر سر ایجاد یک منطقه تجارت آزاد مذاکره کرده‌اند که طی آن محمود واعظی وزیر ارتباطات ایران و وزیر تجارت کمیسیون اقتصادی اوراسیایی ابعاد مختلف این موافقتنامه را مورد بررسی قرار داده‌اند.

  شرایط جدید تردد کالا

در مناطق آزاد تجاری

ایسنا | معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مناطق جدید آزاد تجاری با مصوبه هیات وزیران ورود کالای همراه مسافر به سرزمین اصلی ممنوع است. یدالله صادقی اظهار کرد: در نقاط جدیدی که به عنوان منطقه آزاد تجاری شناخته شده‌اند، قرار بر آن است که ورود کالا به همراه مسافر ممنوع باشد. وی با بیان اینکه تفاهمنامه‌های مختلفی برای همکاری در این زمینه به امضا رسیده، این اقدام را گاهی در راستای مبارزه با کالای قاچاق دانست و افزود: با تفاهم همکاری سازمان مناطق آزاد مقرر شده کالاهایی که حجم قاچاق آنها بالاتر بوده یا به عبارتی قاچاق‌پذیر محسوب می‌شوند، تنها به اندازه مصرف اهالی مناطق آزاد وارد شود. او عنوان کرد: به خصوص در حوزه پوشاک اقدامات و هماهنگی‌های لازم میان گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته تا برای واردات کالاهای قاچاق‌پذیر شرایطی فراهم شود که امکان واردات آنها بیش از نیاز اهالی و ساکنان آن منطقه وجود نداشته باشد. به گفته صادقی در همین راستا اکنون گمرک در نواحی ورودی مناطق آزاد نیز مستقر شده تا میزان واردات کالا را به ثبت برساند. این در حالی است که در گذشته گمرک تنها در مبادی خروجی این مناطق مستقر بود. 

 

ارسال نظر