اخبار

۱۳۹۶/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵۱۵

 اختصاص منابع عمرانی به واحدهای کوچک

تعادل| مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: براساس قانون بودجه سال 1396 مسوولان استانی باید 20درصد از منابع عمرانی استان‌ها را با هماهنگی شورای برنامه‌ریزی به واحدهای کوچک در قالب طرح کمک‌های فنی اعتباری در مناطق کمتر توسعه یافته به ویژه نواحی صنعتی اختصاص دهند تا 3یا 4برابر این مبلغ در قالب تسهیلاتی با سود 6 درصد کمتر از نرخ مصوب به واحدها پرداخت شود. علی یزدانی با بیان اینکه برخوردهای جدی با واحدهای غیرمجاز طی 3ماه آینده دنبال می‌شود، اظهار کرد: باید در مورد سوله‌های خالی و بدون کاربرد که در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، برنامه‌ریزی مطلوبی دنبال شود. وی با تاکید بر اینکه افراد بیکار در روستاها باید در واحدهای جدید شهرک‌های صنعتی مجاور خود مورد استفاده قرار گیرند، تصریح کرد: با اصلاح نظام بانکی کشور و نگاه متفاوت نسبت به بنگاه‌های کوچک و متوسط برای احیا و توسعه این بنگاه‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته شده اما واحدها نیز باید به کیفیت محصولات خود نیز توجه داشته باشند. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از اجرای برنامه‌های جامع برای اشتغال روستاهای کشور یاد کرد و گفت: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری قوای 3‌ گانه و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف است. وی افزود: برای شهرک‌های صنعتی امسال کمک‌های فنی و اعتباری در قانون بودجه کشور در نظر گرفته شده است.

 تفکیک وزارت بازرگانی به روایت هاشمی‌طبا

ایسنا| وزیر اسبق صنایع و معادن به صراحت از لایحه تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت استقبال و بیان کرد که در سال ۱۳۹۰ نیز مخالف ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است. سیدمصطفی هاشمی‌طبا در مورد لایحه تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن که از هیات دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، گفت: قرار بود با ادغام وزارتخانه‌های مختلف در راستای چابک‌سازی دولت گام برداشته شود اما این مساله در عمل رخ نداد و روز به روز شاهد سنگین‌تر شدن وزن دولت با کارمندان بیشتر و هزینه‌های بالاتر بودیم.

 رفع مشکل شماره‌گذاری خودروهای امریکایی

مهر| رییس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به رفع مشکل شماره‌گذاری خودروهای ساخت امریکا با برند دیگر کشورها گفت: تلاش برای رفع محدودیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰سی‌سی ادامه دارد. فرهاد احتشام‌زاد رفع مشکل شماره‌گذاری خودروهای ساخت امریکا با برند دیگر کشورها و خروج از بلاتکلیفی خریداران را از اقدامات این انجمن ذکر کرد و گفت: درحال حاضر رفع محدودیت خودروهای بالای ۲۵۰۰سی.‌سی و تلاش برای شکل‌گیری یک بازار رقابتی از طریق امکان دوباره واردات توسط واردکنندگان خاکستری(گری مارکت) و ساماندهی آنها در دستور کار این انجمن قرار دارد.  

 خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان امنیت ندارند

تسنیم| مطابق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در ایران هیچ موسسه اختصاصی برای رتبه‌بندی و امتیازدهی به وضعیت ایمنی خودروها وجود ندارد اما در مجموع هیچ کدام از خودروهای تولید داخل با قیمت زیر ۵۰ میلیون تومان امنیت ندارند. به عنوان نمونه خودروهای پژو 206، سمند (با فرض پلتفرم یکسان با پژو 405)، تندر 90 و پژو پارس از نظر ایمنی موسسه EURONCAP می‌توانند در سطح ستاره قرار گیرند.  

پراید : در نتایج تست موسسه ایمنی بزرگراه‌های امریکا، خودرو پراید بدترین خودرو سواری شناخته شده که می‌تواند جان سرنشینانش را به طرز وحشتناکی به خطر بیندازد. در تست تصادف، خودرو پراید به سختی امتیاز 2 ستاره از 5 ستاره را به خود اختصاص می‌دهد.

پژو 206: خودرو پژو 206 از نظر ایمنی، سه ستاره از پنج ستاره موسسه Euro NCAP را گرفته است. ازجمله ویژگی‌های ایمنی پژو 206 این است که هنگام وقوع سانحه رانندگی و تخریب کاپوت خودرو، جابه‌جایی موتور به سمت داخل کابین نبوده و درنتیجه به راننده و سرنشین کنارش آسیب وارد نمی‌کند.

سمند: تست تصادف خودرو داخلی سمند به‌دلیل بومی بودن آن، توسط موسسات اروپایی انجام نگرفته است. باتوجه به اینکه پلتفرم این خودرو شبیه پژو 405 است، احتمالا در صورتی که مورد تست موسسه Euro NCAP قرار گیرد، به سختی حائز سه ستاره خواهد شد. تست تصادف سمند در شرکت مایر انگلستان انجام شده و در این تست، سقف سمند تاخورده (خمیدگی به داخل اتاق) و نیز رکاب باعث شکستگی پای آدمک تست شده است.

تیبا:تیبا که ترکیبی از ریو و پراید است هم مورد تست تصادف قرار گرفت است. فیلم تست تصادف این خودرو نشان می‌دهد که در خودرو هنگام تست، باز می‌شود و احتمالا به سختی بتواند دو ستاره ایمنی را به دست آورد.

 

ارسال نظر