روی خط خبر

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۴۱۷

 حمایت از خصوصی‌ها برای صادرات به قطر

عضو هیات رییسه اتاق تهران بر ضرورت حمایت دولت از بخش خصوصی برای ورود به بازار قطر تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری اتاق تهران، سید حامد واحدی درباره به دست آوردن بازار قطر اعلام کرد: اگر به ماجرای قطر از نظر اقتصادی نگریسته شود، باید گفت که تجار و بازرگانان باید از هر موقعیت اقتصادی استفاده کنند. این تنها بحث تجار نیست، دولت هم حتما باید از بخش خصوصی حمایت کند و به عنوان رقیب در این قضیه برخورد نکند. وی گفت: بازار قطر با توجه به اینکه مورد تحریم چند کشور عربی واقع ‌شده است، حتی توریست‌هایش را هم از دست ‌داده است. بازار این کشور با توجه به بازی‌های جام جهانی فوتبال در سال 2022 می‌تواند برای ایران جذاب باشد، چراکه در این شرایط ایرانی‌ها می‌توانند مسائل ساخت‌وساز را کامل کنند.  

 ضرورت تبدیل لکه‌ها به شهرک‌های صنعتی

شاتا| وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تبدیل لکه‌های صنعتی به نواحی و شهرک‌های صنعتی، ساماندهی واحدهای تولیدی مستقر در اطراف شهرهای بزرگ را یک ضرورت دانست. محمدرضا نعمت‌زاده در جریان سفر یک روزه خود به ورامین، کمبود زیرساخت‌های لازم را یکی از مشکلات این منطقه صنعتی دانست و اظهار کرد: در دوره ریاست‌جمهوری مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی چرمشهر را به شهرک صنعتی تبدیل کردیم که امیدواریم در دولت دوازدهم بتوانیم خیرآباد را نیز به شهرک صنعتی تبدیل کنیم. وی با تاکید بر لزوم ساماندهی واحدهای تولید مستقر در اطراف شهر‌های بزرگ، افزود: لکه‌های صنعتی باید به نواحی و شهرک‌های صنعتی تبدیل شود.

 ذخایر معدنی؛ پشتوانه اشتغال‌زایی

ایرنا| رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: ایران روی کمربند مس و سنگ آهن واقع شده و دولت می‌تواند حمایت لازم را انجام دهد که مواد معدنی از معادن استخراج و تا مرحله کالای مصرفی پیش برود. بنابراین ضمن جلوگیری از خام‌فروشی، پشتوانه وسیعی برای اشتغال را فراهم و بیکاری را در جامعه ریشه‌کن کند. بهرام شکوری تصریح کرد: براساس سند چشم‌انداز 1404 موضوع دستیابی به ظرفیت 55میلیون تن فولاد خام پیش‌بینی شده است که یک گام مهم محسوب می‌شود و از این رقم حدود 15میلیون تن برای صادرات در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر